Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@10:45:40 GMT

آواربرداری در روستا‌ها ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۶۶۵۲

آواربرداری در روستا‌ها ادامه دارد

رحمانی گفت: کار آواربرداری واحد‌های مسکونی ۴٣ روستای آسیب‌دیده در بخش‌های قطور، صفائیه، فیرورق و کوهسار شهرستان خوی با سرعت ادامه دارد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: چهار هزار و ۵٠٠ واحد احداثی و تعمیری در منطقه زلزله‌زده وجود دارد که تا زمان بازسازی و تعمیر این واحدها در کنار مردم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رحمانی اظهار کرد: ارزیابی بیمه‌ای سه روستای مناطق زلزله‌زده قطور شامل «مخین»، «کتوان‌آباد» و «گرناویک» روز گذشته، یکشنبه آغاز شد و تا پایان روز جاری به اتمام می‌رسد.   او افزود: امیدواریم نخستین پرداختی بیمه به واحدهای خسارت‌دیده ناشی از زلزله‌ در بخش قطور طی اوایل هفته آینده تحقق یابد و این روند تا زمان پراخت خسارت ۳۰۰ میلیون ریالی برای هر واحد خسارت‌دیده در فاصله ۲۰ کیلومتری مرز ادامه داشته باشد.   رحمانی با اشاره به اینکه کار آواربرداری واحدهای مسکونی ۴٣ روستای آسیب‌دیده در بخش‌های قطور، صفائیه، فیرورق و کوهسار شهرستان خوی و همچنین شهر قطور با سرعت ادامه دارد،تاکید کرد: : همچنین امروز، دوشنبه نیز روند بازسازی بخش قطور همراه با تعدادی از مدیران استانی در جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی ارزیابی می‌شود و دستگاه‌های ذیربط گزارشی از اقدامات را ارایه خواهند داد.
شهسواری فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در بازدید از روستا‌های مخین، کوتان آباد، کرناویک و میر عمر، مشکلات و نیاز‌های مردم زلزله زده  را بررسی کرد گفت: با همدلی و همراهی مسئولان بزودی با تامین تجهیزات و امکانات لازم آوار برداری و عملیات بازسازی منطقه با تلاش بنیاد مسکن و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و سپاه سرعت می‌گیرد. او با بیان اینکه سپاه و بسیج از همان ساعات اولیه وقوع زمین لزره در منطقه حضوریافته است تصریح کرد: این حضور تا پایان عملیات ساخت و ساز و عمران و آبادانی ادامه خواهد داشت تا مردم به آرامش کامل برسند.
شهسواری همچین از راه اندازی یک آشپزخانه مرکزی در شهر قطور خوی خبر داد و گفت: سپاه در تلاش است مردم مناطق آسیب دیده از زلزله روزانه حداقل از یک وعده غذای گرم بهره‌مند شوند.   او ظرفیت پخت این آشپزخانه را تا ۱۵ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: هم اکنون روزانه در این آشپزخانه ۴ تا ۵ هزارپرس غذا طبخ و بین مردم زلزله زده توزیع می شود.   امیر عباس جعفری مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت گروه‌های بهداشتی و دامپزشکی در مناطق زلزله زده، گفت: فعالیت این گروه‌ها ضامن سلامت اهالی می‌باشد و طی یک مدت کوتاه بسیار چشمگیر بوده است.   امیرعباس جعفری افزود: تاکنون لاشه ٨٢۶ راس دام سبک و ۶٠ راس دام بزرگ جمع‌آوری و به صورت بهداشتی دفن شده‌است تا سلامت اهالی به خطر نیافتد.   او اضافه کرد: ١٢ گروه بهداشتی متشکل از پزشکان و کادر درمانی هم در منطقه زلزله‌زده فعال هستند و خدمات درمانی و دارویی رایگان در اختیار اهالی قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زلزله خوی زلزله قطور آذربایجان غربی زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رحمانی در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی افزود: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.   معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند گفت: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.   رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.   ره انجام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت:برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ۲ بند خاکی در زیرکوه شکست/ ادامه امدادرسانی از سوی امدادگران
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • امدادرسانی به ۲۴۲ روستا و ادامه عملیات
  • «نون خ ۵» چهره زیبای سیستان و بلوچستان را به مردم نشان داد