Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@15:51:43 GMT

واکسن کورونا چه وقتی در دسترس قرار خواهد گرفت؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۶۶۱۰

واکسن کورونا چه وقتی در دسترس قرار خواهد گرفت؟

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی «مدرنا تراپیوتیکز» از سایر شرکت‌ها جلوتر است و ۴۲ روز پس از تعیین توالی ژنتیکی ویروس جدید کورونا بوسیله دانشمندان چینی، با ارائه واکسن خود رکوردی در صنعت دارویی به جای گذاشت. این شرکت قرار است با کمک موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا از ماه میلادی آینده (مارس) مرحل اول آزمایش بالینی این واکسن را در بر روی افراد سالم داوطلب شروع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در این مرحله بی‌خطر بودن واکسن ثابت شود، مرحله بعدی آزمایش واکسن روی شمار بیشتری از افراد برای تعیین کارآیی آن در حفاظت در برابر عفونت است.

این واکسن از یک زنجیره مصنوعی اسید نوکلئیکی از نوع «RNA پیامبر» یا mRNA ساخته شده است. این مولکول با ورود به سلول‌های بدن باعث تولید پروتئین‌هایی در آنها میشوند که شبیه به پروتئین‌ها ویروس بیماری‌زا هستند. این پروتئین‌ها که همان پادگن‌ها یا آنتی‌ژن‌های ویروس هستند،‌ سلول‌های دستگاه ایمنی بدن را تحریک می‌کنند و باعث تولید مولکول‌های پادتن‌ یا آنتی‌بادی‌ بوسیله آنها می‌شوند.

آنتی‌بادی‌های تولید شده بوسیله دستگاه ایمنی می‌توانند با اتصال به آنتی‌ژن‌های ویروس‌های بیماری‌زا آنها را از کار بیندازند و باعث حفاظت بدن در برابرشان شوند.

توجه داشته باشید که با وجود تولید سریع این واکسن، مراحل آزمایش آن تا تایید نهایی اگر همه چیز درست پیش برود، ‌دست کم ۱۲ ماه طول می‌کشد و تازه آن موقع که تولید انبوه آن آغاز می‌شود.

بنابراین نباید انتظار دسترسی به واکسن را به این زودی‌ها داشته باشید.

تا آن هنگام، مهمترین کارها برای مهار کردن شیوع ویروس کورونا عامل بیماری کووید-۱۹ رعایت بهداشت شخصی (رعایت بهداشت دست، رعایت بهداشت تنفسی و حفظ فاصله از دیگران) و اقدامات بهداشت عمومی (قرنطینه و بیماریابی) است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران سیامند رحمان محمد مصدق روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دعای هفتم صحیفه سجادیه واکسن کرونا کروناویروس شیوع بیماری کروناویروس کرونا در ایران سیامند رحمان محمد مصدق روز درختکاری کشتار مسلمانان در هند دعای هفتم صحیفه سجادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گنابادگفت: در راستای مقاوم سازی طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل و پیشگیری از گسترش بیماری به واحد‌های صنعتی پرورش طیور عملیات واکسیناسیون در مناطق پرتراکم و در معرض خطر با استفاده از واکسن تولید داخل موسسه رازی انجام شد.

دکتر متقی افزود: در این طرح از اسفند سال ۱۴۰۲ تا فرودین ۱۴۰۳ مقدار ۲۰ هزار دز واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت مصرف شد.

او گفت:نیوکاسل بیماری ویروسی با قدرت سرایت و تلفات بسیار بالا همراه با علایم تنفسی – گوارشی و عصبی است که در طیور بومی و صنعتی تلفات وسیعی ایجاد می‌ کند.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد