Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@07:27:57 GMT

پیاز گران شد/ افت قیمت زنجبیل و سیر در بازار

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۰۷۷

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنابر صحبت‌های انجام شده درخصوص کرونا و راه‌های مقابله با آن، بازار میوه نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و برخی اقلام میوه و سبزیجات نظیر زنجبیل، لیمو شیرین، لیمو ترش و سیر گران شده است.

ناصر اطرج با بیان اینکه در اتحادیه میادین میوه و تره‌بار، تلاش کردیم تا این اقلام را به صورت منطقی‌تری قیمت‌گذاری کنیم، تاکید کرد: قیمت‌ها در تهران و دیگر شهرستان ها بالاتر از اصفهان است که بعد از برخوردهای انجام شده، آنها نیز قیمت‌های خود را در سطح اصفهان کاهش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطرج با اشاره به اینکه طی سه روز اخیر قیمت‌ زنجبیل، لیموترش و لیموشیرین و سیر کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو زنجبیل ۶۰ هزار تومان است که این محصول پیشتر تا ۱۰۰ هزار تومان هم عرضه می شد، لیموشیرین نیز بین ۸ تا ۹ هزار تومان است که تا قبل از نظارت‌ها تا ۱۰هزار تومان هم عرضه می شد.

وی در خصوص رشد ناگهانی قیمت پیاز نیز، توضیح داد: قیمت پیاز به دلیل صادرات افزایش یافت و با گزارش با مسئولان، تمهیدات لازم در دست اجرا است تا جلو صادرات گرفته شود و بعد از توقف صادرات، قیمت این محصول کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به بازار میوه در آستانه نوروز، گفت: بازار عید، بیشتر بر سر میوه‌های مجلسی از جمله سیب و پرتقال، رقابت ایجاد می‌کند که جهت تنظیم بازار حدود ۲ هزار تن سیب و ۴هزار تن پرتقال برای اصفهان خریداری و ذخیره سازی شده در ایام پایانی سال توزیع خواهد شد و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

منبع: الف

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران نشد/ تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کارخانجات در شب عید به دلیل انبارگردانی، تعیین نرخ‌های جدید و… معمولاً شرکت‌ها تا اواخر فروردین ماه عرضه ندارند، به همین خاطر هم بازار لوازم خانگی هر سال در فروردین ماه دچار تلاطم می‌شود که البته این تلاطم ثابت نیست.

وی افزود: هم اکنون ۹۹ درصد کالاها در بازار با قیمت پارسال عرضه می‌شود و تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است؛ در واقع تولیدکننده منتظر ثبات نرخ دلار و یا اعلام نرخ‌های جدید است اما به هر حال هنوز قیمتی در بازار اعلام نشده و با قیمت‌های قبلی در حال فروش هستیم. به صورت کلی به نظر می‌رسد تولیدکننده منتظر این است که ببیند چه اتفاقی می‌افتد.

پازوکی با بیان اینکه بازار به شدت راکد بوده و خرید و فروش خاصی انجام نمی‌شود، گفت: از سویی دیگر نیز برخی از تولیدکنندگان اعلام می‌کردند که در ایام عید گمرک تعطیل بوده و کالاها از گمرکات ترخیص نشده است؛ به نظر می‌رسد همه موارد دست به دست هم می‌دهند تا توقفی در روند تولید ایجاد شود بنابراین نباید همه تقصیرها گردن تولیدکننده انداخت.

وی در مورد اینکه قیمت لوازم خانگی افزایش می‌یابد؟ تصریح کرد: فعلاً قیمت‌ها به صورت رسمی تغییری نکرده و با قیمت پارسال در فروش کالاها هستیم. قیمت‌های درج شده در فضای مجازی رسمی نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: هیچکس راضی به گران شدن نیست زیرا هر چه کالاها گران‌تر شوند عملاً مردم نمی‌توانند کالا را بخرند اما تولیدکننده هم نباید متضرر شود.

کد خبر 6076556 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • در بازار میوه‌های نوبرانه چه می‌گذرد؟
  • چرا قیمت مرغ گران نشد؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۲۶ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • لوازم خانگی گران نشد/ تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است