Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@11:41:00 GMT

دانشگاه به صنعت محصولات غذایی پیوند می‌خورد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۲۸۸۴۶

دانشگاه به صنعت محصولات غذایی پیوند می‌خورد

در راهکاری قرار است دانشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی با کارخانجات تولیدکننده این محصولات مرتبط شوند و از توانمندی متخصصان این حوزه در تولید با کیفیت و زیستی محصولات غذایی بهره ببرند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اولویت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش کیفیت و کمیت محصولات غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولاتی که سلامتی مردم را نشانه رفته است. ستاد برای تحقق این هدف به دنبال وصل کردن دانشگاه‌ها به کارخانجات تولیدکننده محصولات غذایی است.

این مهم که یکی از راه‌های ورود علم و فناوری به تولیدات غذایی در کشور و افزایش کیفیت این محصولات است به صورت جدی و مستمر ذیل کارگروه ارتباط با صنایع غذایی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

در این روش قرار است دانشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی با کارخانجات تولیدکننده این محصولات مرتبط شوند و از توانمندی متخصصان این حوزه در تولید با کیفیت و زیستی محصولات غذایی بهره ببرند. قرار بر این است که با روش ها و ابزار زیستی کیفیت و کمیت محصولات غذایی تولید شود.

برای این کار هم توده‌های زیستی و هم آنزیم‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرند تا با کمک روش‌های زیستی، کیفیت آن‌ها افزایش یابد. این دو ماده به عنوان دو بخش اصلی مورد استفاده در تولید مواد غذایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محصولات غذایی ستاد توسعه زیست فناوری محصولات غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی