Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:16:34 GMT

غیرفعال شدن دوربین های ثبت تخلف شهر همدان پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۱۹۴۴

غیرفعال شدن دوربین های ثبت تخلف شهر همدان پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی بعدازظهر سه شنبه در نشست راهبردی تصادف استان همدان با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید نسبت به نصب دوربین ثبت تخلف اقدام کنند، گفت: شهرداری‌ها باید نسبت به تعیین تکلیف نصب دوربین در معابر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها باید نصب دوربین در جاده‌های اصلی را سرعت ببخشد، گفت: با وجود خرید تعداد مورد نیاز دوربین توسط شهرداری و نصب آنها در سطح شهر غیر فعال شدن آنها توسط پیمانکار قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخی با تاکید بر اینکه نصب ۱۰ دستگاه دوربین توسط شرکت پیمانکاری در سطح شهر همدان و سپس غیرفعال کردن آنها پذیرفتنی نیست بنابراین باید شهرداری نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام کرده و در صورت نیاز پرونده تحویل دادستانی شود، گفت: برای نصب دوربین‌های مورد نیاز در جاده‌های برون شهری نیز اگر مشکلی وجود دارد اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها باید نسبت به پیگیری موضوع به همراه اینجانب در وزارت راه و شهرسازی اقدام کند.

استاندار همدان گفت: باید نسبت به رفع نواقص دوربین‌های معیوب اقدام کرده و تمام ۶۶ دوربین تا پایان اردیبهشت سال آینده در جاده‌های این استان فعال شود.

وی با بیان اینکه هر گونه موانعی در اجرای این کار پیش از پایان سال گزارش شود، گفت: دولت مکلف به کاهش ۳۱ درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد ۱۰ هزار خودرو تا پایان برنامه ششم شده است.

شاهرخی گفت: همدان تا پایان سال سوم برنامه ۲۹.۱ درصد این آمار را محقق کرده و تا پایان برنامه به طور حتم از آمار پیش بینی شده عبور می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه برای تسریع در برنامه کاهش تصادفات درون و برون شهری، اقداماتی باید اجرا شودو نباید منتظر مشاور طرح بود بلکه هر یک اعضای این جلسه بهترین مشاوران و کارشناسان هستند، گفت: ۱۰ طرح که در کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای مؤثر هستند به استانداری اعلام کنید و به طور حتم هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در کمترین زمان تأمین و تخصیص می‌یابد.

وی یادآور شد: مسیرهایی که با اجرای طرح‌هایی همچون نصب دوربین، علائم، خط کشی و دیگر مسائل ایمن می‌شوند را در برنامه کوتاه مدت قرار دهید چرا که با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باید ایمنی جاده‌ها با قوت بیشتری پیگیری شود.
 

کد خبر 4869337

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان دوربین ویروس کرونا انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر سیلاب گرگان تعطیلی مدارس قزوین شهرکرد بارش باران شیراز بیرجند باید نسبت نصب دوربین تا پایان جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود

حمید سالاری گفت:محور فردو- کهک"، گردنه حصار سرخ "محور دلیجان - سلفچگان"، گردنه گیان "محور دستجرد - تفرش" و مجتمع دلفین "محور سلفچگان - دلیجان"، مکان نصب چهار دوربین ثابت عکس‌برداری می‌باشد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم  در خصوص میزان اعتبار اجرایی این پروژه عنوان کرد: افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی طرح نصب ۲۰ دستگاه دوربین ثابت در سطح راه‌های استان قم است.

سالاری عنوان کرد: دوربین‌های ثابت عکسبرداری در مقایسه با دوربین‌های فیلمبرداری برخط، به‌صرفه اقتصادی، سرعت در انتقال داده‌ها را به همراه دارد؛ این دوربین‌ها محدودیت‌های ارتباطی و زیرساختی سامانه‌های فیلمبرداری برخط را نداشته و قادر به ارسال داده‌ها (دیتاها) از طریق شبکه تلفن همراه هستند.

سالاری مصرف کم‌انرژی را از مزیت‌های دیگر دوربین عکس‌برداری ثابت یاد کرد وگفت: جهت تامین برق موردنیاز این نوع سامانه‌ها می‌توان از سلول‌های خورشیدی استفاده کرد.

سالاری در خصوص دیگر ویژگی‌های سامانه‌های ثابت عکس‌برداری به قابلیت تردد شماری آنها اشاره کرد و بیان کرد: سنجش دما و میزان رطوبت هوا در محل نصب شده از دیگر ویژگی‌های فنی دوربین‌های ثابت عکس‌برداری جاده‌ای است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری استان قم تصریح کرد: با توجه‌به زمان‌سنج زمانی تعبیه شده در این نوع سامانه‌های عکس‌برداری ثابت جاده‌ای، می‌توان دفعات برداشت عکس از سطوح جاده‌ای را متناسب با نیاز تنظیم کرد.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳ میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • کشاورزان نسبت به شخم اراضی شالیزاری و لایروبی انهار اقدام کنند
  • اقدام جدید بارسلونا برای حفظ ژاوی در باشگاه
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • برخورد قانونی با متصرفان طبیعت در اشنویه
  • مخبر: حتی ۱ کشته جاده‌ای هم پذیرفتنی نیست
  • مخبر: حتی یک کشته جاده‌ای هم پذیرفتنی نیست
  • ۲۰ دوربین ثابت عکس‌برداری در راه‌های استان قم نصب می‌شود
  • poco x5 pro 5g + قیمت، بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۷ فروردین)