Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@23:20:30 GMT

نحوه فعالیت مدارس تهران در روزهای تعطیل

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۷۳۹۰

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نحوه فعالیت مدارس تهران را در روزهای تعطیل تشریح کرد و گفت: مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دونفر از مسئولین مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهند داد. تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش های نوین، آموزش را ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی در این باره اظهارکرد: طی بخشنامه‌ای که دیروز به مدارس شهر تهران ابلاغ شد تمام مدارس موظف به بازگشایی مدرسه هستند و طی ساعات تعیین شده در بخشنامه یعنی بین ساعات 8 تا 12 باید مدیر مدرسه و یک نفر از کادر اداری حضور داشته باشند تا به ادامه روند آموزشی مدرسه بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش در مدرسه تعطیلی بردار نیست. صحیح است که همه ما درگیر بیماری شده‌ایم و مسائل مربوط به بیماری، همه زندگی‌ها را تحت الشعاع قرار داده اما وظیفه مدارس به عنوان پایگاه آموزشی ادامه فعالیت است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ما به دلایل و شرایط خاص شیوع بیماری کرونا امکان حضور معلمان و دانش آموزان را در مدرسه نداریم اما می‌توانیم از این وضعیت به عنوان فرصت استفاده و از روش‌های نوین آموزشی بهره برداری کنیم عنوان کرد: ما نمی‌توانیم آموزش را تعطیل کنیم.

ثقفی افزود: از مدیران و معلمانی که این کار را انجام می‌دهند قدردانی می‌کنیم. مدیر مدرسه رهبر آموزشی است و باید فرایند آموزشی را امتداد دهد. این نگرانی در خانواده‌ها هم وجود دارد و با توجه به تعطیلی‌های پیش آمده نگران آموزش فرزندان خود هستند؛ اما باید گفت که مدارس ما همه روزه با حضور حداقل دونفر از مسئولین مدرسه، فعال بوده و به کار عادی خود ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد که تمام مدارس مکلف هستند با استفاده از روش های نوین، آموزش را ادامه دهند. مدرسه پایگاه بزرگ اجتماعی است. امیدارم همه مدیران دلسوز مدارس این کار را هم به خوبی مدیریت کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت بهداشتی مدارس نیز گفت: با توجه به اینکه اکنون تقریبا 10 روز است که هیچ دانش آموزی در مدرسه رفت و آمد نداشته، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد. ضمن اینکه مدیر و معاون مدرسه که در محل کار خود حاضر می‌شوند می‌توانند اتاق های خود را ضدعفونی کنند.

ثقفی درباره زمان پایان سال تحصیلی با توجه به تعطیلی های اخیر نیز گفت: مدت زمان سال تحصیلی جزو مباحث قانونی است که در موعد خودش، تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان محمد توفیق علاوی روز درختکاری نحوه فعالیت مدارس تهران روزهای تعطیل کروناویروس کرونا در ایران توافق صلح نقص ایمنی بدن سیامند رحمان محمد توفیق علاوی روز درختکاری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کریمیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، حدود سه هزار و ۱۴۵ خانوار به تعداد ۱۷ هزار و ۸۹۹ نفر و به تعداد ۳۳ هزار و ۸۴۸ نفر-روز در ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان در سراسر مناطق شهر تهران پذیرش شده و در مراکز رفاهی و مدارس پایتخت اسکان یافته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۵ درصدی داشته است.

وی افزود: شهر تهران در میزبانی از همکاران و میهمانان فرهنگی رتبه ۹ کشوری را کسب کرده است.

کریمیان اضافه کرد: میهمانان فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در ۱۰۵ پایگاه به تعداد یک هزار و ۲۲۰ اتاق (کلاس) پذیرش می‌شوند.

وی در ادامه افزود: فرهنگیان عزیز می‌توانند با استفاده از سامانه متمرکز اسکان به آدرس eskan.medu.ir نسبت به رزرو اینترنتی مراکز اسکان نوروزی اقدام نمایند و پذیرش حضوری فرهنگیان تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6063779

دیگر خبرها

  • مدارس دولتی امسال ضعیف‌تر می‌شوند؟ 
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین ماه + نحوه فعالیت بعد از سیزدهم
  • فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟