Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@06:38:21 GMT

ائتلاف مقتدا صدر سه شرط برای جایگزین علاوی گذاشت

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۲۸۵۱

خرداد: «ریاض المسعودی» عضو ائتلاف پارلمانی سائرون با بیان اینکه انتصاب مجدد عبدالمهدی به نخست وزیری نیازمند تجدید نظر مرجعیت است، اعلام کرد که ائتلافش سه شرط برای حمایت از هر نامزد جایگزین «محمد توفیق علاوی» مستعفی گذاشته است.
به گزارش خرداد ، المسعودی به خبرگزاری المعلومه گفته که صحبت در مورد انتصاب مجدد عبدالمهدی از دیدگاه قانون اساسی مجاز است، اما این انتصاب مجدد نیاز به تجدید نظر مرجعیت دارد، چرا که عبدالمهدی مطابق با توصیه های مرجعیت استعفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان کنونی تجدید نظر در موضع مرجعیت امری غیر ممکن است و همچنین سائرون به تصمیم خود مبنی بر ورود نکردن به گفت و گوها و مشورت‌ها در انتخاب جایگزین نخست وزیر ملتزم خواهد ماند، اما برای نامزد مکلف سه شرط دارد که باید واجد و ملزم به انجام آنها باشد.عضو سائرون توضیح داد که این سه شرط شامل این است که نخست وزیر مکلف چهره ای قوی و شناخته شده و با کابینه ای به دور از احزاب بیاید و با جدیت برای فراهم آوری شرایط اجرای انتخابات زود هنگام تلاش کند و همچنین قادر به مقابله با پرونده های فساد باشد و با جدیت اقدام به شناسایی و کشف قاتلان نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان در جریان اعتراض های اخیر کند.
محمد توفیق علاوی که ۱۲ بهمن گذشته به عنوان نخست وزیر مکلف معرفی شده بود به علت مخالفت گروه های سیاسی و پارلمانی کرد و اهل سنت در کنار برخی جریان های شیعه موفق به تشکیل دولت نشد.
کابینه وی روز یکشنبه هفته جاری به علت به حد نصاب نرسیدن جلسه مجلس نتوانست رای اعتماد بگیرد و علاوی ساعاتی بعد در نامه ای به رئیس جمهوری «برهم صالح» از نخست وزیری مکلف و تشکیل دولت کناره گیری کرد.
بر اساس قانون، رئیس جمهوری عراق باید در مدت ۱۵ روز گزینه جایگزین علاوی را برای تشکیل کابینه معرفی کند. برچسب ها: مقتدا صدر ، ریاض المسعودی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مقتدا صدر سه شرط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی از سید ابراهیم رئیسی خوش‌آمد گویی کرد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • وزارت صمت مکلف به اعلام میزان فروش خودرو شد
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • نشست مرجعیت علمی