Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه این استان از نظر موارد مشکوک و نیز ابتلا به کرونا جزو پاک ترین و سالم ترین مناطق کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، جواد آقازاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استانی در خصوص تشریح آخرین وضعیت ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: استان ما استان پاکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسعت کار و درگیری ما به حدی بود که باید شبانه‌روزی کار می‌کردیم. زلزله قطور هم مزید بر علت شد و ما باید منطقه زلزله زده را کنترل می کردیم.

وی، افزود: ما در استان مشکل خاصی و همه‌گیری نداشتیم. اما گپی که از طریق مراجعه از سایر استان‌ها بود، باعث شیوع این بیماری در استان ما شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار حدود ۱۵۰ نمونه در استان اخذ شده که ۱۱ نفر خوی و مابقی سایر قسمت‌های استان بود. کلا ۷ مورد مثبت داشتیم که ۴ مورد مرخص شدند.

وی، ادامه داد: تاکنون ۳ نفر فوتی داشتیم که مشکوک به بیماری کرونا بودند. که دیروز جواب دو نفر از آنها منفی آمد و جواب آن یک نفر هم امروز خواهد آمد. از ۷ مورد مثبت اعلام شده، سه نفر از خارج از استان آمده بودند.

آقازاده، بیان داشت: جواب ۴۷ نفر از ۱۵۰ نفر نیز تاکنون منفی آمده است.

وی، در خصوص اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت رسیدگی به مشکوکین به کرونا، گفت: یک دستگاه تست کرونا را از تهران به ارومیه منتقل کرده‌ایم. دستگاه ستاپ شده و مجوز انجام تست کرونا با توجه به انتقال دستگاه به ارومیه، امروز صادر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، از احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی در استان خبر داد و اضافه کرد: اکنون زمان تسویه حساب سیاسی نیست و باید با تمام قوا برای شکست این ویروس تلاش کنیم.

وی، ابراز داشت: آمارهای اعلامی صادقانه بوده و کرونا در استان همه‌گیر نشده است.

آقازاده، در پایان سخنان خود، ضمن تقدیر از نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌غربی در خصوص همکاری با ستاد مقابله با کرونا، گفت: فرماندهان و پرسنل سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نهایت همکاری را با ما داشته اند و در این زمینه باید قدردان این همکاری و همراهی باشیم.

«حسنی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، در ادامه این جلسه، ضمن هشدار به مردم در خصوص جدی گرفتن ویروس کرونا، بیان داشت: ۲۲۰۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان های دانشگاهی سراسر استان برای درمان بیماران کرونایی آماده شده است. همچنین لوازم پزشکی مخصوص بین تمامی بیمارستان ها در حال توزیع است.

وی، تاکید کرد: در بخش ICU هم تعدادی تخت در هر بیمارستان مخصوص بیماران کرونایی آماده شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان، خواستار این امر شد که کمپین های مردمی در خانه ماندن باید جدی تر پیگیری شوند و باید رسانه ها نیز در امر فرهنگ سازی روش های شکست چرخه انتقال این بیماری همکاری بیشتری داشته باشند.

«انتظار مهدی» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سخنگوی قرارگاه استانی کرونا ویروس در آذربایجان غربی، هم در این جلسه، گفت: ۱۲ محل غربالگری برای کنترل بین شهری مشخص شده و از همان روز اول تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

«غفارزاده» معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز بیان داشت: استفاده از ظرفیت خود استان در موضوع تولید مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام در دستور کار قرار گرفت و تولید ظرفیت ۲۰ هزار تن در روز ایجاد شد و توزیع آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی و سایر امکان و داروخانه آغاز شد.

وی، اضافه کرد: ۳۱۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار داشتیم که بیش از ۳۱ هزار و۷۵۰ لیتر آن مصرف شده است. همچنین امروز ۲۵ هزار بطری ضدعفونی کننده توزیع شد که ۱۵ هزار مورد آن مربوط به مرکز استان بود.

در ادامه این جلسه، سایر اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی به بیان نکات خود در خصوص ویروس کرونا پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

موسی ادیب‌فر مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۷۲ هزار و ۶۸۹ معاینه بالینی پزشکی قانونی در استان، گفت: پارسال همچنین ۲ هزار و ۴۲۳ مورد فوتی در به ثبت رسیده که هزار و ۹۱۵ نفر مرد و ۵۰۸ نفر زن بودند.

وی با اشاره به آمار نزاع و درگیری، اضافه کرد: پارسال ۲۸ هزار و ۷۷ مورد نزاع و درگیری در چارچوب معاینات بالینی ثبت شد که در مقایسه با سال پیشین نیز برابری می‌کند.

ادیب‌فر ادامه داد: ۷ هزار و ۷۵۰ زن و ۲۰ هزار و ۳۲۷ مرد پارسال بخاطر نزاع و درگیری مورد معاینه بالینی نزاع جرحی قرار گرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی افزود: ۹ هزار و ۳۷۲ مرد و ۴ هزار و ۳۵ زن نیز آسیب دیده در اثر تصادف رانندگی، در این مرکز معاینه بالینی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • واژگونی پژو ۴۰۵ در محور ارومیه - مهاباد 
  • سندروم پس از کرونا چیست؟