Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، امیدعلی پارسا شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص کمک سازمان امور مالیاتی به اصنافی که از وضعیت فعلی کشور در اثر التهاب کرونا آسیب دیده اند، گفت: فشار سنگین شرایط فعلی بر دوش اصناف و کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت به این سبب ما معتقدیم نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای اعمال تغییرات نظام پرداخت مالیات از سوی اصناف، تا آنجا که در اختیار سازمان امور مالیاتی بود اعمال نظر و دستور کردیم و بخش دیگر که از اختیارات ما خارج بود به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارجاع دادیم و امیدواریم که در جلسه سران قوا مجوز اعمال تغییرات داده شود.

پارسا با بیان جزئیات تغییرات نظام پرداخت مالیات اصناف گفت: بحث هیأت‌های حل اختلاف در سال ۹۸ برای اشخاص حقیقی تعطیل اعلام شده و اشخاص حقوقی را هم به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها واگذار کردیم تا متناسب با شرایط تصمیم مقتضی بگیرند این بدان معناست که رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی به سال ۹۹ موکول می‌شود.

وی در خصوص بخشودگی مالیاتی برای جرایم قابل بخشش هم گفت: این بخشودگی‌ها تا پایان اسفند در بخش تولید ۹۰ درصد و در بخش خدمات ۸۰ درصد بود، اما در شرایط فعلی این بخشودگی‌ها سه ماه تمدید شده است همچنین اوراقی را که قطعیت آن‌ها از ۱۲ بهمن به بعد به قطعیت می‌رسند مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی تا پایان خرداد ۹۹ خواهند شد.

پارسا همچنین از قطعی شدن تسهیلات به بنگاه‌های کوچک خبر داد و افزود: برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی هم به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

وی گفت: برای اشخاص حقوقی هم میزان تسهیلات از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و این ارقام از شنبه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان این مطلب گفت: اخذ مالیات از شهروندان و فعالان اقتصادی باید با عمران آبادانی شهر‌ها همراه باشد و عمران و آبادانی شهر‌ها جلوی چشم شهروندان رخ دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به وظایف نظام اسلامی در قبال مردم و جامعه گفت: نظام اسلامی در حوزه جمع آوری مالیات، ایجاد امنیت، پاکسازی و سالم‌سازی شهروندان و جامعه و همچنین آباد کردن جامعه و شهروندان وظایف سنگینی به عهده دارد و باید در تمامی این عرصه‌ها ایفای نقش کند.

وی در ادامه به ابعاد مختلف نظام مالیاتی پرداخت و گفت: یکی از این اضلاع، بعد فرهنگی و ارزشی اخذ مالیات در جامعه و بین شهروندان است و باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود جامعه با آمادگی بیشتری مالیات پرداخت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • مالیات خودرو‌های لوکس مشخص شد | کدام مدل‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟
  • پرداخت ۴۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های ایلام
  • ۴۲۹ میلیارد تومان از محل مالیات به شهرداری های ایلام پرداخت شد