Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمیز نگه داشتن ریه، نه تنها باعث سم زدایی از سیستم تنفسی می شود، بلکه فشار خون را تنظیم می کند، هضم غذا را راحت تر و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، دستگاه تنفسی که از مجاری هوایی، ریه‌ها و عضلات و رگ‌های خونی متصل به آن‌ها تشکیل شده است، اکسیژن را در سراسر بدن ما حمل می‌کند که این کار انجام تمام فعالیت‌ها و عملکرهای دیگر بدن را ممکن می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین وقتی مشکلی در سیستم تنفسی فرد رخ می‌دهد، تمام بدن او با مشکل و اختلال مواجه می‌شود.
روشهای ساده ای برای پاک کردن ریه وجود دارد که می توان در خانه آنها را انجام داد. ما در این مطلب به شما  ۸ نوشیدنی برای پاکسازی ریه ها آموزش می دهیم.


۱- چای سبز
مصرف منظم چای سبز راهی موثر برای حفظ سلامت ریه های شما است. عصاره چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی برای حفظ سلامت قلب و عروق، محافظت در برابر سرطان های مختلف، بهبود عملکرد مغز و محافظت در برابر عفونت ها است. مطالعات همچنین نشان داده که نوشیدن چای سبز اثر مهارکننده بر روی سرطان ریه دارد. محققان چینی دریافتند که چای سبز درست مانند سیر به کاهش آسیب های ریه ناشی از سیگار کشیدن کمک می کند.

۲- دمنوش زنجبیل
مصرف زنجبیل به بهبود سیستم تنفسی و افزایش ایمنی بدن کمک می کند. زنجبیل یک پاک کننده طبیعی است که خواص ضد التهابی دارد. مصرف زنجبیل برای کاهش علائم آسم و سایر بیماری های تنفسی نیز مفید است.

چند سانتی متر ریشه زنجبیل تازه 400 گرم عسل 2 قاشق سوپ خوری زردچوبه 400 گرم پیاز یک لیتر آب

آب را بجوشانید و به آن عسل اضافه کنید.
ریشه های زنجبیل را رنده کرده، پیازها را خرد کرده و به آب جوش اضافه کنید.
زمانی که جوش می خورد زردچوبه را نیز اضافه کنید و بگذارید نصف بیشتر آب آن تبخیر شود.
پس از خنک شدن آن را در شیشه ای تمیز ریخته و در یخچال بگذارید و هر روز دو مرتبه دو قاشق از آن را با شکم خالی میل کنید.

۳- نوشیدنی لیمو و خیار

یک پارچ یا کوزه آب 6تا10 تکه خیار برش داده شده نصف یک لیمو یک مشت کوچک برگ های نعناع

این مواد راتهیه کنید و باهم ترکیب بنمایید  اجازه دهید اینها یک شب بمانند تا طعمشان جذب شوند.

۴- نوشیدنی لیمو، زنجبیل و نعناع

آب لیمو یکی از رایج ترین پاک کننده های طبیعی است که بدن را به عنوان یک آنتی اکسیدان ضد عفونی میکند.اولین چیزی که صبح ها میخورید، آب لیمو باشد تا برای شروع روز، بدنتان پاکسازی شود ؛ زنجبیل و نعناع به همان شیوه به هضم سموم کمک میکنند.
قبل از خواب یک فنجان چای نعناع و زنجبیل بنوشید در غیر این صورت ، برای مبارزه با عفونت ریه ها، 3 تا 5 عدد برگ نعناع و یا زنجبیل را بجوید.

۵- نوشیدنی زنجبیل و سبزیجات

آب یک دسته سبزی شاهی 3 سانت ریشه زنجبیل تازه 5 عدد ساقه کرفس یک چهارم فنجان ، پیاز یک قاشق غذا خوری عسل مایع

آب تمام عناصر ذکر شده را با هم مخلوط کنید و سپس عسلرا به آن بیفزایید و این ترکیب را به مدت یک هفته هر روز بنوشید.
 

۶- نوشیدنی افرا و لیمو

1 قاشق بذر کتان 1 قاشق ریشه گل ختمی 1 فنجان شربت افرا خالص یک عدد لیمو یک قاشق برگ گیاه مریم گلی 1 لیتر آب تصفیه شده

آب را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به ان ریشه گل ختمی ، شربت افرا ، لیمو ، بذرکتان و برگ مریم گلی را اضافه کنید.
شعله را کم کنید و بگذارید 15 دقیقه مواد در همین حالت باقی بماند. سپس شعله را خاموش کنید، حالا شربت شما آماده است.

۷- نوشیدنی سیر و شیر


مقداری سیر در شیر جوشیده شود و کمی عسل به آن اضافه شود و کم کم بنوشند این دارو یکی از بهترین داروهای پاک کننده ریه و روده است. مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسی پیشگیری کرده و برای پاکسازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است. این دارو را چندین بار تکرار کنند البته اگر دچار واکنش یا ناراحتی شدند مصرف آن را قطع کنند.
کسانی که دارای فشار خون بالا هستند باعث کاهش فشار خون آنها می‌شوند, البته کسانی که دارای فشارخون پایین هستند با نظر پزشک باید انجام دهند.

۸- آب انگور


نوشیدن آب انگور تازه، یک بار در روز به مدت 1 هفته به پاک کردن ریه ها و سم زدایی کمک میکند. پوست انگور قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که به کاهش التهاب ریه ها کمک میکند و میتواند شدت آسم و خطر سرطان ریه را کاهش دهد این آب طعم دهنده ، برای بهبود ریه ها عالی است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: شربت ریه اضافه کنید چای سبز ریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در آئین تجلیل از رزمندگان و خانواده‌های تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله، اظهار کرد: حضور در مناطق مرزی و محل‌های استقرار رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در غرب کشور، بهترین خاطرات به یاد ماندنی را برای من به همراه داشت.

استاندار مرکزی محرومیت زدایی را از جمله اقدامات تیپ ۷۱ سپاه روح‌الله استان مرکزی دانست و افزود: امروز پس از گذشت حدود ۲ سال و نیم مجاهدت، ایثار، خدمت و تلاش شبانه روزی رزمندگان تیپ ۷۱ مردم پایه در حال مراجعت هستند که در این مأموریت بسیار دشوار، موفق و سربلند بیرون آمدند و موجب افتخار جامعه رزمندگان و نیروهای مسلح استان مرکزی شدند و مایه امید و دلگرمی همه مردم استان هستند.

مخلص الائمه تأکید کرد: مجاهدتِ توأم با نظم و اِشراف و روحیه عالیِ فرماندهان، تکاوران و بسیجیانِ تیپ ۷۱ در مناطق غرب کشور بسیار قابل تقدیر بود و با توجه به اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین ارکان پیشرفت است زحمات و مجاهدت‌های این تیپ در پیشرفت کشور بسیار قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: همچنین اقدامات مردم‌یاری تیپ ۷۱ روح‌الله در منطقه و تعامل جوانان و پیشکسوتان بسیجی و فرماندهان این تیپ با مردم و ریش‌سفیدان نیز شایان توجه بود و تیپ ۷۱ سپاه روح الله با حضور مقتدرانه خود در غرب کشور افتخاری دیگر برای مردم قهرمان استان مرکزی به ماندگار گذاشت.

فلسفه سپاه حضور شجاعانه در قلب مخاطرات است

فرمانده تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله استان مرکزی نیز بیان کرد: فلسفه سپاه پاسداران حضور و ایستادگی شجاعانه در قلب مخاطرات است و مهمترین ویژگی پاسداران و بسیجیان ثبات قدم، اعتقاد به نصرت الهی و بصیرت است.

سردار رضا کریمی افزود: حضور تیپ ۷۱ مردم پایه سپاه روح الله در مناطق مرزی استان کرمانشاه دارای برکات بسیار فراوانی بود که مهمترین آن خدمت به مردم و تأمین امنیت در مناطق مرزی بود که با توکل بر خدا و مجاهدت‌های فراوان علاوه بر رفع بسیاری از تهدیدات اقدامات بزرگ و اساسی در حوزه‌های خدمت رسانی انجام شد.

وی تأکید کرد: مردم دوستی، مردم داری و مردم یاری مهمترین رکن فعالیت‌های تیپ ۷۱ در مناطق مرزی بود که اقدامات اساسی و کلان در حوزه‌های محرومیت زدایی و کمک‌های معیشتی انجام شد.

سردار کریمی با اشاره به اقدامات و مأموریت‌های تیپ طی یک دو دهه اخیر بیان کرد: تیپ مردم پایه ۷۱ سپاه در ۲ دهه اخیر در مأموریت‌های مختلف از جمله حضور در شمال غرب کشور، دفاع از حرم اهل بیت (ع)، حضور در استان‌های مختلف و رفع بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله و حضور در استان کرمانشاه خوش درخشیده و در این مأموریت‌ها علاوه بر اینکه تجارب ارزنده‌ای کسب کرده توانسته الگوهای خوبی در کشور به ماندگار بگذارد.

وی تأکید کرد: با توجه به سرکشی‌های فرماندهان ارشد و مسئولین کشوری از پایگاه‌ها و فعالیت‌های تیپ ۷۱ در کرمانشاه و همچنین گزارشات میدانی نشان از موفقیت ۱۰۰ درصدی تیپ در منطقه دارد و قطعاً تا سالیان سال برکات فعالیت‌های ماندگار تیپ مشهود است.

کد خبر 6063111

دیگر خبرها

  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصار زدایی می‌شود
  • چه شربتی را جایگزین نوشابه و دلستر کنیم؟
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • نوشیدنی‌های موثر در درمان بیماری‌های کلیوی + فیلم
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • انبار بزرگ مواد غذایی و نوشیدنی در آبادان پلمب شد