Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@16:47:16 GMT

بازی‌های ایران در انتخابی جام‌جهانی به تعویق افتاد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۴۵۷۰

بازی‌های ایران در انتخابی جام‌جهانی به تعویق افتاد؟

در حالی که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که قرار است مدیران این کنفدراسیون، نشستی با مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای برگزاری یا تعویق دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 برگزار کنند، رئیس فدراسیون فوتبال اندونزی از لغو دیدارهای تیم ملی فوتبال این کشور در این مسابقات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق اظهارات منوروت ایریاوان، رئیس فدراسیون فوتبال اندونزی در سایت رسمی این فدراسیون،‌ PSSI (فدراسیون فوتبال اندونزی) نامه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص تعویق دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به خاطر شیوع ویروس کرونا دریافت کرده است.

مطابق اعلام فدراسیون اندونزی، دیدارهای ماه مارس (فروردین) تیم ملی این کشور به اوایل اکتبر (مهر) و دیدارهای ماه ژوئن (خرداد) اندونزی به ماه نوامبر (آبان) منتقل شده است. به این ترتیب، اندونزی روز هشتم اکتبر (17 مهر) به مصاف تایلند می‌رود، روز 13 اکتبر (22 مهر) با امارات بازی می‌کند و روز 12 نوامبر (22 آبان) برابر ویتنام صف‌آرایی خواهد کرد.

با توجه به ارسال نامه مورد نظر از سوی AFC به فدراسیون فوتبال اندونزی، به احتمال فراوان تمامی دیدارهای باقیمانده مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023، به ماه‌های مهر و آبان منتقل شده‌اند.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه C مقدماتی جام جهانی جای دارد و در دور برگشت، به ترتیب به مصاف تیم‌های ملی هنگ‌کنگ، کامبوج،‌ بحرین و عراق خواهد رفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تیم ملی انتخابی جام جهانی ایران فدراسیون فوتبال اندونزی انتخابی جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا

آفتاب‌‌نیوز :

وقتی در پاییز سال ۱۴۰۰ خبر آمد که استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌اند کمتر کسی این شایعه را باور کرد، اما شایعه نبود و کاملاً حقیقت داشت! در همان زمان اگر به طرفداران استقلال می‌گفتید علاوه بر آن مقطع، در آینده‌ای نه چندان دور برای دومین مرتبه متوالی نیز از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شوند قطعاً این حرف را باور نمی‌کردند، اما چنین اتفاق تلخی در فروردین ۱۴۰۲ به وقوع پیوست تا استقلال ۲ فصل متوالی از لیگ قهرمانان کنار رود و به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیا، از حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی قاره کهن محروم شود به همین خاطر علی خطیر و کادر کنونی مدیریتی باشگاه استقلال از ابتدای پاییز سال گذشته به طور جدی دنباله آن بودند تا مجوز حرفه‌ای استقلال صادر شده و طلسم نرفتن این تیم به لیگ قهرمانان آسیا شکسته شود. اتفاقی که به نظر می‌رسد در حال وقوع است و سیگنال‌های مثبتی از فدراسیون و حتی کوالالامپور به آبی‌ها رسیده است.

موفقیت در بارگذاری اسناد مالی و حقوقی؟

خبر‌های رسیده حکایت از آن دارد که اسناد مالی استقلال که مرتبط با بحث طلبکاران خارجی این باشگاه حسوب می‌شود، ماه گذشته با موفقیت در کارتابل مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای بارگذاری شد و پس از آپلود شدن این مدارک، خبری مبنی بر پذیرفته نشدن آن‌ها از طرف سیستم مذکور به استقلالی‌ها مخابره نشد. همچنین اسناد حقوقی جهت دریافت مجوز حرفه‌ای نیز بارگذاری شده و پیرامون آن‌ها هم هشدار و گزارشی مبنی بر نقص پرونده یا مغایرت به استقلالی‌ها داده نشده است. همه این موارد نشان دهنده آن است که روز پنجم اردیبهشت به لحاظ مالی و حقوقی دردسری برای استقلال جهت حضور در لیگ قهرمانان ایجاد نمی‌شود و برخی سیگنال‌های رسیده از فدراسیون و کنفدراسیون فوتبال آسیا حکایت از آن دارد که شانس دریافت مجوز حرفه‌ای و بازگشت به لیگ قهرمانان برای آبی‌پوشان به طرز قابل ملاحظه‌ای در قیاس با دو فصل گذشته افزایش پیدا کرده است.

مهلت برای تغییر مالک

استقلال مانند پرسپولیس وارد پروسه تغییر مالکیت شده و قرار است یک شرکت پتروشیمی بخش عمده سهام این باشگاه را به خودش اختصاص بدهد. این نقل و انتقالات باید به طور کامل، دقیق و شفاف به اطلاع فدراسیون فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد. از بابت فدراسیون خودمان مشکلی وجود ندارد، اما بابت کنفدراسیون و بحث راستی آزمایی مدارک، استقلالی‌ها تا دهم خرداد فرصت دارند تا تمام اسناد را کامل کرده و آن‌ها را بارگذاری کنند بنابراین فعلاً همه چیز روی روال است مگر اینکه برخی مسائل در تمام این چند ماه از نظر هواداران و رسانه‌ها مخفی نگاه داشته شده باشد. اگر استقلال مجوز حرفه‌ای را به دست آورد از شهریور امسال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • فحش‌های پول‌ساز! ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • فحش های پول ساز / ۴۵۰ میلیون درآمد فدراسیون از ۳ پرونده
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • تاریخ‌سازی افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • دعوت‌ ای اف سی از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون
  • دعوت AFC از سرمربی تیم ملی و مدیر توسعه فدراسیون فوتبال