Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اداری آموزش وپرورش با اشاره به اینکه آزمون صلاحیت حرفه‌ای معلمان تا ۸۵ درصد به پایان رسیده است به تشریح برخی اشکالات پیش آمده در این آزمون و دلایل آن پرداخت. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یارمحمد حسین‌بر با  اشاره به آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: آزمون بخشی از فرایند یادگیری  است و سنجش حرفه‌ای با جامعه آماری بالا فقط از طریق آزمون ممکن است و در سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزاری آزمون به‌دفعات دریک سال متداول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطالعات تطبیقی در تدوین طرح سنجش صلاحیت‌های معلمان نشان داد در بسیاری از کشورهای جهان برگزاری آزمون از دانش حرفه‌ای متداول است چراکه کثرت اطلاعات و لزوم به‌روزآوری دانش وا ناگزیر می‌سازد که بخشی از آموزش‌ها را برعهده خود معلمان گذاشته شود تا از عزم، همت و اراده شخصی آنان برای کیفیت بخشی به نظام تعلیم وتربیت بهره گرفته شود.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره برگزاری آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان تمهیدات زیادی اندیشیده شد،گفت: خوشه‌بندی متقاضیان شرکت در آزمون، تعدد ساعات برگزاری آزمون، درخواست از ادارات کل استان‌ها برای انجام تمهیدات وتسهیلات جهت حضور بی دغدغه همکاران در آزمون، افزایش مدت زمان برگزاری آزمون، پیش‌بینی آزمون جبرانی ، برگزاری ویدئو کنفرانس با مسئولان آموزش نیروی انسانی استان‌ها ومسئولان ادارات کارگزینی و پاسخگویی وپیگیری رفع مشکلات از طرف همه دست اندرکاران در همه سطوح از جمله این تمهیدات و اقدامات است.

مواد امتحانی آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی مشخص شدپاسخ به اعتراض معلمان درباره آزمون رتبه‌بندی/آزمون تکرار می‌شودارتقای رتبه معلمان به شرط آزمون

جزئیات زمان‌بندی آزمون 

حسین‌بر خاطرنشان کرد: مدت زمان اختصاص یافته به هر تست برابر عرف آزمون‌های ملی یک دقیقه است و در برنامه‌های آزمون الکترونیکی یکی از راه‌ها کنترل کج روی‌ها کاهش زمان آزمون می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این آزمون 20 دقیقه زمان اضافی برای اشکلات احتمالی درنظر گرفته شده بود و درآزمون جبرانی کسب رتبه برای ارتقا این زمان به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات تصریح کرد: برگزاری آزمون برای دریافت رتبه بالاتر که مزایا وتسهیلات بالاتری را در پی دارد انتظار بالاتری را نیز از متقاضی ایجاد می‌کند وسن، سابقه و تجربه برای تسلط حرفه‌ای از دلایل این امر است.

مطالعه 2 جلد کتاب برای آزمون

وی با اشاره به اینکه فرض اول آشنایی همکاران با منابع‌آزمون بود، اظهار کرد: فرض دوم میزان ضرورت و لزوم آشنایی همکاران با منابع بود و فرض سوم و مهم‌تر این که برای کسب رتبه بالا، مطالعه محتوایی که درکامل‌ترین شرایط برابر با دو جلد کتاب بوده ضروری است.

حسین‌بر ادامه داد: برگزارکنندگان تعدادی منابع را برای هر رتبه حذف کرده بودند و از منابع صفحات بسیار معدودی را برای آزمون تعیین کرده بودند شاید تنها اشکال وارده این باشد که آماده شدن برای آزمون تستی برای سن و سابقه بالا به زمان بیشتری نیاز دارد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات تاکید کرد: نتایج آزمون وسطح سوالات در دو آزمون موید این واقعیت است که همکارانی که مطالعه عمیق‌تر ودقیق‌تری داشته‌اند موفق به کسب حد نصاب شده‌اند و لذا ضمن تصحیح این موضوع در صورت صحت این اتفاق درآینده نزدیک، آزمون‌ها در مراکز تست سنتر برگزار خواهد شد.

اشکالات آزمون به چه دلایلی بود؟

حسین‌بر با بیان اینکه ایجاد سامانهLTMS  قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که در برنامه‌های آتی از آن بهره‌گیری خواهد شد، گفت: برای برگزاری آزمون وتایید شرط ورود متقاضیان نیاز بود تا سیستم پرسنلی به این سامانه لینک شود و عدم به‌روز بودن سیستم پرسنلی و بازه‌کم برای هماهنگ کردن اطلاعات مورد نیاز برای امکان شرکت در آزمون مشکلاتی را ایجاد کرد که عمدتا ناشی از عدم به‌روزآوری، عدم هماهنگی میان ابلاغ وحکم، انتقال وجابجایی همکاران در بین استان‌ها، تغییر رسته وارتقا مدارک که ثبت نشده بود.

نارسایی‌های پوشش اینترنتی

وی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده برای همکاران در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای اذعان کرد: به‌روزآوری سیستم پرسنلی، ناهماهنگی میان ابلاغ و احکام برخی همکاران و نارسایی‌های ایجاد شده در پوشش اینترنتی و پهنای باند و عدم پی‌گیری مسائل و مشکلات از سوی همکار و محول کردن به اداره،  عدم توجیه کافی برخی از همکاران ما و کمبود نیروی انسانی مشکلاتی را در این خصوص ایجاد کرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش گفت: آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان به میزان 85 درصد و به شکل بسیار مطلوب به پایان رسیده است و در فرصت باقی مانده تا پایان سال، مابقی این آزمون به انجام خواهد رسید و همکاران نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان وزارت آموزش و پرورش معلمان مدیرکل امور اداری و تشکیلات صلاحیت های حرفه ای حرفه ای معلمان برگزاری آزمون آزمون صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۲۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس از عضویت ۱۱ هزار و ۵۰۰ معلم در تشکل‌های معلم محور استان خبر داد.
فرشید قاسمی در نخستین نشست تشکیلاتی تشکل‌های معلم محور استان فارس که با حضور ۷۰۰ نفر از سرگروه‌های این تشکل‌ها برگزار شد، گفت: این تشکل‌ها در راستای بهره مندی از خرد جمعی، تکریم مقام معلم و تحول در نظام تعلیم و تربیت راه اندازی شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۴ تشکل معلم محور در استان فارس شامل تشکل معلمان قوی ۱۴۱۴، کنگره استانی معلمان انقلاب اسلامی، معلمان جوان ایران و معلمان راهیان تحول تشکیل شده است.
قاسمی با بیان اینکه برنامه سه ساله آموزش و پرورش فارس ترسیم شده است، افزود: برای دستیابی به اهداف این برنامه از ایده‌ها و ابتکارات معلمان جوان عضو تشکل‌های معلم محور بهره‌مند خواهیم شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: بینش، دانش، کرامت و مهارت‌هایی که معلمان عضو تشکل‌های معلم محور استان از آن برخوردارند می‌تواند الگوی سایر معلمان کشور قرتر گیرد.
وی افزود: در حال حاضر ۶۴ هزار معلم در مقاطع مختلف تحصیلی در استان فارس مشغول فعالیت هستند که زمینه عضویت آنها در تشکل‌های معلم محور فراهم شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ‌ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۸۰۰ نفر از نیرو‌های پیمانکاری شرکت برق فارس
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
  • برگزاری مرحله دوم آزمون سنجش شایستگی های حرفه ای هنرجویان در شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • افتتاح باشگاه تخصصی بوکس در چهارمحال و بختیاری
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست