Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دبیر هجدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون گفت: در بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای این دوره از جشنواره تعداد ۲۸۹ طرح و ایده از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

امیر مشهدی‌عباس افزود: طرح‌ها و ایده‌های بخش نمایش کتاب‌خانه‌ای از سوی هیئت انتخاب شامل داوود کیانیان، فائزه فیض، فرزاد زیدی‌نژاد و آناهیتا غنی‌زاده بررسی و از بین ۲۸۹ طرح و ایده شرکت‌کننده در این بخش ۱۳ اثر در مرحله نخست انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم‌چنین در ادامه یادآور شد: این آثار از سوی اساتید نمایش کتاب‌خانه‌ای مشاوره‌ی تخصصی خواهند. گرفت و پس از مشاوره به مرحله داوری اصلی راه خواهند یافت. در پایان در مرحله‌ی کشوری جشنواره، از بین این آثار سه اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی خواهند شد.

بر این اساس طرح و ایده» سفر اسرارآمیز» اثر عاطفه شیروانی از استان فارس نیز از سوی هیأت انتخاب این رویداد هنری به عنوان راه‌یافته معرفی شد.

بر این اساس نمایش کتابخانه‌ای فعالیتی است گروهی و عضو محور که در یک بازه زمانی کوتاه (نیم روزه) با ارائه طرح و ایده اعضا یا مربی هدایت‌گر با استفاده از بازی‌های نمایشی، نمایش خلاق و تئاتر بی‌چیز (بدون آکسسوار و امکانات صحنه‌ای و لباس با کمترین امکانات) و با بهره‌گیری از بازی، نقش‌پذیری و با عروسک‌های ساده و خلاق ساخته شده از سوی گروه اجرایی، جهت کشف استعداد اعضای کانون در یک جلسه اجرا می‌شود.

یادآوری می‌شود پیش‌تر نیز اسامی ۱۵ اثر که به بخش صحنه‌ای این رویداد هنری راه یافته بود، اعلام شد.

مرحله کشوری هجدهمین دوره از جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ در اهواز برگزار شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانون فارس جشنواره فرهنگی نمایشی طرح و ایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب