Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با روز درختکاری حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت طی مراسمی با غرس دو اصله نهال در محوطه این سازمان در این سنت حسنه مشارکت کردند.

در حاشیه این مراسم نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه فرهنگ نیکوی درختکاری و آبادانی از دستورات دینی است، اظهار داشت: حفظ محیط زیست، پیوست فرهنگی زندگی است و در برنامه های دینی حفظ فضای سبز وگسترش آن و آبادانی محیط زندگی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر اینکه همه باید برای سبزی زندگی و حفاظت از محیط زیست کوشا باشیم، عدم حفاظت و نگهداری از برخی جنگل ها را در سال های اخیر اقدامی اشتباه خواند و گفت: متاسفانه شماری از سودجویان برخی باغات اطراف شهرها را که همانند ریه و شش در سلامت جامعه نقش داشتند، تخریب کردند که اینگونه اقدامات با موازین دینی همخوانی ندارد.

وی افزود: موازین دینی اقتضاء می کند که اگر انسان مجبور شد درختی را قطع کند دو درخت به جای آن بکارد تا فضای سبز که متعلق به این نسل و آیندگان است؛ حفظ شود و توسعه پیدا کند و سلامت شهروندان تامین گردد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه در برخی کشورها از پشت بام ساختمان ها برای ایجاد و گسترش فضای سبز استفاده می شود، تصریح کرد: باید حتی از امکانات کم برای گسترش فضای سبز در جامعه بهره برد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه حج و زیارت برای نگهداری و گسترش فضای سبز تلاش می شود، ابراز امیدواری کرد تدابیر مناسبی برای توسعه فضای سبز در کشور اندیشیده شود و خداوند این توفیق را به همه عنایت کند که در گسترش آن تاثیرگذار باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم در پاسخ به سوالی از سنت حسنه کاشت نهال به عنوان یک تکلیف دینی و سنت ملی یاد کرد و گفت: دین اسلام به محیط زیست و حفظ آن ارزش فراوانی قائل است و علاوه بر اینکه در روایات به حفظ سلامت درختان و نشکاندن شاخه های سبز تصریح شده، بزرگان دین هم بر لزوم حفظ محیط زیست تاکید کرده اند تا آنجا که کندن درخت و یا گیاه حرم برای محرم حرام است.

وی افزود: در این دوره که در کشور با بحرانی به نام ویروس کرونا مواجه هستیم کاشتن درخت، پیام تداوم زندگی و حیات است و برای تداوم حیات، نیازمند این هستیم که در کنار ساخت و سازهایی که صورت می گیرد همه در هر مکانی که هستیم به گسترش فضای سبز کمک کنیم.

آقای رشیدیان اضافه کرد: فضای سبز، در ایجاد هوای پاک بسیار موثر است و با توجه به چشم نوازی و آثار روانی که بر روی مردم و جامعه دارد همه باید بدرستی مسئولیت خود را نسبت به حفظ محیط زیست و جامعه‌ای که در آن زندگی می کنند، بشناسند تا ان شاءالله جامعه بهتری داشته باشیم.

کد خبر 4870798

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان روز درختکاری ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران آموزش مکمل شهر تهران آلودگی هوا تعزیرات حکومتی دستگیری سارق تعطیلی مدارس محسن هاشمی محسن حاجی میرزایی آتش نشانی علی اعطا گسترش فضای سبز حج و زیارت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، در سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، پس از انجام مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور کشورمان از سوی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، مقامات ارشد دو کشور با یکدیگر نهال به نشانه دوستی دو ملت در خاک کاخ نخست وزیری پاکستان کاشتند.

آیت الله رئیسی صبح امروز برای دیدار دو روزه در صدر هیأتی بلند پایه وارد اسلام آباد شد و قرار است در این سفر مذاکرات دوجانبه خصوصی سران دو کشور و سپس مذاکرات مشترک با حضور اعضای هیأت های همراه برگزار خواهد شد.

یکی از مهمترین بخش های این سفر، امضای ۸ سند همکاری میان بخش های مختلف دولتی و خصوصی ایران و پاکستان خواهد بود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • عکس | کاشت نهال در پاکستان توسط رئیسی
  • کاشت نهال دوستی در پاکستان توسط رییس جمهور
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • (ویدیو) کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • فیلم| کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس جمهور
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور + فیلم
  • کاشت نهال در پاکستان توسط رئیس‌جمهور
  • کاشت نهال به مناسبت دومین کنگره شهدا در پاتاوه