Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای هفت طرح اقتصادی دامغان ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبار رونق تولید پرداخت شده است، ابراز کرد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ۱۳ طرح تولیدی و صنعتی و از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ اعتبار پیش بینی و پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: ۲.۳ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۳ طرح مشاغل خانگی دامغان پرداخت شد و همچنین برای پرداخت اعتبار ۲۴ طرح دیگر در حوزه مشاغل خانگی دامغان اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه ویژه اقتصادی دامغان در حال آماده سازی

معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات اشتغال روستایی برای ۳۰۰ طرح دامغان اختصاص یافت و پرداخت شد، اظهار داشت: این میزان اعتبار به ۵۲۳ نفر دامغانی که در قالب طرح‌های اشتغال روستایی پرونده تشکیل داده و از سوی بانک‌های عامل پرداخت شد.

عسگری به آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی دامغان اشاره داشت و افزود: برنامه‌ای توسعه‌ای شهرستان به صورت جدی در حال اجرا است و سه گام از هشت برنامه عملیاتی شامل معدن، نیروگاه خورشیدی و گلخانه‌ای در دامغان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه معدن و فرآوری از دیگر اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای دامغان است، که مد نظر قرار دارد، تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۳ واحد معدنی دامغان ارتقای ظرفیت یافته و هفت واحد معدنی دیگر از حالت رکود خارج شده است.

کد خبر 4870612

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان دامغان ویروس کرونا انتخابات 98 بوشهر ایلام سیلاب گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس شهرکرد بارش باران شیراز ماسک طبی بیرجند میلیارد تومان اعتبار اقتصادی دامغان پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وام ازدواج که به صورت رسمی از سال ۱۳۸۸ وارد شبکه بانکی کشور شد به عنوان تسهیلات تشویقی، قرار بود در راستای حمایت از جوانان برای تامین بخشی از نیاز‌های آنها در آستانه تشکیل زندگی پرداخت شود، اما حالا تبدیل به غصه پر قصه زوج‌های جوانی شده که تازه ازدواج کردند.

«۹ ماه است که برای وام ازدواج ثبت نام، اما هیچ خبری از بانک نشد وقتی هم به بانک مراجعه می‌کنم می‌گویند شلوغه و کاری از دست ما بر نمیاد.» «به امید وام ازدواج مسئولان قول دادن سریع پرداخت میشه ازدواج کردم و ۵ ماه معطل شدم و منتظرم بگیرم که بتونم پول پیش خونه بدم.» « اینقدر برای مدرک و چند ضامن سخت میگیرن تا آدم پشیمون بشه» «مگه یه جوون چه قدر پول داره که بخواد ازدواج کنه امیدش به همین وام ازدواجه که اونم با این شیوه پرداخت امید جوون‌ها رو ناامید کرده.» این پیام‌ها بخشی از گلایه‌های متقاضیان وام ازدواج است که برای باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردند و درخواست پیگیری را داشتند.

گلایه‌های متقاضیان به همین جا ختم نمی‌شود و اخیرا مخاطبین در برخی استان‌های کشور اعلام کردند زمانی برای ثبت نام وام ازدواج مراجعه می‌کنند با پیام «در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما دارای اعتبار نمی‌باشد، دوباره تلاش کنید» مواجه می‌شود که انتظار این زوج‌های جوان را تبدیل به ناامیدی کرده و مشخص نیست چه زمانی امکان ثبت نام برای وام ازدواج در استانشان امکان پذیر خواهد شد.

معاون اعتبارات بانک مرکزی علت نمایش پیام بالا را هنگام ثبت نام وام ازدواج وجود حجم زیاد متقاضیان وام ازدواج عنوان می‌کند و می‌گوید: در سه ماه پایانی سال گذشته تعداد زیادی از متقاضیان در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت نام نکردند و منتظر اعلام سقف‌های جدید بودند بنابر این حجمی زیادی از متقاضیان برای سال گذشته و حجم دیگریاز متقاضیان برای امسال وجود دارد که به این صورت تعداد متقاضیان اخذ این تسهیلات در فروردین ماه بسیار فراتر از روند همیشگی جهت ثبت نام به سامانه مراجعه کرده‌اند و هر میزان اعتبار که در سامانه باز شود در پنج دقیقه ابتدایی طرفیت تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور در مورد وام ازدواج چه گفت؟

 در خصوص رفع مشکلات و موانع دریافت وام ازدواج توسط زوجین جوان، رئیس جمهور سال گذشته در چند نوبت به این موضوع ورود کرد یکبار در تیرماه رئیس جمهور گلایه‌های جوانان شنید و در جشن هفته ازدواج به آن واکنش نشان دهند و بر تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای ازدواج تاکید کرد  و آخرین مورد آن مربوط به سوم اسفند سال گذشته در چهارمین جلسه شورای‌عالی جوانان و نخستین جلسه شورای‌عالی نوجوانان و جوانان بود که گفتند: بدون تردید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای تسهیل امر ازدواج جوانان علاوه بر ایجاد امید در نسل جوان آثار بسیار مثبت اجتماعی در زمینه افزایش جمعیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت که در این راستا بانک مرکزی را موظف است در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف هزاران زوج در انتظار وام ازدواج از جمله رفع مشکل اخذ تضامین بانکی اقدام کند.

اما تاکیدات رئیس جمهور همچنان بر روی کاغذ باقی مانده است و به گفته وزیر ورزش و جوانان تا نیمه فروردین امسال همچنان ۱۴۹ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

مخالفت بانک‌ها با قانون

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفته بود در بسیاری از بانک‌ها به صورت غیرقانونی برای وام ازدواج سخت‎گیری می‌شود و طبق قانون باید یک ضامن خواسته شود ولی متاسفانه در برخی از بانک‌ها درخواست دو ضامن و سه ضامن می‌شود که این موضوع کار را برای دریافت وام سخت می‌کند. امروزه بخش عمده روند افزایشی پرداخت تسهیلات مربوط به پیگیری بانک مرکزی است در حالی که در اخذ ضمانت اگر سخت‌گیری شود، روند پرداخت کاهشی می‌شود.

اکنون با گذشت ۱۵ سال از ورود وام ازدواج به خانواده تسهیلات بانک‌ها، کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ برای امسال تصویب کرده تا بانک‌ها به هر یک زوجین که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ باشد، مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله پرداخت کنند؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

در سال جاری جوانان تازه ازدواج کرده منتظر هستند تا اقدامات اخیر انجام شده توسط بانک مرکزی به ثمر بنشیند و در صورتی می‌تواند امیدوارکننده برای جوانان در صف انتظار وام ازدواج باشد که نظارت جدی بانک مرکزی همراه آن شود تا دیگر شاهد تخلفات برخی بانک‌ها در گرفتن تضامین یا تاخیر در رسیدگی پرونده‌ها نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان تا رسیدن شرایط پرداخت وام ازدواج به وضعیت مطلوب و پرداخت در کمترین زمان این موضوع را از مسئولین مربوطه پیگیری می‌کند.

گزارش از حسین قربانی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد
  • مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های استان ایلام
  • یک هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های ایلام پرداخت شد
  • مجوز‌های کاغذی کسب و کار در قزوین بی اعتبار می شوند
  • ۱۴۹ هزار نفر چشم انتظار دریافت وام ازدواج/ نمایش پیام پایان اعتبار وام ازدواج در برخی استان‌ها