Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص صادرات مجموعه کالاهای صنایع معدنی گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار صادرات مجموعه کالاهای صنایع معدنی باید با نظر و مجور معاونت معدنی باشد و اگر عرضه تولید کننده‌ای در داخل کشور متناسب با تعهداتش نباشد، حتماً جلوی صادراتش را خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خام فروشی سنگ آهن را سال آینده به صفر کاهش می‌دهیم

اسماعیلی در خصوص خام فروشی مواد معدنی نیز بیان کرد: علم خام فروشی در مجلس را بر دوش گرفتیم و سعی کردیم که قوانین زاید را در این حوزه حذف کنیم و امروز نیز به صراحت می گویم که خام فروشی سنگ آهن را در سال 1399 به صفر کاهش می‌دهیم. اما موضوع کاهش خام فروشی در بقیه حوزه ها بستگی به نیاز داخل دارد.

وی ادامه داد: سنگ آهن برای ما مورد نیاز است، چرا که برای رسیدن به 55 میلیون تن تولید فولاد تا افق 1404 داشتیم نیاز به 160 میلیون تن سنگ آهن داریم و در سال آینده صادرات سنگ آهن را یا ممنوع می‌کنیم و یا عوارض سنگین برای صادرات آن وضع خواهیم کرد.

عوارض صادرات بر روی زنجیره باید برداشته شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: نظر شخصی من این است که عوارض صادرات بر روی زنجیره برداشته شود. به عنوان نمونه اگر میزان کنسانتره تولیدی به اندازه خوراک واحد بعدی (گندله) باشد دلیلی ندارد که یک کیلوگرم را در داخل نگه داریم و باید صادرات کنیم.

اسماعیلی همچنین اضافه کرد: معتقدم فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بخش معدن می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی بشود کاملاً کارشناسی و فنی و راهگشا بوده است و تلاش می‌کنیم تا بخشی از نقدینگی موجود در جامعه جذب بخش معدن و صنایع معدنی بشود تا شاهد رشد این حوزه باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سنگ آهن صادرات صنایع معدنی صادرات سنگ آهن داریوش اسماعیلی خام فروشی سنگ آهن صنایع معدنی سنگ آهن سال آینده خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس
  • ۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر در یک ماه نخست سال صادر شد
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر