Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه پنج، مستند «دیار من» که در چند فاز تولید می شود در فاز نخست به استان آذربایجان شرقی رفته و جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی، صنایع دستی، آداب و رسوم، غذا، سوغات و آیین های سنتی را به تصویر کشیده است.

این مستند با توجه به ظرفیت های موجود در استان و با هدف توزیع متناسب سفر در شهرهای کوچک و روستاها به شهرهای مراغه، بناب، ملکان، خدا آفرین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. رفته است و جاذبه های بکر و کمتر دیده شده را معرفی می کند.

فاز دوم تولید این مجموعه مستندها برای ۱۱ شهرستان دیگر با اضافه شدن رویکردهایی نظیر گردشگری ورزشی به زودی آغاز خواهد شد.

این مستند به تهیه کنندگی رسول تسلیمی و نویسندگی و اجرای فربد شکرایی روی آنتن  شبکه پنج سیما خواهد رفت.

فصل اول مستند «دیار من» به همت گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما در ۱۲ قسمت ۲۵ دقیقه ای تهیه و از هفته جاری، روزهای چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ و پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

کد خبر 4868890 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: مستندساز شبکه پنج سیما استانداری آذربایجان شرقی ویروس کرونا تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سینمای مستند شبکه چهار سیما رادیو نمایش سریال ایرانی جشنواره فیلم برلین شبکه سه سیما فیلم کوتاه سازمان صداوسیما شبکه پنج سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی گفت: روستای تاریخی کندوان در شهرستات اسکو در تعطیات نوروزی و عید فطر پنجمین روستای پربازدید کشور بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده ظهر امروز _سه شنبه بیست و هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کندوان پس از روستاهای سهیلی قشم، جواهرده رامسر، پالنگان کردستان و التپه بهشهر در رده پنجم پربازدیدترین ها در کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار ثبت روستای کندوان در فهرست بهترین روستاهای گردشگری جهان در سال گذشته، افزود: بر همین اساس و از نیمه دوم پارسال شاهد حضور رو به افزایش گردشگران داخلی و خارجی به این روستای تاریخی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی استقبال زیبایی‌ها و مناظر منحصر به فرد روستای کندوان را یکی از مزیت‌های بسیار مهم و اصلی جهانی شدن آن دانست و با بیان اینکه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برنامه‌های بسیار متنوع و مختلفی را برای آشنایی و افزایش بازدیدها از آن تدارک دیده است، خاطرنشان کرد: استقبال از این روستا در جریان موج سوم مسافرت‌ها در تعطیلات عید فطر بسیار قابل توجه بود.

حمزه‌زاده از افزایش ۳۰ درصدی گردشگران ورودی به آذربایجان شرقی در ایام عید فطر خبر داد و اضافه کرد: در این ایام یک میلیون و ۹۳۲ هزار گردشگر وارد آذربایجان‌شرقی شدند که رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در این ایام تعداد ۶۹۲ هزار و ۸۱۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که از این نظر افزایش یازده درصدی نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تعداد بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی را ۴۴ هزار و ۳۲۵ نفر با رشد ۱۳ درصدی در تعطیلات عید فطر نسبت به سال گذشته اعلام و اضافه کرد: تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در موزه‌ها و اماکن گردشگری آذربایجان‌شرقی تأثیر بسزایی در روند افزایش این بازدیدها داشته است.

حمزه‌زاده با اشاره به ثبت جهانی سه کاروانسرا و ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به عنوان بهترین دهکده گردشگری جهان، گفت: در طول تعطیلات عید فطر امسال بازدید از این اماکن نسبت به تعطیلات عید فطر سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشت.

وی افزود: به‌رغم افزایش ۱۵ درصدی ترددهای وسایل نقلیه در استان، تصادفات جاده‌ای تعطیلات عید فطر سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت و تعداد فوتی‌های امسال ۱۲ نفر اعلام شد که از کاهش ۲۵ درصدی فوتی‌های سوانح جاده‌ای نسبت به ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته حکایت دارد.

کد خبر 745165

دیگر خبرها

  • «پا به ماه» روایت کرد/ ۲ خواهر دوقلو که با هم باردار شدند
  • آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • خبر‌های رسانه بیست و نهم فروردین
  • فصل دوم مستند «پا به ماه» از شبکه دو سیما
  • کندوان؛ پنجمین روستای پربازدید ایران
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه یک
  • «بازی اختاپوس» از شبکه یک سیما
  • «بازی اختاپوس» امشب در تلویزیون
  • «بازی اختاپوس» روی آنتن شبکه یک سیما / رژیم صهیونیستی چگونه شکل گرفت؟