Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:07:16 GMT

تولید ۱۱۰ هزار اصله نهال در فیروزآباد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۴۶۹۵۶

تولید ۱۱۰ هزار اصله نهال در فیروزآباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد گفت: در سال جاری ۱۱۰ هزار نهال، در نهالستان منابع طبیعی فیروزآباد تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، عبدالحمید بهبودی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: این شهرستان با ۳۲۰ هزار هکتار اراضی ملی، ۲۲۰ هزار هکتار مرتع و ۱۰۰ هکتار جنگل را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزآباد بیان کرد: در هفته گرامیداشت منابع طبیعی که با شعار نهال‌کاری همگانی، برای ایرانی سرسبز از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه جاری برگزار و ۳۸ هزار نهال توزیع و کاشته می‌شود.
وی افزود: اقدامات قابل‌توجهی در راستای حفاظت از منابع طبیعی از قبیل احداث آتش‌بر، به‌کارگیری قرق‌بانان فصلی و افتخاری، تشکیل چهار جلسه شورای حفاظت و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در سال جاری با همکاری دادستان در فیروزآباد صورت گرفته که در نوع خود ارزشمند است.
 بهبودی ادامه داد: امسال بیش از ۳۶ مورد آتش‌سوزی در سطح شهرستان اطفا و مهار شد و در همین راستا به‌منظور پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق مختلف کوهستانی به طول ۱۸۰ کیلومتر آتش‌بر زده شد که نقش مؤثری در جلوگیری از آتش‌سوزی داشته است.
 وی اضافه کرد: امسال با توجه به حجم بالای پوشش گیاهی در سطح نزدیک به ۷۵ درصد کاهش آتش‌سوزی نسبت به چند سال اخیر داشته‌ایم.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزآباد با اشاره به صدور احکام جایگزین مجازات به‌منظور تهیه وسایل اطفا حریق از سوی اداره دادگستری این شهرستان توسط محکومان گفت: همکاری دادگستری در زمینه صدور احکام مقابله با متجاوزان به اراضی ملی قابل‌ستایش و تقدیر است.
بهبودی اضافه کرد: هم‌چنین در راستای اصلاح و احیا جنگلها و مراتع، غنی‌سازی جنگل به مساحت ۱۵۰ هکتار با تأمین اعتبار ۱۱۳ میلیون تومان و کپه‌کاری در عرصه‌های مرتعی در سطح ۲۵۰ هکتار با تأمین اعتبار ۱۰۵ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد ادامه داد: این شهرستان دارای آب‌وهوای معتدل با سه ناحیه جنگلی ایران تورانی، خلیج عمانی و ناحیه رویشی زاگرس و جنگل و مرتع غنی بوده که با توجه به نزدیک بودن آن به منطقه پارس جنوبی حائز اهمیت است.
وی بیان کرد: در تثبیت مالکیت دولت، اقدامات قابل‌توجهی در این شهرستان از قبیل اجرای ماده ۱۳ و ماده ۳۹ (اخذ سند رسمی) و اصلاح و بازنگری نقشه‌ها در ۳۲ پلاک به مساحت ۶۰ هزار و ۲۷۹ هکتار صورت گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی فیروزآباد گفت: در اجرای ماده چهار قانون ساماندهی مساکن روستایی بیش از ۱۲ هکتار برای تأمین مسکن روستایی و عشایری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شده است.
بهبودی همچنین از اجرای طرح مدیریت یکپارچه(جامع) منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت مردم در حوزه آبخیز سدتنگاب به‌منظور حفاظت از منابع آب، خاک، جنگل، مرتع و اکوسیستم‌ها به روش توانمندسازی بهره‌برداران به مساحت ۸۰ هزار و ۴۸۹ هکتار در ۱۳ قطعه در بیش از ۳۰ روستای بخش میمند واقع در حوزه آبخیز سد تنگاب همچنین یک‌بند سنگی ملاطی در حوزه شهری در سال جاری بااعتبار ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد که مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
بهبودی افزود: در بارندگی‌های سال جاری از ۶۰ پروژه آبخیزداری اجراشده در سطح شهرستان بیش از ۳ میلیون مترمکعب آبگیری ایجادشده است.
وی گفت: این پروژه‌ها شامل بندهای سنگ سیمانی، بندهای خاکی و حوضچه‌های دستی مصنوعی بوده که در مناطق غرب میمند، پرزیتون، سرگر، رودبال، لهراسب، بایگان و بالادست جایدشت اجراشده است.
انتهای پیام/ ۹۸۳۱۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری درختکاری بهره برداری اصله نهال اراضی ملی فیروزآباد منابع طبیعی و آبخیزداری رئیس اداره منابع طبیعی آتش سوزی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از سازمان امور عشایر ایران، رئیس منابع طبیعی و آبخیرداری ورامین با بیان این مطلب افزود: کوچ بهاره عشایر ورامین همه ساله در فروردین آغاز می‌شود و مدت ۵۰روز برای تعلیف دام خود در مراتع جنوبی شهرستان مستقر می‌شوند.
سپهوند با اشاره به ضعیف بودن وضعیت مراتع در ورامین در سال جاری، یادآور شد: ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳هزار رأس دام است که باتوجه به کاهش بارش‌ها در پائیز و زمستان سال گذشته، امسال تنها ۲۰هزار رأس دام عشایر در این مناطق مستقر شدند.
وی اضافه کرد: با توجه به لزوم مدیریت چرای دام در مراتع جنوبی ورامین، نیرو‌های منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست فعالیت عشایر را نظارت و رصد می‌کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین اظهار داشت: مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۰هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده ولی مدیریت این مراتع با شهرستان ورامین است.
گفتنی است، ورامین در ۳۵کیلومتری جنوب شرقی تهران واقع شده و ۱۰۰خانوار عشایری با ۴۰هزار رأس دام در این شهرستان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • اجرای پروژه مشارکتی آبخیزداری و آبخوان‌داری با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی در اقلید
  • بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • بالغ‌ بر ۶۰ هزار اصله نهال در جوین غرس شد