Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@19:09:10 GMT

تجهیز دانشگاه‌های کشور به ارائه آموزش‌های الکترونیکی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۳۴۰۲

تجهیز دانشگاه‌های کشور به ارائه آموزش‌های الکترونیکی

مدیر مركز آموزش های الكترونیكی دانشگاه شریف با اشاره به فراهم شدن زیرساخت ها برای برگزاری کلاسهای آنلاین و آفلاین در دانشگاه‌ها گفت: در روش آنلاین استاد و دانشجو وارد سامانه می‌شوند و از طریق ارتباطات متنی با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از رادیو گفتگو، مرتضی امینی  در برنامه "صبح و گفتگو" اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف از سالهای قبل یک برنامه استراتژیک را در حوزه آموزش‌های الکترونیکی تدوین و زیرساخت هایی را نیز برای آن فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه آموزش های الکترونیکی در گذشته مختص آموزش های تخصصی و آزاد بود گفت: بلافاصله پس از شیوع کرونا در کشور انواع روش های مورد استفاده اساتید برای برگزاری کلاس‌های نظری به صورت از راه دور و الکترونیکی ارائه شد و در حال حاضر هم کلاس‌ها به این روش برگزار می شوند.

وی با اشاره به دو روش در ارائه آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها بیان کرد: روش اول ارائه آموزش به صورت همزمان و شبیه آموزش‌های حضوری و البته در بستر الکترونیکی است اما در روش دوم محتوای الکترونیکی آماده می‌شود و در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

امینی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری کلاس های آنلاین و آفلاین در دانشگاه ها گفت: در روش آنلاین استاد و دانشجو وارد سامانه تولید داخلی می شوند و از طریق ارتباطات متنی و چت می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند و آموزش‌ها نیز ارائه می شود که هم اکنون بسیاری از همکاران از این روش استفاده می کنند.

مدیر مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف با تصریح بر اینکه اجرای بسیار بد آموزش الکترونیکی در برخی دانشگاه ها و حتی دانشگاه شریف موجب دید منفی نسبت به این نوع از آموزش شده گفت: این درحالیست که کشورهای دنیا آموزش های الکترونیکی را از آموزش حضوری هم موثرتر و بهتر می‌دانند.

وی افزود: صرف برگزاری کلاس‌های آنلاین ارزش آنچنانی ایجاد نمی‌کند و درصورتیکه آزمون‌های آنلاین دوره‌ای و ارائه محتویات آموزشی به شکل مناسب و آفلاین انجام شوند این آموزش‌ها مفید خواهند بود.

امینی با بیان اینکه آموزش الکترونیکی و حضوری معایب و مزایای خاص خود را دارند مطرح کرد: در حال حاضر بهترین نوع روش در ارائه آموزش، روش ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) است و در حال حاضر خود اساتید نیز به دنبال روشی برای ارائه آموزش کیفی هستند.

مدیر مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: برخی اساتید این روش آموزشی را قبول ندارند اما عده‌ای از اساتید و حتی دانشجویان نیز به شدت معتقد به کارایی این روش از ارائه آموزش هستند اما شرایط جدید کشور باعث تغییر نگاه بسیاری از اساتید به این نوع از آموزشها شد.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه شریف آموزش الکترونیکی آموزش های الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف برگزاری کلاس ارائه آموزش دانشگاه ها آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری کنکور در روزهای پایانی هفته ممنوعیت تردد در این دانشگاه اعلام کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای تسنیم، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال 1403 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روزهای ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان‌ پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق دربهای ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد