Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کرونا همچنان کلید واژه کاهش قیمت در بازارهای مختلف مالی جهان و بازار نفت است. این موضوع باعث شده تا بانک مرکزی کشورهای مختلف به فکر اعطای مشوق‌هایی به بخش‌های اقتصادی خود باشند تا حدی از تاثیر کرونا بر اقتصاد خود را کاهش دهند.

این موضوع باعث امیدواری در بین سرمایه‌گذاران و بهبود پیش‌بینی‌ها برای رشد اقتصادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار این موضوع برگزاری نشست فوق‌العاده اوپک که صد و هفتاد و هشتمین نشست اعضای این سازمان است نیز زمینه تقویت قیمت طلای سیاه را فراهم کرده است.

نشستی که قرار است درباره تعمیق توافق کاهش تولید تصمیم بگیرد و اگرچه با اما و اگرهایی از سوی روسیه همراه شده اما عزم عربستان برای افزایش قیمت‌ها، ‌امید را برای رسیدن به یک توافق بیشتر کرده است.

با این حال افزایش دکل‌های حفاری در آمریکا و همچنین آزاد کردن ۱۲ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک این کشور باعث شد تا رشد قیمت‌ها در بازار نفت محدود باشد.

بر این اساس، ‌نفت برنت با رشدی ۰.۸ درصدی به ۵۲ دلار و ۳۲ سنت رسید. نفت شاخص آمریکا اما بیش از یک درصد بالا رفت و ۴۷ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

اگرچه تصمیم اوپک می‌تواند بازار نفت را به ثبات نسبی برساند اما تا زمانی که سایه ویروس کرونا بر اقتصادهای جهان وجود دارد نمی‌توان انتظار بازگشت قیمت نفت به پیش از آن را داشت.

راهکار تولیدکنندگان جهانی انرژی در برابر کرونا | طرح عربستان برای کاهش ۱ میلیون بشکه‌ای نفت کد خبر 488914 برچسب‌ها نفت - اوپک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت اوپک بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه امامی هفت میلیونی شد
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار