Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی‌ صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به جلسه هیات عامل صندوق اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز مصوباتی داشتیم که به موجب آن صندوق برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان برای مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کرد، در این جلسه همچنین تاکید شد که صندوق به همه شرکت‌های دانش بنیان که به دلیل اپیدمی ‌کرونا دچار مشکل شده‌اند کمک خواهد کرد و امیدوارم که از این اپیدمی ‌با حداقل خسارت خارج شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ویروس کرونا را یک موضوع جدی در دنیا دانست و افزود: این بیماری از اپیدمی‌ به یک پندمی ‌تبدیل و اکنون دنیا با این بیماری دچار مشکل شده است؛ اما ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی کارآمد در بخش سلامت و درمان، همچنین فناوران مبتکر، نیازهای خود را در بخش‌های مختلف چون تجهیزات پزشکی، کیت‌های‌تشخیصی و داروها مرتفع می‌کند.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: با تلاش و کوشش با این ویروس مقابله و به سلامت و با حداقل خسارت از آن عبور می‌کنیم، به فناوران عزیز هم توصیه می‌کنم که امیدوار باشند و تلاش کنند تا بسیاری از نیازهای کشور که به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی امکان واردات آن وجود ندارد با اتکا بر دانش و توان داخلی تامین شود.

ملک‌زاده در مورد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: همانطور که به صورت مداوم در دستورالعمل‌ها ذکر می‌شود باید اقدامات بهداشتی را رعایت کرد، البته یک سایت قابل اعتماد و در دسترس برای راهنمایی مردم در زمینه آشنایی با علائم بیماری و پاسخگویی به سوالات آنها ایجاد شده است، این سایت به آدرس http://corona.research.ac.ir/ قابل دسترس است که مردم برای پیشگیری و خود ارزیابی می‌توانند به آن مراجعه کنند.

وی در مورد مراجعه به مراکز درمانی توصیه کرد که بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی ساده هستند و نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند و افزود: نزدیک به ۹۰ درصد از مبتلایان نیازمند مراجعه به پزشک و مراکز درمانی نیستند و با استراحت در منزل بهبود می‌یابند، فقط گروه کمی‌ که دچار تنگی نفس می‌شوند باید مراجعه کنند و تحت مراقبت در بیمارستان قرار گیرند، زیرا بیمارستان‌ها نیز به دلیل مراجعه افراد مختلف یا بعضا ناقلان ویروس کرونا، محیط مناسبی برای مراجعان نیست و افراد در معرض خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان ویروس کرونا صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی ویروس کرونا دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، شش محصول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و علی خیرالدین مشاور وزیر علوم رونمایی شد.

این شش محصول فناورانه شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابرجاذب پالاسیل (گرید روغن)، هواساز دومرحله ای، گالینگور سنتی و مینی بوس بین شهری هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه رونمایی از محصولات فناورانه از دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بازدید و با پژوهشگران و فناوران استان سمنان گفت‌وگو کرد.

کد خبر 6081972

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • اجرای طرح های مختلف وزارت علوم برای افزایش شرکت های دانش بنیان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود