Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رویترز، مقام های اتحادیه اروپا روز سه شنبه در دیدار از مرز یونان با ترکیه که ده ها هزار نفر از مهاجران و پناهجویان برای عبور از آن تلاش می کنند، وعده دادند کمک نقدی بیشتری را در اختیار یونان قرار دهند.

فون درلاین رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری در شهر کاستانیس گفت: اوضاع در مرز ما نه تنها مساله ای مربوط به دولت یونان است بلکه رسیدگی به این وضعیت مسئولیت همه ما در اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بعداز دیدار از این شهر مرزی یونان که کریاکس متسوتاکیس نخست وزیر یونان  نیز به همراه سران شورا و پارلمان اروپا وی را همراهی می کردند گفت: ما  در مقابل فشارهای این شرایط دشوار تسلیم نمی شویم و اتحاد خود را حفظ می کنیم.

متسوتاکیس پیش تر  در مصاحبه مشترک با مقام های اروپایی که به منطقه مرزی شمال یونان با ترکیه امروز سفر کرده اند، گفته بود که: اتحادیه اروپا در قبال هجوم پناهجویان بسوی مرزهای یونان، به وظایف خود عمل نمی کند و هیچ کمکی به آتن نکرده است.

 اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته است به توافق سال ۲۰۱۶ میلادی بین بروکسل و آنکارا درباره مهاجران پایبند باشد. در این توافق از ترکیه درخواست می شود مهاجران را به ازای کمک اتحادیه اروپا در خاک خود نگه دارد.

با افزایش درگیری ها در سوریه در هفته گذشته، آنکارا اکنون می گوید که دیگر جلوی مهاجران و پناهجویانی را که قصد ورود به اروپا را دارند، نمی گیرد.

پلیس ضد شورش یونان در پست مرزی «کاستانیس/Kastanies» در مرز ترکیه، با استفاده از گاز اشک آور به رویارویی با مهاجران پرداخت و این در حالیست که گارد ساحلی تلاش کرده قایق های حامل مهاجران را در جزایر دریای اژه متوقف کند.

بروکسل تلاش می کند از تکرار بحران مهاجرت در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی جلوگیری کند. در این سالها بیش از یک میلیون نفر مهاجر و پناهجو از خاک ترکیه و از طریق کشورهای بالکان خود را به اتحادیه اروپا رساندند و هزینه های نظام رفاهی و امنیتی این اتحادیه را افزایش دادند. این امر به افزایش حمایت ها از احزاب راست افراطی مهاجرستیز منجر شد.

بر اساس گزارش رویترز، روز سه شنبه نیروها و پلیس ضد شورش آلمان در مرز ترکیه در حالت آماده باش بودند اما گزارشی درباره درگیری مهم جدیدی با مهاجران گزارش نشده است.

بحران مهاجران روابط یونان و ترکیه را بشدت تحت تاثیر قرار داده است. نخست وزیر یونان، آنکارا را به تشویق عمدی مهاجران برای حرکت به سمت مرزها به منظور «تقویت دستورکار ژئوپلتیکی خود و سلب توجهات از اوضاع سوریه» کرده است.

اردوغان روز دوشنبه گارد مرزی یونان را به کشتن دو مهاجر و زخمی کردن مهاجر سوم متهم کرد که با واکنش و انکار مقام های آتن مواجه شد.

روز سه شنبه نیز داوود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه گفت نیروهای یونانی از عقب به سمت مهاجرانی که در حال فرار هستند شلیک می کنند؛ اما از ارائه مدرکی برای اثبات اظهارات خود خودداری کرد.

ترکیه میزبان ۳.۶ میلیون پناهجوی جنگ سوریه است و انتظار می رود با ادامه درگیری ها در این کشور با هجوم گسترده تر مهاجران مواجه شود. اما مقام های این کشور می گویند دیگر نمی توانند مهاجران و پناهجویان را بپذیرند.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرده که گزارش های متعددی را دریافت کرده که نشان می دهد نیروهای مرزی یونان مردم را به سمت خاک ترکیه به عقب راندند که این امر می تواند ناقض حق تقاضای پناهندگی و بازگرداندن افراد به اماکن غیر امن باشد که این دو، مورد حمایت قوانین بین المللی قرار گرفته است.

برچسب‌ها یونان اتحادیه اروپا اورسولا فون در لاین مهاجرت ترکیه پروندهٔ خبری بحران جدید پناهجویان سوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یونان اتحادیه اروپا مهاجرت ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه ترکیه سوریه ترکیه ترکیه آلمان ترکیه ترکیه سوریه ترکیه ترکیه سوریه ترکیه یونان اتحادیه اروپا مهاجرت ترکیه اتحادیه اروپا روز سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • دلایل سرریز کمک‌های غرب به میدان بازی منافعی به نام اوکراین