Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصت بسیار مناسب برای گسترش رفتارهای اثر گذار جهت حفظ محیط زیست بوده و مهمترین آن نیز غرس نهال در طبیعت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری با غرس یک اصله نهال میوه گیلاس، درختکاری را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: حفظ و تقویت محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و باید برای پاکیزگی آب، خاک، هوا و جنگل‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از همگان خواست علاوه بر کوشا بودن در حفظ محیط زیست، مناسبت‌هایی مثل ۱۳ فروردین را هم بهانه‌ای برای سالم سازی طبیعت و حراست منابع طبیعی قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به سفارش دین اسلام برای درختکاری خاطرنشان کرد: طبق توصیه‌های دینی، هرکس درختی بکارد و دیگران از سایه و میوه آن بهرمند شوند، پاداش دنیوی و اخروی می‌گیرد.


پیام نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری

 متن این پیام به شرح زیر است؛

سنت حسنه درختکاری از توصیه های تمامی ادیان الهی و دین مبین اسلام بوده و به عنوان یک موضوع با اهمیت، مورد تاکید قرار گرفته است و به عنوان باقیات الصالحات محسوب می شود لذا درخت کاری ریشه در متون دینی ما داشته و در روایات ائمه اطهار بر آن تاکید شده است امروزه کاشت درخت، حفظ جنگلها و فضاهای سبز از واجبات می باشد، چرا که علاوه بر ایجاد محیطی شاد و با طراوت، دارای جنبه های اقتصادی و تجاری نیز بوده و کاشت درخت در این امر می تواند موجب تحرک چرخه های اقتصادی کشور شود علاوه بر این، جنگلها و فضاهای سبز به عنوان پناهگاه حیات وحش، مخازن گیاهان دارویی که موجب حفظ آب و خاک، تلطیف و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از گرد و غبار مطرح می باشند و جایگاه بسزایی دارند.

فرهنگ درخت کاری و اهتمام به نگهداری از آن از الزامات حیاتی جوامع بشری بوده و در این راستا یکی از اقشار بسیار تاثیرگذار که با استفاده از ابزار تبلیغ در این مسیر گام های موثری برداشته و نسبت به نهادینه سازی این سنت حسنه فعالیت های شایان توجهی داشته اند، روحانیت است و تجربه های مستند نشانگر این ادعا است که با استفاده از نفوذ معنوی فوق العاده ای که دارند در این امر راه گشا و پیشگام بوده اند.
امروزه با توجه به گسترش جوامع شهری و آلوده گی هوا به وسیله آلاینده های صنعتی، نمی توان انتظار داشت با اختصاص یک روز یا هفته مشخص در سال، هوای پاک، محیط زیست طبیعی و سرسبز را به ارمغان آورد و لزوم پیگیری این سنت حسنه در تمامی ایام سال از سوی عوامل اجرائی و آحاد مردم کاملاً محسوس و حیاتی می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن تبریک ایام هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری که با شعار " نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" می باشد از عموم مردم ولایتمدار استان دعوت می نمایم تا در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز درختکاری هفته منابع طبیعی آذربایجان شرقی محیط زیست روز درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این میزان را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: برای کاهش ورود زباله‌های پلاستیکی به محیط زیست استان، دو واحد بازیافت زباله‌های پلاستیکی فعال است که کار بازیافت این موارد را انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه حفظ طبیعت زیبای استان، نیازمند مشارکت مردم است، بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای هفته زمین پاک، برنامه‌های گوناگونی پیش بینی و در این هفته اجرا می‌کند.

کد خبر 6082249

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی ستارخان اهر
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو