Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@16:47:24 GMT

لنگرمدیریت ریسک در فارکس

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۵۴۲۴

موضوع مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس موضوعی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تاثیر بسیار زیادی در داشتن تجارتی سودمند و یا از بین رفتن کامل سرمایه یک فرد معامله گر و یا ترید در بازار فارکس ایفا می کند. در صورتی که معامله گر از دانش کافی برای مدیریت ریسک صحیح برخوردار نباشد همچنین در صورتی که این فرد از بهترین سیستم های تجاری کل دنیا نیز بهره ببرد باز هم هیچگونه سودی حاصل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالت کلی بحث مدیریت ریسک انواع مختلفی دارد. مدیریت ریسک برای کنترل ریسک تجاری توسط فرد تریدر و معامله گر به وجود خواهد آمد که می‌تواند اندازه لات و هجینگ معاملات و ساعات و روزهای معامله را محدود کرده و به گونه‌ای به فرد معامله کمک کند تا از هرگونه ضرر و زیان احتمالی جلوگیری نمایند.

در صورتی که شما عزیزان قصد انجام معامله در بازار معاملات وارد شده و می خواهید معامله صدور و تجارتی مناسب برای خود ایجاد کنید با ما در ادامه مقاله همراه بوده و مطالب ارائه شده در این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه نموده و اطلاعات مناسبی در زمینه مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس را دوباره بدست بیاورید:

دلایل اهمیت مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس

مدیریت ریسک در بازار معاملات فارکس یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین مفاهیم برای باقی ماندن و کسب سرمایه مناسب توسط فرد معامله گر در بازار معاملات فارکس به حساب می آید. در حقیقت باید بگویم که معمولاً معامله‌گران و تریدرها مفهوم مدیریت ریسک را به آسانی دریافت می کنند اما اعمال کردن این مفهوم در تجارت و کسب و کار در بازار معاملات فارکس کار نسبتا دشواری می باشد. معامله‌گران و تریدرها در بازار معاملات برای انجام معاملات خود از یک بروکر مناسب تجارت بورس ایران استفاده خواهند کرد. بروکر ها امکانات بسیاری در اختیار معامله گران قرار می دهند که یکی از این مزایا و امکانات  این می باشد بروکرها از امنیت بسیار بالا و زیادی بهره برده و سعی می کنند توجه افراد از مشکلات موجود در بازار معاملات فارکس منحرف نمایند. این موضوع باعث می‌شود زمانی که یک تردیر به صورت پلتفرم تجاری خود می‌یابد این ذهنیت را با خود به همراه داشته باشد که باید ریسک بسیار بالایی انجام دهد تا بتواند پول‌های رقم بالا دریافت کرده و سود مناسبی برای خود ایجاد کند. افراد معمولا با استفاده از حساب آزمایشی به انجام فعالیت در این بازار مشغول می شوند و تا حدود زیادی این موضوع و درک آن برایشان آسان باشد اما زمانی که قضیه جدی شد و پول واقعی به میان می آید بحث مدیریت ریسک از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی بهره خواهد برد.

چگونگی کنترل ضرر در فارکس

یکی از روش‌های مختلف برای مدیریت ریسک در بازار معامله کنترل ریسک می باشد. این موضوع بسیار مهم است که فرد تریدر بداند باید در چه زمانی در یک معامله عقب نشینی کرده و جلوی ضرر را بگیرد.

در چنین شرایط فرد تریدر می تواند از توقف کامل برای توقف ذهنی برای کنترل و مدیریت ریسک استفاده نمایند و توقف زمانی اتفاق می‌افتد که در هنگام شروع معامله فرد معامله گر حد ضرر خود را در یک محدوده معین مشخص کرده و همچنین توقف عرضه نیز زمانی به وجود می‌آید که مقدار فشار و یا حداکثر افت سرمایه در هنگام شروع معامله در نظر گرفته می شود.ب حث تعیین حد ضرر در بازار معاملات فارکس و کنترل و مدیریت ریسک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک علم جداگانه محسوب می شود و نکته بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد این است که باید فرد معامله گر به صورت منطقی میزان ضرر معامله را محدود کرده و این موضوع را به صورت کامل برای خود قابل درک نماید و زمانی که حد ضرر در ذهن و پلتفرم تجاری توسط معامله گر تعیین شد به هیچ وجه نباید آن را زیر پا بگذارد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران تجارت ذهن عقب نشینی کسب و کار بسیار بالایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش جام جم آنلاین، محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران - در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازارهای جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت‌ طلا در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازارهای جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازارهای داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه‌ سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته‌، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد. 

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا در بازارهای داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته  ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روزهای ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • بورس در پی جبران سریع
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه