Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@13:44:08 GMT

آوارگان سوری به اهرم فشار و چانه‌زنی تبدیل شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۷۵۸

آوارگان سوری به اهرم فشار و چانه‌زنی تبدیل شده‌اند

دبیرکل اتحادیه عرب امروز در نشست وزرای خارجه عرب تأکید کرد که قضیه آوارگان سوری به اهرم فشار و چانه‌زنی از سوی برخی طرف‌ها تبدیل شده‌ است.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه در نشست این اتحادیه که در سطح وزرای خارجه عرب برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

ببینید: عکس/ بازگشت آوارگان سوری پس از آزادسازی شهر معره النعمان

او گفت: «شاهد آن هستیم که صدها هزار سوری آواره شده و به پناهندگی متوسل شده‌اند و قضیه آن‌ها به اهرم فشار و چانه‌زنی برای برخی‌ها تبدیل شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابوالغیط با اشاره تلویحی به عملیات ترکیه در شمال سوریه گفت:«برخی قدرت‌های خارجی نقش منفی در لیبی، سوریه و یمن ایفا کرده‌اند که باعث بحرانی شدن درگیری‌ها در این کشورها شده است و وقت آن رسیده که دست از اراضی عربی بردارند».

ابوالغیط همچنین از ایفای نقش «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که جانشین سلامه نیز از درک کافی از اوضاع منطقه برخوردار باشد تا بتواند در انجام مأموریتش موفق باشد.

ترکیه اواسط هفته گذشته پس از آنکه شمار زیادی از نیروهای نظامیش در درگیری با ارتش سوریه و حملات هوایی این کشور و روسیه کشته شدند، اتحادیه اروپا و ناتو را تهدید کرد که اگر در قضیه ادلب از آنکارا حمایت نکنند، مجبور خواهد شد مرزهای غربی خود را به روی ده‌ها هزار مهاجر بگشاید.

ترکیه پیش از این نیز با اهرم مهاجران و بازگشایی مرزهای خود بر روی آن‌ها طی چند سال گذشته، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده بود بطوریکه بعد از ورود سیل عظیمی از آن‌ها به کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا مجبور شد مبالغی را به ترکیه جهت ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی پرداخت کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا آوارگان سوری سوریه ترکیه ارتش ترکیه تحولات ترکیه آوارگان ارتش سوریه اتحادیه عرب لیبی سازمان ملل آنکارا روسیه ناتو احمد ابوالغیط سازمان ملل یمن غسان سلامه اتحادیه اروپا مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • هشدار ابوالغیط به نتانیاهو درباره اشغال محور صلاح‌الدین
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود