Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدرضا علیپور خدادادی عصر چهارشنبه در نشست با رسانه های استان به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد با اشاره به اقدامات این نهاد برای حمایت از مددجویان استان در سال جاری اظهار داشت: با توجه به مصوبات اخیر مجلس و حمایت های دولت خدمات ویژه ای برای کمک به مددجویان در دستور کار قرارگرفت و بسته های حمایتی به خانواده های نیازمند غیرکمک معیشت‌بگیر نیز اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمیته امداد در قالب یک برنامه میان مدت به نام برنامه پنج ساله ششم خدمات حمایتی خود را به مددجویان ارائه می دهد و این رویکرد در اسناد بالادستی با هدف کاهش فقر و توانمندسازی مددجویان اجرا می شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: یکی از رویکردها و اقدامات تحولی که در سال های اخیر در اولویت قرار داده شده بحث توسعه عدالت اجتماعی با رویکرد رسیدگی به مناطق محروم، مرزی و کمتر توسعه یافته است.

وی تصریح کرد: این امر در بیانیه گام دوم نیز از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده و کمیته امداد نیز به عنوان زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری منویات ایشان را در دستور کار قرار داده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: مناطق محروم توسط وزارت کشور با ضریب ۶ تا ۹ اعلام شده است و به اداراتی که در این مناطق مستقر هستند به صورت ویژه توجه می شود و اقدامات جهادی خوبی تاکنون در این نقاط صورت گرفته است؛ سال گذشته به صورت ویژه در مناطق فاقد برق ضریب هشت و ۹ خدمات خوبی ارائه شد.

وی اظهار داشت: خدمات برق رسانی به ۱۵۰ روستا در سطح خوزستان با ضریب محرومیت هشت و ۹ با امضای تفاهم نامه ای با معاونت روستایی ریاست جمهوری انجام شد ؛ همچنین در نیمه دوم سال جاری نیز با حمایت بنیاد مستضعفان برای تهیه وسایل گرمایشی در این مناطق اقدام کرده ایم.

علیپور بیان کرد : همچنین یکی دیگر از اقدامات موثر در جهت محرومیت زدایی کمک به ازدواج مددجویان است که در این زمینه از ابتدای سال تاکنون چهار هزار جهیزیه به زوج های تحت پوشش و نیازمند اهدا شده و تا پایان سال نیز یک هزار و ۷۰۰ جهیزیه دیگر تهیه و اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، موسسات خیریه و نیکوکاری، سپاه و خیران حوزه صنایع ، قرارگاه منطقه ای کربلا و خیریه حضرت رقیه (س) این جهیزیه ها تهیه شده و به زودی بین زوج های خانواده های مددجو و نیازمند توزیع می شود .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: با توجه به شعار سال "حمایت از کالای داخلی"، تمامی اقلام مورد نظر از داخل تهیه شده تا کمکی به چرخه تولید داخلی باشد.

وی یادآور شد : این کالاها شامل یخچال و فریزر ، فرش ، اجاق گاز، وسایل آشپزخانه، ماشین لباس شویی، جاروبرقی ، پتو و کتری برقی برای هر زوج به ارزش بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال است .

علیپور گفت: همچنین در زمینه کمک به مددجویان و نیازمندان صندوق امداد ولایت تاکنون تسهیلات خوبی را ارائه داده که بیشترین تسهیلات پس از سیلاب فروردین ماه سال جاری پرداخت شده است ؛ تاکنون در این زمینه بیش از یک هزار میلیارد ریال در زمینه اشتغال، مسکن و قرض الحسنه کارگشایی بدون هیچ سودی پرداخت شده است .

وی گفت: کمیته امداد استان پس از سیل فروردین سال جاری تمامی خسارت های مددجویان را پرداخت کرد و ۷۰۵ واحد مسکونی در حال احداث را نیز تا پایان اسفندماه به مددجویان تحویل می دهد و یک هزار و ۵۰۰ خانه نیز در مناطق مختلف استان تعمیر شده است .

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: همچنین بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده از ظرفیت کمک های ستاد اجرایی فرمان امام به ارزش هر یک ۶۰ میلیون ریال بهره مند شدند؛ تمامی کمک های مردمی نیز در این مناطق به صورت عادلانه توزیع شده است .

وی اظهار داشت : کمیته امداد استان در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد که در ابتدای مهرماه به تمامی این دانش آموزان بسته های نوشت افزار و کیف ، کفش و لباس مناسب اختصاص داده شد .

علیپور افزود: همچنین یکی دیگر از اقدامات حمایتی کمیته امداد بحث تامین هزینه بیمه زنان سرپرست خانوار است که تاکنون در این خصوص پنج هزار و ۶۰۰ نفر از این خدمت بهره مند شده اند .

وی گفت: همچنین بیش از هفت هزار کودک زیر پنج سال و دچار سوء تغذیه در سطح استان شناسایی و خدمات مناسبی به آنها ارائه می‌شود؛ بسته هایی با تعامل با مراکز بهداشتی بین این کودکان توزیع می شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: همچنین در حال حاضر حدود سه هزار بیمار خاص در سطح استان از طرف کمیته امداد حمایت می‌شوند و با استفاده از اعتبارات مکمل و کمک به خرید تجهیزات به صورت ماهانه مبالغی به آن ها پرداخت می شود.

وی گفت: همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا بسته های ویژه بهداشتی تهیه شده و بین مددجویان و بخصوص خانواده های دارای بیمار خاص، توزیع می‌شود.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی (ره) اهواز پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره اهواز کمیته امداد امام خمینی ره اهواز خوزستان گفت سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۴۷۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران