Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:01:10 GMT

صادرات 7 هزار مترمربع فرش دستباف از سلماس

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۳۷۲۰

صادرات 7 هزار مترمربع فرش دستباف از سلماس

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سالانه بیش از 7 هزار مترمربع فرش دستبافت توسط قالیبافان سلماس روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

غلامرضا بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: سالانه بیش از 7 هزار مترمربع فرش دستبافت توسط یک هزار و 785 نفر قالیباف این شهرستان روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: زمینه توسعه بیشتر کارگاه‌های قالیبافی در سلماس وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در شهرستان سلماس بیش از 4 هزار واحد صنفی دارای پروانه معتبر وجود دارد که زمینه اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر را فراهم کرده است.

بابایی افزود: همچنین با توجه به ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان امید می رود که فعالیت های صنفی و صنعتی در این منطقه با توسعه و پیشرفت چشمگیری مواجه شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در سلماس علاوه بر 110 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری فعال 88 طرح صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و 800 میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد فرصت شغلی برای یک هزار و 720 نفر در حال اجرا است.

بابایی تصریح کرد: علاوه بر این، 25 واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و با حجم سرمایه‌گذاری 466 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 440 نفر در حال اجرا است.

وی افزود: سلماس دارای 21 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 184 میلیارد ریال، اشتغال آفرینی برای 206 نفر، ذخیره قطعی نزدیک به 10 هزار تن و استخراج سالیانه بیش از 334 هزار تن انواع مواد معدنی است که عمده ماده معدنی موجود در این شهرستان سنگ تزئینی مرمر، پوکه معدنی و گچ است.

انتهای پیام /۶۱۰۲۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: تراکتور خبر ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید