Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:02:48 GMT

شکست کرونا با همکاری مردم امکان‌پذیر است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۶۰۷۵

شکست کرونا با همکاری مردم امکان‌پذیر است

احمد حسین زادگان سه شنبه شب در جلسه مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در فرمانداری بابل افزود : در شرایط فعلی هماهنگی بین دستگاههای اداری بسیار حائز اهمیت است و همانند دوران جنگ همه باید با هم متحد و یکدل باشیم تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

وی گفت : مردم مازندران خوشبختانه به این باور رسیده اند که در حال حاضر نباید در تجمعات و بازارهای هفتگی حضور یابند که این امر برای پیشگیری از این ویروس بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : بیمارانی که به بیماری کرونا مبتلا هستند و با تلاش کادر پزشکی بهبود یافتند باید در قرنطینه خانگی قرار گیرند تا افراد دیگر را درگیر این بیماری نکنند.

وی افزود : در حال حاضر یکی از اولویت های همه ما باید این باشد تا افراد جدید به این ویروس آلوده نشوند که این امر می تواند هر چه زودتر جامعه را به حالت عادی بازگرداند.

استاندار مازندران گفت : در حال حاضر ما باید از تجربه های کشور چین که به صورت گسترده درگیر این ویروس بوده بهره گیریم که خوشبختانه این روش در حال انجام است.

استاندار مازندران بیان کرد : حضور پزشکان حاذق و گروه های علمی با تجربه در دانشگاه علوم پزشکی بابل همه آحاد مردم را دلگرم کرده است که با همکاری مردم هر چه زودتر این ویروس را شکست دهیم .

حسین زادگان همچنین گفت : همه شهرها باید از ظرفیت خیرین حوزه سلامت بهره بگیرند و کمبودها را با تعامل و هماهنگی برطرف کنیم.

بیماری کرونا از ۲ هفته پیش وارد مازندران شد و تا پایان روز سه شنبه ابتلای ۷۲ نفر در این استان تایید شد. همچنین تاکنون ۱۱ نفر بر اثر این بیماری در مازندران فوت کردند که بیشترشان دارای بیماری زمینه ای بودند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون ۲۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مقررات کنترل در مازندران تاکنون با همکاری مردم تا حدودی موفقیت آمیز بود به گونه ای که دیروز نماینده وزیر بهداشت در امور بیماری کرونا برای مازندران و گلستان اعلام کرد که در مازندران اقدامات پیشگیرانه و کنترلی از استان های همجوار شمالی موفقیت آمیز تر بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری مازندران احمد حسین زادگان  پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری مازندران احمد حسین زادگان احمد حسین زادگان ویروس کرونا استانداری مازندران احمد حسین زادگان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد