Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:12:37 GMT

زنگنه برای شرکت در اجلاس ۱۷۸ اوپک وارد وین شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۱۹۸۳

زنگنه برای شرکت در اجلاس ۱۷۸ اوپک وارد وین شد

یکصد و هفتاد و هشتمین نشست اوپک و هشتمین نشست وزارتی مشترک اوپک و غیراوپک موسوم به «اوپک پلاس» پنجم و ششم مارس برابر با ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در مقر این سازمان در وین برگزار می‌شود.

در این نشست وزرای کشورهای صادرکننده نفت قرار است درباره کاهش بیشتر تولید به منظور مقابله با اثرات منفی ویروس کرونا بر تقاضا تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، میزان تقاضا برای نفت روند نزولی داشت.  

سطح تقاضا برای خرید نفت بویژه از سوی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت به خاطر تعطیلی بخشی از صنایع تولیدی این کشور کاهش یافت. کاهش حمل و نقل درسطح جهانی نیز که تحت تاثیر انتشار ویروس کرونا است موجب شده تقاضا برای خرید نفت روند نزولی داشته باشد.

اوپک و هم پیمانانش در ماه دسامبر گذشته با ۱.۷ میلیون بشکه در روز کاهش تولید موافقت کردند که مدت اجرای آن تا پایان ماه میلادی جاری است.

اما آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که رشد تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه نخست ۴۳۵ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به پایین‌ترین حد در یک دهه گذشته می رسد و ممکن است آمار پیش بینی شده افت بیشتری پیدا کند.

یکی از گزینه‌های مورد بحث میان اعضای اوپک، کاهش بیشتر تولید نفت تا حد یک میلیون بشکه در روز به منظور تثبیت بازار است. این موضوع قرار است در نشست ظهر امروز کمیته نظارتی وزرا مطرح شود.

عربستان مهمترین مدافع تعمیق کاهش اوپک و غیر اوپک است. این کشور تحت فشار تامین بودجه، قصد دارد تا  سهام بیشتری از غول نفتی آرامکو را بفروشد. این در حالی است که ارزش سهام این شرکت با کاهش بهای نفت ۲۸۸ میلیارد دلار ریزش داشته است.

روسیه تاکنون درباره ضرورت کاهش بیشتر تولید نفت سکوت کرده است. پیش بینی‌ می شود که این کشور بیشترین کاهش تولید نفت را بر دوش عربستان گذاشته و بعد از کسب امتیازات لازم با تعمیق کاهش موافقت خواهد کرد.  

ویروس کرونا که وزرای کشورهای صادرکننده نفت را برای تشکیل نشست فوق‌العاده به وین کشانده تاکنون سه هزار و ۲۰۴ قربانی برجای گذاشته است.

برچسب‌ها اوپک بیژن نامدار زنگنه اتریش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک بیژن نامدار زنگنه اتریش عربستان روسیه عربستان اوپک بیژن نامدار زنگنه اتریش ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود

نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، دکتر علی اکبر احمدیان، بنابر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس" عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه‌گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه¬ای و بین¬المللی، آقای دکتر احمدیان با همتایان خود از کشور‌های روسیه، برزیل، افریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدار‌های جداگانه‌ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن¬پترزبورگ، با سابقه‌ای بیش از یک دهه، از معدود رویداد‌های امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی‌های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه¬گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت¬گری و روایت¬سازی مستقل در این ساحت می‌باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه ۴/۲/ ۱۴۰۳ در سن پترزبورگ آغاز بکار می‌کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه‌ای و جهان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • آغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگ
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود/ علت چیست؟
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه سفر می‌کند
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود