Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم افضلی پور کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکی از حقوق هر انسانی انتخاب همسر و تشکیل خانواده است و هر دختر و پسری می‌توانند با توجه به شرایط فکری، فرهنگی، دینی خود ازدواج کند.

او افزود: به عبارت دیگر، ازدواج (نکاح) پیمانی است که به موجب آن یک زن و مرد با هم شریک و متحد می‌شوند و خانواده‌ای را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی پور با بیان اینکه هدف ازدواج تشکیل خانواده است و تمایل به این امر در نهاد انسان گذاشته شده، بیان داشت: هر انسانی برای آن که ازدواجی موفق و پایدار را تجربه کند باید ملاک‌هایی را مدنظر قرار دهد.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت ادامه داد: این سوال برای بسیاری از افراد در سن ازدواج پیش می‌آید که اگر بخواهم همسرم را از بین خواستگار‌های و یا افرادی که به خواستگاری آن‌ها می‌روم انتخاب کنم چه ملاک‌هایی را باید در نظر بگیرم؟

برای ازدواج باید چه افکار، اعتقادات و چه باور‌هایی داشته باشیم؟

او اظهار کرد: در زمان تحصیل کتاب‌های زیادی می‌خوانیم که در زندگی کمتر به آن‌ها فکر می‌کنیم یا اصلاً در مورد آن‌ها هیچ وقت فکر نمی‌کنیم مثل؛ شیمی و فیزیک و فکر می‌کنیم کاربردی برای ما در زندگی عادی ندارد، اما اگر قرار باشد در مورد ازدواج تصمیم بگیریم چه افکار، اعتقادات و چه باور‌هایی باید داشته باشیم؟

افضلی پور در ادامه گفت: زمان انتخاب همسر باید بدانیم که از لحاظ بهداشت روانی چه سوالاتی را باید مد نظر داشته باشیم، اینکه ازدواج چیست؟ در واقع ازدواج رابطه دو جزئی، دو عضوی، رابطه دو حزبی، ذهنی، ذهنی، جسمی و عاطفی متقابل مبتنی بر احترام و صمیمیت است.

او تصریح کرد: اغلب ما هیچ پیش فرضی از ازدواج نداریم و توقع داریم ازدواجی موفق تا آخر عمر تجربه کنیم که این امر میسر نیست، گاهی می‌بینیم هیچکدام از زوجین در مورد امر ازدواج هیچ سوالی را از خود نپرسیده اند و وارد حوزه پروسه ازدواج شده اند.

به زندگی نگاه واقع گرایانه داشته باشیم

مریم افضلی پور اظهار داشت: گاهی می‌بینیم گاهی افراد ازدواج و رابطه همسرداری را جایگزین رابطه والد گری کرده‌اند و در گفت‌وگو با این افراد اغلب می‌گویند ما می‌خواهیم ازدواج کنیم که زوجه به ما خدمات مادی بدهد برای مثال؛ وعده‌های غذایی آماده باشد و کار‌های خانه را انجام دهد که این بدترین نگرش نسبت به یک پیمان مقدس است.

او بیان کرد: اگر واقع گرایانه فکر کنیم، واقع گرایانه هم عمل خواهیم کرد و در نتیجه در مواجهه با مسائل زندگی واقع گرایانه برخورد خواهیم کرد، اینکه عصر حجر نیست که زنان به خانه محدود شوند و مادر همسر خود باشند و نقش مادری را خوب اجرا کنند.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت در پایان گفت: باید باور داشته باشیم که نگرش دنیا نسبت به روابط زن و مرد تغییر کرده و بهتر است ما هم نگرش خود را در جهت بهبود روابط خانواده و همسرداری تغییر دهیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخاب همسر مشاوره و روانشناسی واقع گرایانه داشته باشیم افضلی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد

به گزارش "ورزش سه"، اصلی ترین پرونده ای که استقلال برای دریافت مجوز حرفه ای با آن سر و کله می زند، بحث مربوط به طلب باشگاه سانتاکلارا از آبی هاست که در جریان انتقال محمد محبی علیه این تیم صادر شده است.

استقلالی ها برای پرداخت این ۵۰۰ هزار یورو، طی هفته های اخیر با فیفا مکاتبه کردند که در این زمینه نیز علی خطیر شخصا راهی سوئیس شد تا از نزدیک بتواند مشکلات آبی ها در این پرونده را حل کند.

مدیران باشگاه استقلال در تلاش بودند تا ۳۰۰ هزار یورو از طلب خود در فیفا را به حساب سانتاکلارا واریز کنند که این موضوع مورد موافقت قرار گفت.

در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال ۲۰۰ هزار یورو باقیمانده را به باشگاه استقلال کمک مالی کرده تا ۵۰۰ هزار یورو سانتاکلارا به صورت کامل پرداخت شود که حالا جزئیات این موضوع مشخص شده است.

آنگونه که ایسنا به نقل از منابع موثق خود نوشته، فدراسیون فوتبال معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری خود نزد فیفا، به حساب باشگاه سانتاکلارا پرتغال پرداخت کرده تا به این ترتیب بخش باقیمانده از بدهی استقلال به این باشگاه پرتغالی تسویه شود.

در قبال این کار، باشگاه استقلال هم با ارسال نامه‌ای به AFC، از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته که معادل ۲۰۰ هزار یورو از محل مطالبات دلاری این باشگاه نزد AFC، به حساب فدراسیون فوتبال منتقل شود.

باشگاه استقلال معادل ۳۰۰ هزار یورو هم از فیفا بابت حضور بازیکنانش در جام‌جهانی طلبکار است و می‌خواهد با احتساب این پول و پرداختی ۲۰۰ هزار یورویی فدراسیون فوتبال، بدهی خود به باشگاه سانتاکلارای پرتغال را بابت انتقال محمد محبی پرداخت کند.

دیگر خبرها

  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • به این دلیل طلای دست دوم نخرید!
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • به این دلیل طلای دست دوم نخرید !
  • روحانی: به‌موقع بایستیم و بجنگیم، به‌موقع باید صلح کنیم
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • راز کمک ۱۳ میلیاردی فدراسیون به استقلال فاش شد
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳