Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان البرز با هشدار جدی به محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط پیش آمده، گفت: هرگونه اقدام به احتکار، گرانفروشی و امتناع از عرضه، اخلال در نظام توزیع و عرضه، عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری در حوزه اقلام بهداشتی و دارویی می‌تواند مشمول مجازات‌های قانونی از جمله مجازات مفسد فی الارض و اعدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 18:54 - 13 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۲۴۶۹

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، دکتر حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با احتکار و گرانفروشی محصولات بهداشتی در استان البرز گفت: با اعلام خبر ابتلای برخی از هموطنان به ویروس کرونا، تقاضا برای محصولات بهداشتی و ضدعفونی در استان البرز نیز افزایش یافت و مشکلاتی در عرضه پیش آمد که پس از دریافت گزارش از مراجع مختلف، دادگستری استان البرز ورود کرده و خصوصا پس از تاکید رئیس قوه قضاییه در جلسه روز گذشته (۱۲ اسفند) شورای عالی قوه قضاییه، در همان روز طی دستورالعملی به کلیه روسای دادگستری و دادستان‌های استان البرز دستور داده شد اقدامات نظارتی با همکاری بازرسان اصناف و اداره کل بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ واحد‌های گشت سیار تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های دخیل در این زمینه را شروع کنند و گزارش‌های هفتگی را به دادگستری کل ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با برشمردن برخی از وظایف احصاء شده برای روسای دادگستری و دادستان‌ها بیان کرد: بازدید از انبار‌های ثبت شده در سامانه جامع انبارها، نظارت بر روند تحویل اقلام بهداشتی به مصرف کنندگان، برخورد سریع و قاطع با انبار‌های نگهداری اقلام بهداشتی و درمانی ثبت نشده در سامانه انبارها، برخورد با واحد‌های تولیدی و عرضه کنندگان و داروخانه‌هایی که اقلام بهداشتی و درمانی را عرضه غیر متعارف یا گرانفروشی می‌کنند از جمله این دستورات ابلاغ شده است.   بیشتر بخوانید: تمهیدات دادستانی مشهد به منظور پشیگیری از کرونا در مراجع قضایی تمهیدات دادگستری چهارمحال و بختیاری در راستای پیشگیری از ویروس کرونا وی ادامه داد: بخش دیگری از دستورات ناظر بر برگزاری جلسات مستمر با تولید کنندگان استانی و مسئولان مرتبط است تا بر روند شبکه توزیع نظارت مستمر داشته باشند؛ همچنین تطابق میزان عرضه با اسناد موجود در ادارات مربوطه به صورت اتفاقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فاضلی هریکندی با هشدار جدی به محتکران و سوء استفاده کنندگان از شرایط پیش آمده تصریح کرد: هرگونه اقدام به احتکار، گرانفروشی و امتناع از عرضه، اخلال در نظام توزیع و عرضه، عدم رعایت ضوابط قیمت‌گذاری در حوزه اقلام بهداشتی و دارویی و کم فروشی حسب مورد می‌تواند از مصادیق جنایت علیه تمامیت جسمانی مردم، موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و اخلال در نظام اقتصادی کشور موضوع بند «ب» ماده ۱ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی تلقی شده و مشمول مجازات‌های قانونی از جمله مجازات مفسد فی الارض و اعدام شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: دادستان مرکز استان البرز بر حسن اجرای دستورالعمل نظارت نموده و به پرونده‌ها به صورت ویژه رسیدگی و نتایج اقدامات و برخورد‌های قانونی انجام شده با محتکران و سوء استفاده گران از شرایط پیش آمده به اطلاع مردم استان البرز خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری البرز کرونا احتکار رئیس کل دادگستری استان البرز اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز

ایسنا/البرز مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از کشف و ضبط بیش از ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی پخته و منجد فاسد و غیر بهداشتی خبر داد.

حمیدرضا کیوانفر روز چهارشنبه هشتم فروردین اظهار کرد: این مقدار مواد غذایی فاسد شامل برنج، انواع خورشت، گوشت و ... بوده که حین بازدید بازرسان کشف و ضبط شده است.

کیوانفر بیان کرد: تعدادی واحد صنفی عرضه مواد غذایی نیز به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در البرز پلمب شد.

کیوانفر گفت: طرح تشدید نظارت بر فعالیت رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی (بیرون بر) از ابتدای ماه مبارک رمضان در البرز آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

وی یادآورشد: طرح ویژه نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی روزانه توسط گشت مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی دامپزشکی و بهداشت انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به مراجع ذیربط اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میوه کمتر از نرخ مصوب در مغازه‌ها عرضه می‌شود
  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • نظارت تعزیرات بر جایگاه‌های سوخت در قزوین تشدید می‌شود
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • اجرای ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی در کرمانشاه/ ۵۵ واحد تشویق شدند 
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • اقدامات پیشگیرانه در تصادفات جرحی استان سمنان تشدید شود