Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز مهرماه نمایشگاه‌های کتاب استانی در سراسر کشور برگزار شد. بیشترین میزان فروش کتاب در نمایشگاه‌های کتاب تبریز، خراسان رضوی و اصفهان بود. نمایشگاه‌های کتاب قزوین و ارومیه هم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نشدند.

نخستین نمایشگاه کتاب در استان خراسان شمالی بود که ۱۰ تا ۱۵ مهر ماه در مصلی بجنورد و مساحت ۳۵۰۰ مترمربع برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نمایشگاه ۲۵۱ ناشر ۵۴۷۵۳ عنوان کتاب عرضه کردند. ۵۵۰ میلیون تومان بن به این نمایشگاه اختصاص یافت و همین میزان بن کتاب هم در نمایشگاه استان خراسان شمالی برای خرید کتاب استفاده شد. ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میزان کل فروش ناشران در این نمایشگاه بود.

نمایشگاه کتاب کردستان هم همزمان با نمایشگاه کتاب استان خراسان شمالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج و مساحت ۳۶۰۰ متر مربع برگزار شد. در این نمایشگاه ۳۷۳ ناشر ۷۱۴۶۵ عنوان کتاب را در بخش ناشران داخلی و ۹۳۷۲ عنوان کتاب را در بخش بین الملل عرضه کردند. ۶۰۰ میلیون تومان بن اختصاص یافته به این نمایشگاه برای خرید کتاب استفاده شد.۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ​کل فروش ناشران در این نمایشگاه بود.

نمایشگاه کتاب چهارمحال‌و‌بختیاری ۲۰ تا ۲۵ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد و مساحت ۵۰۰۰ متر برگزار شد. ۳۳۲ ناشر ۶۹۸۲۹ عنوان کتاب را در این نمایشگاه عرضه کردند. ۸۰۰ میلیون تومان بن به این نمایشگاه اختصاص یافت و میزان کل فروش ناشران در آن ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان بود. همزمان با این نمایشگاه، نمایشگاه لرستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم آباد و مساحت ۴۰۰۰ متر مربع برگزار شد. از میان ۴۵۰ میلیون تومان بن اختصاص یافته به این نمایشگاه ۳۹۳ میایون تومان بن برای خرید کتاب استفاده شد.۹۸۲ میلیون تومان میزان فروش کتاب در نمایشگاه کتاب استان لرستان بود.

نمایشگاه آذربایجان شرقی ۲۹ مهر تا ۴ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز و مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع برگزار شد.۶۹۷ ناشر ۱۱۳۴۱۸ عنوان کتاب در بخش ناشران داخلی و ۲۰۹۰۰ عنوان در بخش بین الملل عرضه کردند.۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن به این نمایشگاه اختصاص یافت و میزان فروش در آن ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

نمایشگاه استان خراسان رضوی ۸ تا ۱۵ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد مقدس و مساحت ۲۵۰۰ متر مربع برگزار شد. یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بن اختصاص یافته به این نمایشگاه بود و ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان میزان کل فروش ناشران در نمایشگاه کتاب استان خراسان رضوی.

نمایشگاه استان مرکزی ۸ تا ۱۳ آبان در مصلی بیت المقدس اراک و مساحت ۲۷۰۰ متر مربع برگزار شد. ۱۳۸ ناشر ۵۹۵۰۰ عنوان در نمایشگاه عرضه کردند. ۵۰۰ میلیون تومان بن به این نمایشگاه اختصاص یافت و میزان کل فروش ناشران در آن ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بود.

نمایشگاه منطقه آزاد کیش ۱۵ تا ۲۴ آبان در: تالار شهر کیش و مساحت ۲۵۰۰ متر مربع برگزار شد.۲۸۱ ناشر ۱۳۸۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه کردند ۱ میلیارد تومان بن به نمایشگاه اختصاص یافت و میزان کل فروش ناشران در آن ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

نمایشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ تا ۲۳ آبان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) و مساحت ۲۱۰۰ متر مربع برگزار شد. ۱۶۴ ناشر ۶۵۵۷۹ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کردند. ۳۵۰ میلیون تومان بن به این نمایشگاه اختصاص یافت و میزان کل فروش ناشران در این نمایشگاه ۸۹۰ میلیون تومان بود.

نمایشگاه استان اصفهان ۱۸ تا ۲۳ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان اصفهان و مساحت ۸۷۰۰ متر مربع برگزار سد. ۳۸۴ ناشر ۹۷۱۵۲ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کردند.۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بن به این نمایشگاه اختصاص یافت و ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان میزان کل فروش ناشران در نمایشگاه بود.

نمایشگاه‌های کتاب استانی در استان‌های مازندران، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، گیلان، خراسان جنوبی، زنجان، گلستان، سمنان، قم، همدان، خوزستان و هرمزگان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خبر ادبیات نمایشگاه کتاب محل دائمی نمایشگاه های بین المللی نمایشگاه عرضه کردند میلیون تومان میزان نمایشگاه های کتاب میلیون تومان کتاب در نمایشگاه نمایشگاه استان نمایشگاه کتاب عنوان کتاب استان خراسان ۱ میلیارد کتاب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند

مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال فراخوان طرح معلم ماندگار در سطح استان صورت پذیرفت و از مردم استان خواسته شد تا معلم‌های ماندگار در زندگی خود را معرفی کنند.
مولوی افزود: مردم محوری از خصوصیات این طرح است و در اختتامیه این طرح ۱۰ معلم برتر استانی از بین چهار هزار معلم معرفی شده به این فراخوان معرفی و تجلیل می‌شوند.
او ادامه داد: اگر چه مراسم‌های روز معلم هر سال رنگ و بوی مردمی دارد و با همت اولیاء و دانش آموزان برگزار می‌شود، اما امسال هم در ۱۵ منطقه استان مراسم روز معلم برگزار و در مرکز استان نیز مراسم استانی تقدیر از معلمان نمونه برگزار خواهد شد.
۱۷ هزار معلم در بیش از دو هزار واحد آموزشی استان مرکزی تدریس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • چهار هزار معلم برای طرح معلم ماندگار توسط مردم معرفی شدند
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت در یزد برگزار می‌شود
  • دومین رویداد جایزه ملی و استانی جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • نمایشگاه‌های استانی کتاب در ایران هم مهمان ویژه از دیگر کشور‌ها داشته باشند
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران