Web Analytics Made Easy - Statcounter

موصلی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پایگاه های ثابت در میادین شهری برپا نمی شود از این رو مردم خیر و نیکوکار می توانند کمک های خود را از طریق درگاه های الکترونیک جهت کمک به نیازمندان پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مرتضی موصلی» امروز (چهارشنبه 14 اسفند) در جمع خبرنگاران، با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) و فرا رسیدن روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: امام خمینی (ره) در 14 اسفند سال 57 یعنی 22 روز پس از پیروزی انقلاب، دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند و با هدایت های امام (ره) و مقام معظم رهبری تدابیر ارزشمندی در جهت خدمتگذاری به مردم کشور در دستور کار امداد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: راهبرد اصلی کمیته امداد جهت خدمتگذاری به مردم، توانمندسازی خانواده ها و جامعه هدف تحت پوشش خود به ویژه توانمندسازی اقتصادی با محوریت اشتغال، کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای خرد است که در این زمنیه کارهای ارزشمندی در سطح استان و شکور صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: یکی دیگر از راهبردهایی که با شکل گیری این نهاد مقدس همواره در دستور کار کمیته امداد بوده، توسعه فرهنگ نیکوکاری و گسترش سنت های حسنه اسلامی همچون طرح اکرام ایتام، محسنین، زمینه سازی برای ردیافت صدفپقات مردم، توسعه فعالیت های مرتبط با زکات و دیگر فعالیت های نیکوکارانه است.

 

موصلی از جمله طرح های نیکوکارانه را برگزاری جشن احسان و نیکوکاری دانست و تصریح کرد: طرح ملی جشن نیکوکاری از سال 69 آغاز شده و اکنون 30 سال است که در سطح کشور با همکاری مردم سخاوتمند و همکاری سازمان ها و دستگاه های مختلف برگزار می شود و به یک ائین ملی تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری از 14 تا 21 اسفند در آستانه بهار طبیعت برگزار می شود عنوان کرد: مردم خوزستان در سنوات گذشته در جشن نیکوکاری صحنه های دل انگیز و زیبایی از همدلی و مهربانی را به منصه ظهور رساندند و امسال علیرغم همه محدودیت های مرتبط با ویروس کرونا پیش بینی می کنیم باز هم مشارکت باشکوهی و پررنگی را داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان شعار جشن نیکوکاری امسال را «عید را خانه هایشان بریم» و «شکرانه سلامت» دانست و ابراز کرد: کمیته امداد خوزستان تلاش کرده از ظرفیت های حقوقی استان همچون شرکت ها، صنایع، سازمان ها، ادارات و مدارس در جهت کمک به همنوعان بهره مند شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال تلاش شده برای جمع آوری کمک ها از بستر الکترنیک و فضای مجازی به صورت غیرحضوری برای شرکت در جشن نیکوکاری استفاده شود اذعان داشت: امیدواریم امسال نیز بتوانیم جشن نیکوکاری باشکوهی را در سطح استان برگزار کنیم.

 

موصلی تاکید کرد: مردم خیر و نیکوکار می توانند کمک های خود را در جشن نیکوکاری از طریق درگاه emdad.ir و کد دستوری #1*061*8877* و همچنین شماره حساب 4444 بانک ملی استان به صورت نقدی از هر کجای کشور که باشند واریز کنند.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته در جشن نیکوکاری حدود 17 میلیارد تومان توسط مردم خوزستان جمع آوری شد بخشی به صورت نقدی و بخشی غیرنقدی بود ادامه داد: تلاش ما این است که کمک های نقدی مردم در کوتاه ترین زمان ممکن به دست خانواده های تحت پوشش برسد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پایگاه های ثابت در میادین شهری دایر نمی شود ولی 143 مرکز نیکوکاری در سطح استان ایجاد شده که میزبان مردم سخاوتمند خوزستان جهت جمع آوری کمک های مردمی هستند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن نیکوکاری کمیته امداد جشن نیکوکاری کمیته امداد کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد غلام نژاد گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان، تصمیم گرفته شد با نسخ کاغذی بیماران و با همان محاسبات مالی که به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت، به بیماران خدمات ارائه شود.

وی افزود: بیمه سلامت به هر نحو ممکن و به هر قیمتی که باشد سهم موظفی سازمان را به صورت کاغذی پرداخت می‌کند و مردم به هیچ عنوان پرداخت از جیب بیشتری نخواهند داشت.

غلام نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت سامانه زیرساختی بیمه سلامت کم و دچار کندی بود، در راستای ارتقای زیرساخت‌های الکترونیکی سامانه الکترونیک بیمه سلامت؛ تصمیم اتصال به یک سامانه قوی‌تر در دستور کار قرار گرفت، اما در مسیر ارتقای سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در این مسیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر برای بیمه شدگان؛ تمهیداتی در مؤسسات طرف قرارداد، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، داروخانه و خصوصاً در داروخانه‌های بیماران خاص در نظر گرفتیم مبنی بر اینکه تصمیم گرفتیم نسخ کاغذی بیماران اعمال بشود و همان محاسباتی که قبلاً به صورت الکترونیک انجام می‌گرفت برای مردم به همان صورت انجام شود و مردم در این مسیر پرداخت بیشتری نداشته باشند.

غلام نژاد در خصوص زمانبندی رفع اختلالات سامانه گفت: ما نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم، اما پیش بینی می‌کنیم که مشکلات ارتقای سامانه طی روزهای آینده برطرف شود.

وی افزود: ما یک سابقه‌ای از اطلاعات نسخه‌های الکترونیک بیماران خصوصاً از بیمارانی که به طور ماهانه و مستمر دارو دریافت می‌کردند را در سامانه‌هایمان داریم که می‌توانیم از این نسخه استفاده کنیم و مشکلی در تهیه داروی این عزیزان نظیر بیماران خاص صعب العلاج پیش نمی‌آید، برای آنهایی هم که جدید مراجعه می‌کنند از کلیه اساتید و پزشکان عزیز خواستیم که فعلاً تا اطلاع ثانوی نسخه کاغذی بنویسند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند از طریق سامانه استعلام سنجی بیمه شدگان بیمه سلامت با وارد کردن کد دستوری *۱۶۶۶# هر گونه سوال بیمه‌ای از سازمان بیمه سلامت دارند را مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کد خبر 6081595 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان پرداخت شد
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم استان فارس