Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز پنجشنبه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری(  ۱۴ الی ۲۰ اسفند ) در دیدار با کارکنان اداره کل کمیته امداد استان افزود: باید با کمک به محرومان و رفع نیازهای مادی و معنوی، آنها را به نظام و انقلاب بیشتر امیدوار کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های این نهاد حمایتی در خدمت به محرومان، بقای انقلاب را تضمین می‌کند و هرچه بیشتر به آنها کمک کنیم ، خداوند در مقابل جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد یادآور شد: در راه خدمت به بندگان خدا احساس خستگی نکنید و با روی گشاده و اخلاق نیکو با آنها برخورد کنید، چون کمک به نیازمندان موجب برکت عمر و زندگی و رضایت خداوند است.

 ناصری یزدی با اشاره به اهمیت ویژه‌ای که امام امت برای رسیدگی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند داشتند، گفت: به فکر خانواده‌هایی که آبرومند هستند و زندگی آنان به علت شرایط خاص اقتصادی به‌سختی می‌گذرد، باشید و برای شناسایی آنها برنامه‌ریزی و با حفظ عزت‌نفس به آنها کمک کنید.

وی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت فرهنگی و اجتماعی خانواده‌های زیرپوشش رسالتی دینی و انقلابی است و همه باید کمیته امداد را در این کار مهم و اساسی یاری دهند که بسیار هم ضروری است.

امام جمعه یزد همچنین به تبیین اهمیت کمک‌رسانی به محرومان و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی سفارش کرد و همراهی سایر دستگاه‌ها را با این نهاد انقلابی در استان خواستار شد.

ناصری یزدی بیان کرد:  عزت مومن و سعادت‌ افراد در گرو همیاری و همکاری در عرصه‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی به محرومان است و توفیقی است که باید همواره قدر آن را بدانیم.

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد گفت: ۲۲ هزار و ۲۷۱ خانوار با جمعیت ۴۳ هزار و ۲۷۸ نفر شامل ایتام، بی‌سرپرستان، از کارافتادگان، سالمندان و بیماران از خدمات متنوع این نهاد در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند.

محمد شجاعان افزود:  این نهاد بر اساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام (ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تأسیس شد تا پیام‌آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعهٔ اسلامی باشد و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.

وی افزود: هدف از تشکیل این نهاد، توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی، تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان و محرومان با ارائه خدمات اجتماعی ، حمایتی، فرهنگی و معیشتی به آنان است.

شجاعان اظهار کرد: در ۴۱ سال گذشته ۴۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌عنوان کمک بلاعوض به افراد تحت حمایت پرداخت‌  شد.

وی بیان کرد: این نهاد در  ۴۱ سال خدمت‌رسانی، ۳۵ هزار مورد خدمات عمرانی شامل ساخت مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، ساخت فضاهای جانبی، سرویس بهداشتی ، حمام، آشپزخانه و حصارکشی منازل با هزینه ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به جامعه هدف تحت حمایت و اقشار نیازمند ارائه کرده است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

برچسب‌ها یزد کمیته امداد امام خمینی (ره) آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد کمیته امداد امام خمینی ره یزد کمیته امداد امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

 امام جمعه ملکان در یادواره شهدا گفت: شهدا مایه افتخار هستند و کار برای خدا از ویژگی‌های بارز آنان بود.

حجت الاسلام حافظ زمانی هدف شهدا را پیروی از ولایت و دفاع از خاک ایران دانست و افزود: رمز ماندگاری آنها اخلاص در عمل و تداوم خون سرخ عاشورا است.

 وی گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام راحل است.

امام جمعه ملکان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن ما دارند و امنیت موجود کشور مرهون خون این شهداست یادآوری کرد: شهدای مدافع حرم امتیاز‌هایی دارند که یکی از این امتیاز‌ها دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) و شهادت در این راه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ایران به برکت مردم و نظامیان ما پرچمدار ظلم‌ستیزی در جهان شده است
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)