Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@12:33:59 GMT

بصیرت: شاید اگر الان از احسان بپرسید، جواب دیگری بدهد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۰۶۵۲

بصیرت: شاید اگر الان از احسان بپرسید، جواب دیگری بدهد

پیشکسوت باشگاه سپاهان معتقد است که تصمیمات اشتباه مدیریتی دلیل اصلی آشوب ها و حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان بوده است.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه نقش جهان برگزار نشد ولی بیشتر از هر مسابقه دیگری حرف و حدیث به همراه داشت و تاکنون با حکم کمیته انضباطی با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شده است؛ هر چند باشگاه سپاهان نیز اعتراض خود را به این رای اعلام کرده و منتظر حکم کمیته استیناف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجید بصیرت یکی از قدیمی ترین بازیکنان و مربیان باشگاه سپاهان به شمار می  آید که در تمامی رده های فوتبالی این باشگاه حضور داشته است. با مدافع وسط سابق سپاهانی ها هم صحبت شدیم تا نظر او را در رابطه با دیدار دو تیم و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ داد، جویا. بصیرت در مصاحبه خود به دو نکته اشاره کرده که پیش تر هیچیک از دو تیم سپاهان و پرسپولیس به آن نپرداخته بودند.

 

حرف های او را در ادامه می خوانید.

 

اصل ماجرا مدیریتی بود که مشکل داشت


دو مورد بود که زیاد روی آنها صحبت نشد. مصاحبه هایی که انجام شد بیشتر به حواشی پرداختند و مدیران دو باشگاه جواب یکدیگر را دادند و در واقع اصل کار فراموش شد.  اصل کار این بود که متاسفانه مدیریت ما مشکل دارد.

 

چرا هیچ کس نگفت زودتر بلیت نخرید؟


 این بازی مهم ترین بازی لیگ بود ولی هیچ کس نگفت که چرا یک روز یا دو روز زودتر نگفتند بلیت نخرید؟! خب هوادار بلیت خریده و انتظار دارد بازی را ببیند بعد روز بازی گفتند نمی توانید بیایید.  یک کاری باید می کردند که بلیت فروشی انجام نمی شد یا حالا که انجام دادند، باید واکنش بهتری به موضوع و اتفاقی که افتاده بود، انجام می دادند.

 

این بی احترامی به همه هوادارن بود


این نه تنها بی احترامی به هواداران سپاهان که به همه هواداران فوتبال بود است و حالا می گویند آنها که بلیت خریداری کرده اند، بازی بعدی تیم را ببینند. یک  هواداری شاید نخواهد بازی سپاهان با مثلا گل گهر را ببینند و برای بازی سپاهان و پرسپولیس بلیت خریده. آیا این رفتار درست است؟

 

ضعف مدیریت فوتبالی ما فراموش شد


مدیریت فوتبالی ما در ماجرای پرسپولیس و سپاهان فراموش شد. وقتی پول گرفتید، نمی توانید بگوئید بازی بی هوادار است یا وقتی بی هوادار شده حالا دیگر پول مردم را پس بدهید. آیا به شعور مردم توهین نشده است؟ اصلا به هواداران سپاهان کاری ندارم. این به نظرم خیلی فاجعه است.

 

مدیریت غلط بود که تابش را قربانی کرد


مورد دیگر اینکه الان در ایتالیا بازی مهم را کنسل کردند ولی بازی های معمولی را برگزار می کنند. فدراسیون می توانست این بازی را به تعویق بیاندازد. اگر می خواستید بدون هوادار برگزار کنید هم چرا بلیت فروختید. این می شود که آقای تابش را قربانی می کنند. من به عنوان یک ورزشی از آقای تابش معذرت خواهی می کنم و ایشان واقعا مدیر بسیار خوبی بود. نباید مدیران ورزشی را اینچنین قربانی کنیم. مدیریت غلط است که هواداران را احساسی می کند.

 

ماجرای سرباز احمدی هم به خاطر سومدیریت بود


سپاهان تیمی حرفه ای است و باید ببینیم این کار غیرحرفه ای چرا انجام شده است. مردم هم عصبی می شوند و چرا باید کاری کنیم که مردم عصبی شوند. دوران ما با پرسپولیس بازی می کردیم و این مشکلات به هیچ وجه نداشت ولی الان مدیریت ضعیف باعث شده که این همه حساسیت ایجاد شود. حتی در ماجرای سرباز احمدی هم مدیریت غلط بود که آن ماجراهای تلخ را ایجاد کرد، چون هواداران دو تیم را بدون فاصله کنار هم استقرار داده بودند و از همان بازی حساسیت بازی های پرسپولیس و سپاهان بیشتر شد و آن اتفاقات هم در بازی برگشت افتاد و هر روز هم بدتر می شود. در واقع مدیریت فوتبالی این روزها، هواداران را به سمت خشونت سوق می دهد.

 

تصمیم گیرنده کس دیگری بوده، مقصر هوادارن سپاهان شده اند


الان سوالی که من دارم، اینکه چرا کسی عذرخواهی نکرد. واقعا جای برنامه نود خالی بودکه شرایط خوبی در اینگونه موراد ایجاد می کرد. چرا کسی نمی گوید، چرا زودتر اعلام نکردید؟ چه کسی تصمیم گیرنده بوده است؟ بعد همه چیز را گردن هواداران سپاهان می اندازند.

 

اگر سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی به هم بخوردند، چه می شود؟


من به عنوان یک سپاهانی می گویم  که هواداران اصفهانی هیچ گناهی نداشتند. من یکبار در برنامه ورزش از نگاه دو بودم که اصلا شرایط خوبی نبود و همه در آن بنامه پرسپولیسی بودند و حتی کری هم می خواندند. نباید رسانه ها فقط به یک تیم نگاه کنند. این چیزها هست که مشکل ساز می شود.  الان اگر پرسپولیس و سپاهان بخواهند با هم دوباره بازی کنند، چطور؟

 

 

نه سپاهان که به شعور پرسپولیسی ها هم توهین شد!


این ها مقابل هتل توی دل هم بودند. اگر به خاطر کرونا لغو شده، با این تصمیم که مردم را به جان هم اندختند. آنجا مقابل هتل آقای قلعه نویی مدیریت کرد وگرنه شاید اتفاقاتی بدی می افتاد که نمی شد جمع کرد. بعد مصاحبه ها طوری شد که جواب هم را دادند و این اصلا خوب نیست و از نظر فرهنگی هم درست نیست. من به عنوان یک ورزشکار می گویم که حتی به شعور هواداران پرسپولیس هم توهین شد. الان یکی نیست که بگوید این پول بلیت فروشی کجاست؟

 

این برنامه (برنامه ضربه آزاد شبکه اصفهان) کمکی به فوتبال نمی کنند


از بصیرت در رابطه با سوالی که یکی از برنامه ورزشی شبکه اصفهان مطرح کرده بود و در آن خودرای بودن امیرقلعه نویی به عنوان دلیل اصلی افت سپاهان  از دیدگاه مخاطبین معرفی شد، پرسیدیم که او با غلط خواندن این سوالات و زیر سوال بردن این گونه برنامه ها، توضیح داد:« من خودم کارشناس بازی با ذوب آهن بودم. سپاهان مشکل دفاع میانی پیدا کرده است و نظم تیمی اش به هم خورده است. آن هم که با مصدومیت دو مدافع میانی تیم اجتناب ناپدیر است. این دو تا که آسیب دیده اند، تیم در ضدحمله به مشکل خورده است. حالا دلیل مصدومیت را باید پیدا کرد نه اینکه با اینگونه برنامه ها کار را خراب تر کرد. این برنامه ها کمکی به مدیریت فوتبال نمی کنند و حتی اشتباهات را بیشتر می کند.

 

هر باشگاه یک سخنگو داشته باشد، هرج و مرج نمی شود


من خدایی ناکرده نمی خواهم در مورد پرسپولیس صحبت کنم ولی سپاهان باید یک سخنگو داشته باشد و یک نفر صجبت کند. اگر قرار است همه صحبت کنند هرج و مرج می شود. امیدوارم هر باشگاهی یک سخنگو داشته باشد که بیان خوبی داشته باشد و به تیم های دیگر هم احترام بگذارد. با حرف زدن علیه حریفان، شاید پیش هواداران خودشان محبوب شوند ولی به تیم حریف بی احترامی کنند. باید احترام سرلوحه رفتار ما باشد و واقعا این را بدانید که مردم ما خیلی باهوشند وخیلی چیزها را می فهمند.

 

شاید اگر الان از احسان بپرسید، جواب دیگری بدهد


از بصیرت در رابطه با مهندسی لیگ و حرف هایی که حاج صفی پس از شکست تراکتور برابر پارس جنوبی جم مطرح کرد، پرسیدیم که او در پاسخ به این سوال اینگونه حرف هایش را ادامه داد:« ببینید این خودش یک ایراد دیگر است. بازیکنی که بازی را باخته، خبرنگار سوال می پرسد، نوع سوال کردن مهم است. شاید اگر الان از احسان بپرسید جواب دیگری بدهد. همه نباید مصاحبه کنند. باید باشگاه به انها بگوید در شرایط سخت مصاحبه نکن. شاید در این شرایط چیزی بگوید که خودش هم قبول نداشته باشد. باید روزنامه نگاران هم کمک کنند تا این شرایط درست شود.

 

مدیریت غلط فوتبال را به سمت خشونت برده است


من خودم الان مدیر تیم سپاهان نوین هستم. ما دیروز با تیم سپاهان ایذه بازی داشتیم که بدون تماشاگر بود. تیم حریف گل زده، هوادار ریخته توی زمین و بازیکنی که گل زده را بوسیده است. بعد می گوییم این چه وضعی است. می کویند که شرایط اینجا اینطور است و ما را به نوعی از جو آنجا ترساندند. به نظرم با این شرایط مدیریتی جامعه ما دارد به سمت خشنونت می رود و همه اش هم به خاطر مدیریت غلط است. خدایی ناکرده روزی می شودکه یک فاجعه ایجاد می شود. الان حساسیت بازی سپاهان و پرسپولیس طوری شده که وقتی اصفهانی یک پرچم پرسپولیس می بینند، عصبانی می شوند، در صورتی که باید مثل تمام دنیا در کنار هم باشند. این ها هم بخشی از آن برمی گردد به صدا و سیما و به خبرنگارانی که سوالات خطی می پرسند. درست نیست که همه ارکان فوتبال را مقابل هم بگذارید.


مدیریت سپاهان همیشه قوی بوده است


از بصیرت در رابطه با مدیریت جدید باشگاه منوچهر نیکفر پرسیدیم که کارها را به عنوان سرپرست دنبال می کند. او گفت:« مدیریت سپاهان همیشه قوی است و حالت سیستماتیک داشته است.

فولادمبارکه سپاهان مجید بصیرت

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولادمبارکه سپاهان سپاهان و پرسپولیس پرسپولیس و سپاهان مدیریت فوتبال مدیریت غلط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه شعارهای زننده در روز پیروزی سپاهان

به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان در دیدار حساس معوقه هفته هفدهم در حالی در ورزشگاه نقش جهان به مصاف ذوب‌آهن رفت که پس از سه بازی نبردن و تنها کسب 2 امتیاز به شدت به امتیازات کامل این مسابقه نیاز داشت.

طلایی پوشان اصفهانی که با قهر هواداران‌شان مواجه شده‌اند، در حضور کم شور آنها نیمه اول خوبی را پشت سر نگذاشتند، اما با شروع نیمه دوم حملات پردامنه‌ای را ترتیب دادند و سرانجام در دقیقه 70 موفق شدند با پنالتی شهریار مغانلو به گل برتری دست پیدا کنند.

اما نکته عجیب مسابقه این بود که برخلاف شعارهای حمایتی هواداران سپاهان در نیمه اول، با شروع نیمه دوم شعارهای زننده دیدار برابر نساجی مازندران بار دیگر تکرار شد. نوک پیکان این شعارها در ابتدا علیه سرمربی تیم بود و پس از گل شهریار مغانلو در حالی که سپاهان مدیرعامل ندارد، به سمت مدیرعامل نشانه گرفته شد.

سپاهان و هوادارانش روزهای سخت و پرتنشی را پشت سر می‌گذرانند، اما این پیروزی شاید به جامعه هوادارای این تیم و همینطور مجموعه باشگاه کمک کند تا با اتحاد بیشتر در 7 بازی باقی مانده لیگ برتر و همینطور رقابت‌های جام حذفی حاضر شوند.

دیگر خبرها

  • بازگشت پرسپولیس از آبادان، شاید به‌عنوان صدرنشین
  • مورایس: شاید روزی هم اسم من را صدا بزنند؛ برای بالا رفتن نباید پا روی کسی بگذاریم
  • ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • هواداران سپاهان به نشانه اعتراض خیلی‌زود ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کردند + فیلم
  • ادامه شعارهای زننده در روز پیروزی سپاهان
  • پاسخ مورایس به مهم‌ترین سوال سپاهان
  • استیلی: نباید جواب استقلالی‌ها را بدهیم
  • تعجب مورایس از هجوم انتقادات/ شاید چون موهایم بلندتر شده، انتقاد می‌کنند!
  • مورایس: نتایج بد سپاهان؟ شاید چون موهایم بلند است!