Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:40:20 GMT

کرونا و نحوه مقابله با استرس

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۳۹۹۲۹

کرونا و نحوه مقابله با استرس

بر این اساس باید به این مهم نیز توجه داشت که گاهی نیز اضطراب موجب رفتارهای ناکارآمد می‌شود، برای مثال ممکن است باعث شود، مکررا اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنیم و پیام های درست و دستورالعمل های علمی را نادیده بگیریم.یا کارهایی که فرد مبتلا به اضطراب انجام می دهد و چرخه اضطراب خودش و دیگران را بیشتر می کند که عبارت است از جستجوی مداوم خبر در رسانه ها، شبکه های اجتماعی نامعتبر که عدم اطمینان و بزرگنماییِ خطرات از ویژگی های افراد مضطرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشخاصی که از قبل دچار اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب بیماری و اختلال  وسواسی جبری بوده اند، در این شرایط اضطراب بیشتری را تجربه می کنند.

این در حالی است، شیوع بیماری کرونا در همه جهان و در بین اقشار مختلف جامعه نیز نگرانی هایی را ایجاد کرده است، بطوری که بیشتر زمان خود را صرف مطالعه اخبار منتشره در این زمینه می کنند و یا این موضوع بیشترین گفت وگوی بین فردی و یا حتی اعضای خانواده را به خود اختصاص داده است.

مینا ۳۰ ساله از جمله این شهروندان زنجانی با اضطراب بالا است، که در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: شیوع بیماری کرونا بیش از گذشته بر سلامت روان تک تک افراد جامعه تاثیر گذاشته و به نوعی استرس و نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: از طرفی تعطیلات مدارس و انتشار خبرهای مختلف درست و یا نادرست به ویژه در شبکه های اجتماعی به این مهم دامن زده و نگرانی ها را به مراتب افزایش داده است.

این شهروند تاکید کرد: این روزها با بمباران خبری و انتشار اطلاعات مختلف توان تشخیص درستی و نادرستی اخبار و مطالب ارایه شده در فضای مجازی را نداریم و این بر نگرانی و دغدغه های بیشتر افزوده است. گاه مطلبی در مقابله با این بیماری منتشر و در زمان کمتری مطالب ضد آن منعکس می شود.

علی ۵۵ ساله دیگر شهروند زنجانی نیز معتقد است، بهترین راه غلبه بر این نگرانی ها، به کار بستن نکات و دستورالعمل های اعلام شده از سوی متخصصان و متولیان امر بهداشتی است چرا که می تواند به آرام سازی فرد کمک کمد.

وی خاطرنشان کرد: صرف زمان زیاد، برای مطالعه  اخبار گوناکون بیماری کرونا، به ویژه شایعات ذهن را درگیر می کند و بر نگرانی و اضطراب افراد اضافه می کند، بر این اساس بهتر است کمتر به این مطالب توجه کنیم.

انتشار اخبار نادرست اضطراب در جامعه را افزایش می دهد

یک متخصص اعصاب و روان(روانپزشک) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره  به راهکارهای اضطراب ناشی از ابتلا به این بیماری گفت: بر اساس اعلام متخصصان امر دستهایتان را به دفعات بشویید که این موثرترین روش برای پیشگیری از بیماری است.

دکتر حسن فلاح پور، افزود: همواره به دنبال اطلاعات دقیق باشید و این مطالب را از منابع معتبر مثل سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و سایت های دانشگاههای علوم پزشکی دریافت کنید و یا می توانید سوالات خود را از سامانه سلامت با شماره ۱۹۰ بپرسید.

وی اضافه کرد: البته به این مهم باید توجه داشت که نیازی نیست روزی بیش از یک یا ۲ بار اخبار را چک کنید و از طرفی قبل از بازنشر اخبار و اطلاعات از درستی آن مطمئن شوید چرا که انتشار اخبار نادرست، اضطراب اطرافیان شما و جامعه را بی دلیل زیاد می کند.

عضو کمیته روانپزشکی اجتماعی انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: عموم توجه کنند که این اولین و آخرین بیماری واگیردار و همه گیر نیست، کشنده ترین بیماری نیز نیست، از هر صد نفری که مبتلا به این بیماری می شوند، ۲ نفر ممکن است که جانشان را از دست بدهند.

وی اظهار داشت: بعضی از بیماری ها که چندان جدی گرفته نمی شود، مرگ و میر بالایی دارند، برای مثال سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به علت ابتلا به سل جان خود را از دست می دهند.

فلاح افزود: اگر برای رعایت ایمنی ساعات طولانی در منزل هستید، سعی کنید در خانه فعال باشید و بیکار نمانید، تحرک کافی داشته باشید و حتی در خانه ورزش کنید و برای قدم زدن و پیاده روی به مکان های خلوت یا طبیعت بروید و خود را مدت طولانی در خانه حبس نکنید.

این متخصص اعصاب و روان(روانپزشک) ادامه داد: با دوستان و اطرافیان خود صحبت کنید، حرف زدن در مورد نگرانی ها به بهتر شدن حال شما کمک می کند ولی صحبت های خود را به اخبار کرونا ویروس محدود نکنید.

وی اضافه کرد: سعی کنید بر مواردی که روی آن کنترل دارید تمرکز کنید، از روش هایی که قبلا برای کاهش اضطراب و استرس شما موثر بوده استفاده کرده، برای مثال روش های آرام سازی را به کار ببرید، خود را سرگرم کنید، فیلم تماشا کنید یا هر فعالیت لذت بخشی که شما را آرام می کند را انجام دهید. 

عضو کمیته روانپزشکی اجتماعی انجمن علمی روانپزشکان ایران خاطر نشان کرد: اگر احساس می کنید تحت فشار زیادی هستید، یا انجام کارهای روزمره برای شما سخت شده، با پزشک، روانپزشک یا روانشناس مشورت کنید.

برچسب‌ها ویروس کرونا اختلال استرس پس از حادثه زنجان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اختلال استرس پس از حادثه زنجان ویروس کرونا اختلال استرس پس از حادثه زنجان نگرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۳۹۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

ترانه علیدوستی از مدتی پیش دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بر اساس این گزارش خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

منبع: سینما اعتماد

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟