Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:42:00 GMT

۱۴ اثر جدید برای کودکان به زودی منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۵۸۶۷

۱۴ اثر جدید برای کودکان به زودی منتشر می‌شود

به گزارش انتشارات شهید کاظمی،‌ تازه‌ترین آثار سیدحمیدرضا برقعی شاعر مطرح آیینی کشور در قالب  مجموعه ۱۴ جلدی شعر کودک  توسط انتشارات شهیدکاظمی به چاپ می‌رسد.

سیدحمیدرضا برقعی را به عنوان شعر آیینی و نام آشنا به خاطر دارند. وی در  این سال‌ها توانسته با شعرهای آیینی‌اش سبک جدیدی از شعرگویی و شعرخوانی را توأمان به جامعه ادبی کشور هدیه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقعی با اشعارش نمِ اشکی را که برآمده از محبت به آل الله است، بر چشمان مخاطب بزرگسال می‌نشاند.

برقعی از مخاطب کودک و نوجوان هم غافل نیست و در تازه‌ترین حرکت خود، مجموعه اشعاری را که برای ۱۴ معصوم سروده و برای مخاطب کودک مناسب است به نشر شهید کاظمی سپرده است.

اشعار کودکانه برقعی همان حال و هوایی را دارند که اشعار بزرگسالش دارند؛ با همان عیار شعرهای دیگر او که از همان احساس و معرفت برآمده‌اند؛ با این تفاوت که زبان کودکانه دارند. معارفی که اگر در جانِ کودک نشیند، امید می‌رود تا سال‌ها همراه او باشند.

تازه‌ترین آثار سیدحمیدرضا برقعی در قالب مجموعه ۱۴ جلدی شعر کودک در قطع خشتی به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار می‌شود. نشر شهید کاظمی این کتاب‌ها را با تصویرسازی مناسب کودکان و طراحی زیبا در اختیار خانواده‌های علاقه‌مند قرار می‌دهد.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان شعر کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان شعر کتاب ادبیات کودک و نوجوان شعر کتاب شهید کاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۵۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پینوکیویی که کارآفرین است

داود زارع در آستانه برگزاری جلسه نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» از ویژگی‌های این نمایشنامه گفت و ابراز تاسف کرد که مسئولان ما از نقش مهم تئاتر در پرورش کودکان و نوجوانان غافل هستند.

نمایشنامه‌ ‌ «پینوکیو» با ترجمه و کارگردانی داود زارع، روز جمعه ۷ اردیبهشت و نیز روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه روخوانی می‌شود. نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی گروهی از کودکان هستند که همگی آموزش تئاتر دیده‌اند.

داود زارع که خود متن این نمایشنامه را ترجمه کرده، درباره محتوای این اثر نمایشی به ایسنا گفت: کار ما بر اساس نمایشنامه «پینوکیو» نوشته سو آرنگو اجرا می‌شود. این نمایشنامه‌نویس، متن پینوکیو را از داستان اصلی آن که نوشته کارلو کلودی است، اقتباس کرده. من نمایشنامه سو آرنگو را ترجمه کرده‌ام که به زودی هم منتشر می‌شود و البته در ترجمه آن افزوده‌هایی دارم که با توجه به ویژگی‌های جامعه امروز خودمان به متن اصلی اضافه شده است.

این کارگردان با ابراز تاسف از اینکه در جامعه با معضل دروغگویی و ریاکاری رو به رو هستیم، ادامه داد: این مساله، جامعه امروز ما را تحت تاثیر قرار داده است. به همین دلیل بر موضوع راستگویی و حقیقت‌گویی تاکید کرده‌ایم، حتی اگر گاهی به زیان ما باشد. احترام به بزرگتر، موضوع دیگری است که به آن توجه داریم. در کنار اینها بر تحصیل علم و تلاش برای رسیدن به خواسته‌ها نیز تمرکز داریم چراکه در جامعه امروز، اغلب پدر و مادرها هستند که خواسته‌های کودکان را به سرعت برآورده می‌کنند ولی ما در این نمایش به آنان می‌گوییم که برای تحقق خواسته‌هایشان، خود، باید زحمت بکشند و از راحت‌طلبی دست بردارند.

زارع با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از کودکان بخش زیادی از وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند، افزود: بسیار علاقه‌مندم که بچه‌ها را به عالم دوستی برگردانم. به هر حال، این مفاهیم را برای کودکان برجسته کردم. در نهایت، پینوکیوی ما به جایی می‌رسد که کارگاه نجاری پدر ژپتو را حفظ و آن را به یک کارگاه بزرگ عروسک‌سازی تبدیل می‌کند. یعنی به یک کارآفرین تبدیل می‌شود و این نکته مهمی است چون بسیاری از جوانان امروزی، دوست دارند بعد از پایان تحصیل خود، به استخدام جایی دربیایند نه اینکه خود، شغلی ایجاد کنند.

او که در کنار اجرای تئاتر، به عنوان مدرس نیز به آموزش تئاتر برای کودکان و نوجوانان اشتغال دارد، درباره مزایای تمرین تئاتر برای هنرجویان کودک و نوجوان توضیح داد: یکی از کارهای من ساخت نمایش با کودکان و برای کودکان است. بچه‌هایی که در این جلسه نمایشنامه‌خوانی حضور دارند، همه هنرجویان تئاتر هستند و هیچ یک آماتور نیستند. معتقدم حضور بازیگران کودک سبب می‌شود درک مفاهیم نمایش برای تماشاگران کودک، آسان‌تر و پذیرفتنی‌تر باشد و نمایش، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل از سال ۹۶ ترجیح می‌دهم در کارهای کودک و نوجوان، از بازیگران همین گروه‌های سنی بهره بگیرم.

این مربی تئاتر با تاکید بر نقش مهم این هنر بر پرورش کودکان و نوجوانان اضافه کرد: قرار نیست همه بچه‌هایی که آموزش تئاتر می‌بینند، هنرمند شوند اما مهم این است که در هر شغلی، موفق‌تر و خلاق‌تر خواهند بود. ضمن اینکه فکرشان عمیق‌تر می‌شود و قدرت بیشتری برای حل مسائل‌ پیدا می‌کنند.

زارع، یکی دیگر از مشکلات جامعه ما را ضعف در کارهای گروهی دانست و افزود: ما در کارهای انفرادی موفق‌تریم ولی در کارهای گروهی، معمولا دچار ضعف هستیم اما تئاتر، به جبران این ضعف هم کمک می‌کند. از سوی دیگر ما آموزش ندیده‌ایم به عقاید دیگران احترام بگذاریم اما تئاتر کمک می‌کند که نه تنها به عقاید دیگران و حتی عقاید مخالف خود احترام بگذاریم، بلکه به آنها فکر کنیم که شاید درست‌تر از عقیده ما باشند. بنابراین کودکان و نوجوانانی که از چنین توانمندی‌هایی برخوردار می‌شوند، بهتر می‌توانند با هم‌نسلان خود ارتباط برقرار کنند.

او خاطرنشان کرد: تئاتر می‌تواند عمیقا در پرورش نسل بعدی نقش بسیار مهمی ایفا کند ولی متاسفانه این موضوع مهم، در چشم مسئولان ما مغفول مانده است.

زارع با ابراز خوشنودی از استقبال مخاطبان از جلسات نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» افزود: پیش فروش بلیت‌های کار، نشان‌گر استقبال تماشاگران است و به احتمال قوی چند جلسه دیگر هم تمدید خواهیم کرد. ضمن اینکه صحبت‌هایی برای اجرای صحنه‌ای همین نمایشنامه در جریان است.

بازیگران این اجرا (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از: نیلوفر افشاریان‌زاده، محمدصالح بیات، پریماه حسین‌پور، آویتا حیدری، بنیتا حیدری، ملیسا رجایی، محدثه رستمی‌فر، نفس رستمی‌فر، ثنا رنگ‌ساز، آناهیتا زحمتکش، آیلین غریبی، کیان فراهانی، محمدطاها موسوی، نیلیاسادات میری زرندی.

دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایشنامه‌خوانی به شرح زیر هستند:

مشاور کارگردان: نرگس اصغری، طراح صحنه: داود زارع، زهرا امینی، طراح لباس: شیما محترمی، طراح گریم: لیلا پریشان، حسین تبریزی، طراح پوستر: امیرحسین شقاقی، انتخاب موسیقی: داود زارع، دستیار کارگردان: زهرا بخشنده، منشی صحنه: حدیثه میرزایی، مدیر صحنه: سوگند زارع لواسانی، رومینا ابراهیم‌زاده، ریحانه زارع، عکاس: اختر تاجیک، مهفام شیخ جعفری، روابط عمومی: گروه (تئاتر کودک ببین) ریحانه مطهری، روژین ستاری، روشنک کریمی، مجری طرح : آموزشگاه بازیگری و موسسه هنرهای نمایشی توانش.

این جلسه نمایشنامه‌خوانی ساعت ۱۶ روزهای ۷، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه در تالار هنر به نشانی: خیابان مفتح جنوبی، خیابارن ورزنده، جنب دانشکده سینما تئاتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان