Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@17:41:28 GMT

​عکس دو شهید جنگ ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۱۲۹۲

​عکس دو شهید جنگ ایران و عراق

موضوع برنامه «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، تصویر دو شهید جنگ ایران و عراق است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس های تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، این بار به سراغ عکسی رفته از دو شهید در جریان جنگ ایران و عراق  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط ثبت این تصویر با توجه به فضا و محیط عملیات افراد در دسته های کوچک با هم حرکت می‌کردند و کمین می‌گرفتند، از همین رو افراد کمی در جریان ثبت آن قرار گرفتند اما حالت چهره و شکل قرار گیری دو شهید در کنار یکدیگر منجر به بازنشر و تکرار این تصویر در رسانه های مختلف جهانی شد. 

یک تصویر بعد از این وجود دارد که زمان خارج کردن پیکر این دو شهید از سنگر برای بازگرداندن آنها به پشت جبهه است

رضا احمدی عکاس این تصویر، هیچ وقت عکاسی حرفه‌ای انجام نداد. در زمان ثبت این تصویر نیز صرفاً از دوستانش برای یادگاری در لحظه شهادت عکاسی کرد. رضا احمدی عکس را با دوربینِ همراه علی شاه آبادی (شهید سمت راست با بادگیر آبی) ثبت کرد. اما بعد از نخستین انتشار این تصویر بارها و بارها، در رسانه‌ها بدون نام عکاس بازنشر شد تا اینکه احمدرضا دهقان، بعد از سی سال از زمان ثبت این تصویر در پیگیری یک رسانه برای پیدا کردن لحظه‌شهادت و چگونگی ثبت و شناخت عکاس آن تصویر ماجرای ثبت آن را بازگو کرد. 

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ ایران و عراق هیسپان تی وی عکس های تکان دهنده دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

حسین سلاح‌ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛ قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • ماجرای تصرف توپخانه عراق بدون تلفات به روایت یک شاهد عینی