Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در بیانیه‌ای تاکید کرد که وزارت امور خارجه تدبیری فراتر از ابراز نگرانی در قبال کشتار مسلمانان هندی اتخاذ کند. ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در اعتراض به وضعیت نامناسب مسلمانان هند، با انتشار بیانیه‌ای از انفعال وزارت امور خارجه انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: بسم الله القاصم الجبارین، «و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ». و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.

در این لحظه‌ خطیر، مسلمین جهان باید احساس تکلیف کنند؛ باید وظیفه‌ای را که مسلمانی بر دوش آنان نهاده درک کنند. از سویی تکلیف حفاظت از سرزمین‌های اسلامی است، که از ضروریات فقه مسلمین است؛ و از سوی دیگر پاسخ به استغاثه ملتی مظلوم که پیامبر(ص) فرموده است: هر کس ندای استغاثه‌ مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست؛ و امروز نه یک فرد، که یک ملت صدا به استغاثه برداشته است. «امام خامنه‌ای، 25/5/1370»

جامعه مدرسین: مسئولان دستگاه دیپلماسی پی‌گیر حوادث هند باشندپاکستان: تلاش ایران برای دفاع از حقوق مسلمانان هند ستودنی استدولت هند نمی‌تواند 200 میلیون مسلمان این کشور را نادیده بگیردحقوق بشر در هند زمانی زیر پا رفت که قانون تابعیت تصویب شد. قانونی که همه ادیان در آن جای داشتند جز اسلام، قانونی که افراد با باورهای مختلف را به عنوان شهروند هند می‌پذیرفت جز مسلمانان. سال 1988 بود که این قانون منحوس برخلاف اصول قانون اساسی هند مبنی بر جایز نبودن تبعیض بین اقوام و ادیان تصویب گردید و طی سال‌های متمادی اصلاح شد. 

درحالی که مسلمانان مظلوم هند مورد آزار و اذیت [در ظاهر قانونی] و گاها ضرب و شتم هندوهای افراطی قرار می‌گرفتند و هم‌اکنون نیز می‌گیرند. این در حالی است که  هیچگاه عملکردی خارج از قوانین کشور هند نداشته‌اند. مسلمانان بی دفاع توسط دولت وقت کشته می‌شوند و از مجامع بین المللی صدایی در نمی‌آید. تنها گه‌گاهی نخست وزیر هند  -نارندرا مؤدی- با سیاه نمایی درباره‌ی مسلمانان یا با دادن امید واهی و دروغین ادعا می‌کند که مسلمانان در امنیت‌اند!

از آنجایی که قانون اساسی هند بر این است که مسلمانان شهروند هندوستان نیستند، پس از بالییودی که دست در دست نژادپرستان اسرائیلی می‌گذارد بیش از این انتظاری نیست که تاریخ کشور خود را تحریف کرده و مسلمانان  و فرهنگ کهن هند را نادیده بگیرند.

در مظلومیت مسلمانان هندی همین بس که دولت هند بعد از سفر دونالد ترامپ به این ‌کشور در تاریخ 5 اسفند 1398 (24 فوریه 2020) همه توان خود را برای سرکوب مسلمانان به کار گرفته‌است. رسانه‌های صهیونیستی نیز سعی بر این دارند که با کوچک نشان دادن اتفاق و مقصر قرار دادن مسلمانان، عملکرد دولت هند را قانونی و مشروع قلمداد بکنند.

اما حقیقت این است که انسان‌های بی گناهی که هیچ پناهی جز خدایشان ندارند و زیر فشار دولت و هندوهای افراطی استخوان‌هایشان می‌شکند، صدایشان به هیچ کجای دنیا نمی‌رسد و مظلومانه کشته می‌شوند. سازمان ملل نیز هم‌چنان سکوت کرده‌است. حال به کشورهای مدعی حقوق بشر و به دولت ظالم و مغرض هند هشدار می‌دهیم دست از پنهان کاری، شکنجه، تجاوز، ذبح مردم بی‌گناه و کمک به گروه‌های تندرو بردارند و بدانند در سنت ما مسلمانان است که هر کس ندای استغاثه‌ مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.

از باورهای یک مسلمان است که سکوت در مقابل ظالم نشان از رضایت نسبت به عمل اوست و دولت هند  به همان نسبت در کشتار فجیع مسلمانان این کشور توسط گروه‌های تندروی موجود سهیم است.

دشمنان شیعیان، در تمام جهان بدانند، مکتب امیرالمؤمنین  علی ابن ابی طالب (علیه السلام)، درگفتار و رفتار شیعیان ایران جاری و ساری است و گوش به فرمان امامشان هستند تا با لبیک خود لرزه بر اندام قدرت‌های پوشالی از درون کرم خورده بیاندازند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در ایام مقارن با عید ولادت حضرت علی (علیه السلام) که در کنده شدن زینت از پای یک زن غیرمسلمان توسط دشمن، فرمود: اگر مردی از غیرت بمیرد، ملامتش نخواهد کرد، به نمایندگی از قشر نخبه و تحصیل کرده‌ی دانشجویان غیرتمند آذربایجان و ایران زمین، از وزارت امورخارجه درخواست دارد تا این نهاد که به عنوان پرچم دار مواضع جمهوری اسلامی در جهان شناخته می‌شود، با اقداماتی فراتر از اعلام نگرانی نسبت به این مهم، تدابیر جدی‌تری را نسبت به این موضوع اتخاذ نماید.

انتهای پیام /111/ ع

R7887/P1494/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز مسلمانان هند دولت هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت .برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

 

دیگر خبرها

  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر