Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:10:17 GMT

با چند ترفند طبیعی و بی ضرر خانه خود را خوشبو کنید

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۵۴۹۹

با چند ترفند طبیعی و بی ضرر خانه خود را خوشبو کنید

ین مسأله در مورد شمع‌های معطر و عود‌ها هم صدق می‌کند؛ بویی که از آن‌ها تولید می‌شود مصداق آلودگی هوا دارد و برای بدن ما بسیار مضر است. در عوض ترفند‌های ساده، کم هزینه و بی خطری برای خوشبو کردن خانه وجود دارد که با همان وسایل و موادی که در خانه دارید قابل انجام هستند. در ادامه با این ترفند‌ها آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۱- جو دو سر پرک شده

برای خوشبو کردن خانه اولین جایی که باید سراغش روید یخچال یا سطل زباله است. مقداری جو دو سر پرک شده داخل یک کاسه بریزید و کاسه را داخل یخچال بگذارید یا مقداری از جو را مستقیم داخل سطل زباله بریزید تا بوی بد را به خود جذب کند. این ترفند هم بسیار مؤثر است و هم کاملاً بی ضرر، چون بدون استفاده از هیچ ماده‌ی شیمیایی‌ای انجام می‌شود.

۲- عصاره‌های گیاهی

عصاره‌های گیاهی را می‌توانید درون آب جوش، روی پارچه یا درون دستگاه‌های بخور بریزید. بهترین عصاره‌های گیاهی برای تازه کردن هوای خانه، عصاره‌های مرکباتی مثل گریپ فروت، لیموترش یا پرتقال و گیاهانی مثل نعنا فلفلی یا اکالیپتوس هستند.

۳- عصاره وانیل

از عصاره وانیل فقط برای آشپزی استفاده نمی‌شود، بلکه با آن می‌توان بوی شیرین و دلپذیری به خانه‌ی خود داد. برای این کار، یک اسفنج را به عصاره‌ی وانیل آغشته کنید و آن را درون یک کاسه که از قبل گرمش کرده اید قرار دهید (یا می‌توانید کاسه را در کنار وسیله‌ی گرمایشی خانه تان بگذارید). با این کار بوی وانیل در خانه پخش خواهد شد.

۴- پختن شیرینی

یکی از ساده‌ترین و لذت بخش‌ترین روش‌ها برای پر کردن خانه از یک بوی گرم و جذاب، درست کردن شیرینی است. علاوه بر این، بعداً یک خوراکی خوشمزه هم برای عصرانه خواهید داشت. اما اگر فرصت شیرینی پختن ندارید می‌توانید فقط مقداری پودر وانیل در یک تابه بریزید و آن را ۱۵ دقیقه داخل فر بگذارید. دمای فر را روی حدود ۲۵۰ درجه تنظیم کنید.

۵- جوشاندن برش‌های سیب و چوب‌های دارچین با یکدیگر

اگر از استفاده از عصاره‌های گیاهی خوش تان نمی‌آید، یک راه خوب دیگر برای اینکه آشپزخانه‌ی خود را خوشبو کنید این است که چند برش سیب و چوب دارچین را با کمی آب درون یک قابلمه بجوشانید. اما فراموش نکنید که قابلمه نباید زیاد روی گاز بماند و باید دائماً به آن سر بزنید تا مطمئن شوید که مواد داخلش نمی‌سوزند.

۵- لیموترش

لیموترش را نوعی پاک کننده و بوزدای طبیعی می‌دانند که نه تنها بوی‌تر و تازه‌ای به خانه‌ی شما می‌دهد، بلکه یک پاک کننده‌ی بی ضرر و مؤثر است که از آن برای تمیز کردن بسیاری از بخش‌ها و وسایل خانه می‌توان استفاده کرد.

۶- جوش شیرین

جوش شیرین کاربرد زیادی در کار‌های خانه دارد و یک ابزار همه فن حریف محسوب می‌شود. این ماده خواص مختلف زیادی دارد که یکی از آن‌ها از بین بردن بو‌ها و بوزدایی از فرش و موکت است. برای این کار کافی است مقداری جوش شیرین روی یک لکه بریزید، اجازه دهید یک ساعتی بماند و سپس با جاروبرقی آن را پاک کنید.

۷- قرص ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی تان را تمیز نکنید ممکن است بعد از مدتی بوی نامطبوعی پیدا کند. قرص‌های مخصوص ماشین لباسشویی می‌توانند راه مناسبی برای از بین بردن بوی ناخوشایند لباسشویی باشند. این قرص‌ها از بدبو شدن ماشین لباسشویی هم جلوگیری می‌کنند.



منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خوشبو کردن خانه پارسی خبر لیموترش ماشین لباسشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ حسین احمدی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری ۱۲ میلیارد ریالی از وی توسط فردی سودجو، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور بیان کرد: در بررسی‌های اولیه مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس مشخص شد مالباخته از طریق فضای مجازی و سایت‌های واسطه‌گر با فردی که آگهی شرکت در طرح اقتصادی تولید و فروش لباس با پرداخت سود مناسب وعده داده، آشنا شده است.

وی بیان کرد: در ادامه شاکی با اعتماد بی‌جا مبلغ ۱۲ میلیارد ریال به حساب وی واریز اما متهم پس از دریافت مبلغ جوابگوی تماس‌ها نبوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی حین تحقیقات، شکایت‌ها و مرجوعه‌های دیگری مبنی بر کلاهبرداری در مبالغ مختلف با روش وعده پرداخت سود پس از مشارکت در فعالیت‌ها و طرح‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف همچون راه‌اندازی کلینیک‌های خصوصی، کارگاه‌های تولیدی و... دریافت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور اظهار کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ با رد زنی‌های فنی متهم را که زنی ۴۱ ساله است، شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس تاکنون به ۷۱ فقره کلاهبرداری به مبلغ تقریبی ۱۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد وتحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی دیگر ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • 5 ادکلن خوشبو مردانه 2024
  • بسکتبال NBA | سیکسرز همان آش و کاسه را مقابل هیت قرار داد
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • ۷۱ فقره کلاهبرداری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی
  • به کمک این ترفند‌ها مُچ فیک‌نیوز‌ها را بگیرید!