Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران با پیشنهاد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت موافقت کردند.

به گزارش مشرق، در راستای طرح تبصره‌های مختلف بودجه شهرداری تهران تبصره بیست و ششم مربوط به آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها در زمینه بهای خدمات شهرداری تهران بود.

بیشتر بخوانید جزئیاتی از اجرای طرح ترافیک در سال ۹۹

در همین راستا محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در مورد بهای خدمات بلیط مترو، اتوبوس و کرایه‌های تاکسی در سال ۹۹ اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون، افزایش ۲۵ درصدی نرخ خدمات مربوط به حمل‌ونقل عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس بلیط تک‌سفره مترو داخل شهر از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان و بلیط تک‌سفره حومه به تهران ۱۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بلیط تک‌سفره هشتگرد به تهران و برعکس که حدود ۶۰ کیلومتر است ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است. همچنین برای بلیط اتوبوس و مینی‌بوس افزایش ۲۵ درصدی نرخ پیشنهاد شده و در کمیسیون حمل‌ونقل به تصویب رسیده است و شهرداری مکلف است اصلاحیه بهای خدمات مربوطه را در نظر گیرد و پس از نهایی شدن از ابتدای اردیبهشت ۹۹ اجرا شود. 

سرانجام اعضای شورای شهر با ۱۵ رأی موافق به افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیط حمل‌ونقل عمومی، رأی مثبت دادند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا شورای شهر تهران شهرداری تهران مترو اتوبوس افزایش ۲۵ درصدی نرخ حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،رضا محمدیان افزود:در در یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در شهر شیراز مقرر شد برای ادامه حمایت شهرداری از ارائه خدمات و ثبت‌نام در مدل حمل‌ونقل پاک، برای راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتوربرقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده‌گانه شیراز ،با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتورهای برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته‌شده است، اقدام کند.
وی عنوان کرد: بر اساس ماده‌واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و‌ موتوربرقی را به‌عنوان کمک‌هزینه سفر شهروندان و همچنین یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به‌عنوان کمک‌هزینه ثبت‌نام اولیه سفر شهروندان برای استقبال از حمل‌ونقل پاک کلان‌شهر شیراز پرداخت کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه چهار تبصره دارد که در تبصره اول آمده است؛ شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به‌منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک‌میلیون سفر(میانگین ۱۵ دقیقه) را به‌صورت پیش‌خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.
همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک‌هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.
وی بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتورهای برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴؛ دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به‌صورت شفاف، لحاظ شده است.
محمدیان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان
  • کاهش سرفاصله حرکت اتوبوس ها در غرب تهران