Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه کاشان برای کمک به کادر درمان این شهرستان اعلام آمادگی کرده است. ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ استانها کاشان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، چند روز است که شهروندان کاشانی و آران و بیدگلی، کادر پزشکی، درمانی و پرستاران این منطقه درگیر ویروس کرونا شدند و این مهمان ناخوانده نیز باعث شده است تا بازار شایعات داغ باشد و جو را متشنج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه افراد به ویژه عوامل بسیج و پاسداران، خیران کاشانی، جامعه روحانیت و سایر افراد به میدان آمدند تا با کمک به مجموعه بهداشت و درمان منطقه کاشان گامی موثر در همراهی و کمک به این افراد خدوم داشته باشند و بتوانند اندکی از بار مسئولیتشان کم کنند.

حجت‌الاسلام مهدی بصیرتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد کمک به مسلمانان اظهار داشت: کادر پزشکی، درمان و پرستاران کاشان در این روزها برای مبارزه با ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفتند و ایثار و فدارکاری امروز آنان گواه این مطلب است.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه شهرستان کاشان ضمن تاکید به لزوم بسیج همگانی برای مقابله با ویروس کرونا افزود: اساتید، نخبگان، طلاب و روحانیون حوزه های علمیه کاشان بر اساس تکلیف شرعی و وظیفه انسانی آمادگی خود را به منظور مشارکت مردمی و خدمت‌رسانی نسبت به کنترل، پیشگیری و درمان این بیماری اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه این حرکت تخت نظارت ستاد ویژه مبارزه با کرونا در شهرستان کاشان صورت می‌پذیرد، ابراز داشت: جهادگران افراد بی‌ریا و مخلصی هستند که تنها رفاه مردم و رضایت الهی را در نظر دارند و بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می‌کنند.

بصیرتی ضمن تشکر از زحمات تمامی عوامل بهداشت و درمان منطقه کاشان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس گفت: رعایت نکات بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سرلوحه امور قرار گرفته و به رعایت آن اهتمام ورزند.

ارائه خدمات جدید در سامانه و اپلیکیشن «تهران من» برای مقابله با کروناکرونا مصرف آب ایلام را افزایش دادمدیرکل گردشگری سمنان: در صورت مهار کرونا 61 پایگاه اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی در استان مستقر می‌شود

غلامعلی ساران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن تکذیب شایعات مبنی بر عدم غسل دادن افراد فوت شده مشکوک به ویروس کرونا اظهار داشت: تمامی این فوتی‌ها همچون دیگر فوتی‌های دیگر بر اساس موازین شرعی توسط کارکنان تغسیل غسل داده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان ضمن تاکید بر بی‌توجهی نسبت به شایعات ابراز داشت: بازماندگان تمامی فوتی‌ها مشکوک به ویروس کرونا در بخش‌های مختلف می‌توانند اموات خود را با استفاده از آمبولانس و کادر ویژه تدفین آرامستان‌ها به نقطه مورد نظر منتقل کنند.

وی با بیان اینکه فوتی‌های مشکوک به ویروس کرونا در شهر کاشان تنها در دارالسلام دفن می‌شوند، ابراز داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مقرر شده است تا فوتی‌های مربوطه شهر کاشان و مناطق وابسته در دارالسلام تدفین شده و مجوزی برای خارج از این مکان صادر نمی‌شود.

سیدرضا لاجوردی نیز در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم، ضمن اشاره به ضدعفونی مداوم مراکز صنعتی کاشان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های صادر شده تمامی سرویس‌های مراکز صنعتی به صورت مرتب و مداوم ضدعفونی می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان با بیان اینکه تمامی مدیرعامل‌های واحدهای تولیدی نسبت به خرید ماسک و دستکش یکبار مصرف اقدام کردند، افزود: علاوه بر این مهم مراکز صنعتی کاشان به صورت مداوم با مواد ضدعفونی پاکسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنرهای هشداردهنده و اطلاع‌دهنده در سطح شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان نصب شده است، افزود: اگر یکی از کارگران نیز علائمی شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی دارد موظف است ضمن اطلاع‌رسانی به واحد مربوطه نسبت به ارجاع به مراکز درمانی اقدام و در منزل استراحت کند.

گزارش از مرتضی نجف‌زاده

انتهای پیام/801/ش

R7760/P/S6,1369/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند

رئیس سازمان بسیج اساتید خواستار تبیین ابعاد مختلف عملیات تاریخی وعده صادق از سوی اساتید دانشگاه برای اقشار مختلف کشور شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، نشست وبیناری رئیس سازمان بسیج اساتید با حضور بیش از 300 نفر از مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار شد.

در این نشست سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران و مسلم معین معاون فضای مجازی سازمان بسیج مستضعفین با ارائه سخنرانی‌هایی ابعاد تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران را تبیین کردند.

محمدرضا مردانی در ابتدای این نشست از عملیات تاریخی «وعده صادق» سخن گفته و از دلاور مردان جبهه توحید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تحقق وعده امام خامنه ای عزیز(مدظله‌العالی) در تنبیه رژیم صهیونیستی قدم بزرگی برداشتند تقدیر و تشکر کرد و همچنین به عموم مردم و دوستداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت تبریک و تهنیت گفت.

مردانی این عملیات را موجب شادی و خرسندی مردم مسلمان و همه آزادی‌خواهان جهان دانست و گفت: به لطف پروردگار پوزه صهیونیسم و اربابانشان به خاک مالیده شد و وعده داده شده تحقق پیدا کرد. وعده رهبری برای تنبیه متجاوزان در سطح خوبی انجام شد، در همان سطحی که پیش بینی شده بود. ‌

وی افزود: البته این بخش کوچکی از توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی بود. تصمیم شجاعانه و مدبرانه فرماندهان ما به تبعیت از مقام معظم رهبری کم نظیر بود و قدرت نظامی جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد: عملیات «وعده صادق» موجب تحسین بسیاری از تحلیل‌گران قرار گرفته است. هر چند رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که این شکست بزرگ را مانند شکست طوفان الاقصی کوچک نشان دهد و روی آن پوشش بگذارد، با این حال آنچه مسلم است گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی دشمن و سامانه‌های کمکی آمریکا و اروپا و سایر کشورهای منطقه نتوانست از نفوذ و بارش موشک‌های کروز و دشمن شکن جمهوری اسلامی جلوگیری کند. این عملیات به خوبی توسط ماهواره‌ها تصویربرداری شده و مسئولان هر وقت لازم بدانند ابعاد بیشتری از آن را نیز بیان خواهند کرد.

مردانی با بیان اینکه اهداف مورد نظر در این عملیات به خوبی مورد اصابت قرار گرفت بر موفقیت این عملیات و شجاعت جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه کردن رژیم صهیونیستی در حالی که همه برای حمایت از او به نوعی اصرار بر عدم تنبیه داشتند، تاکید کرده و خاطرنشان کرد: در این عملیات پوزه دشمن به خاک مالیده شد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به تلاش دشمن در فضای مجازی افزود: به تعبیری حسینیان کار خود را کردند، حال  نوبت زینبیون است که رسالت تبیین را انجام دهند، همه تلاش‌ها باید به کارگیری شود تا با هرگونه عملیات روانی دشمن برای کوچک سازی این عملیات از طریق تبیین و روشنگری مقابله شود.

وی گفت: اساتید و دانشگاهیان نقش مهمی در این مسیر دارند و لازم است در سر کلاس‌های درس و در اجتماعات و مخصوصا از طریق فضای مجازی با صدور بیانیه‌ها و تحلیل‌های فردی روشنگری نمایند. همچنین با حضور در بخش‌های مختلف دانشگاه و جلسات و در خوابگاه‌های دانشگاه نقش موثری ایفا کنند. تا ان‌شاالله بتوان ابعاد مهم این پیروزی را برای جوانان و مردم تبیین کرد.

مردانی همچنین بر نقش افراد شاخص و تحلیل‌گران ملی تاکید کرد و گفت: انعکاس تحلیل‌های آنها در فضای مجازی می‌تواند اثربخش باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد
  • مسئولان با عزمی آهنین گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • بیانیه جامعه مدرسین در حمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
  • اساتید ابعاد عملیات تاریخی «وعده صادق» را تبیین کنند