Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@17:10:12 GMT

۶ راهکار برای ورزشکاران در مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۵۶۷۳

خسرو اصله روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در موارد بهداشت غذایی از ورزشکاران خواسته ایم تا ضمن مصرف نکردن سبزیجات خام، غذای پخته و میوه های شسته شده را مورد استفاده قرار دهند.

وی بیان کرد: در سفرهای ورزشی نیز همراه داشتن ماسک، گواهی سلامت پزشک و ضدعفونی کننده الکلی باید همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصله خاطرنشان کرد: در دستورالعمل بهداشت تنفسی نیز حاضر نشدن در اماکن عمومی، استفاده از دستمال یا آرنج در هنگام عطسه و سرفه مورد تاکید قرار دارد.

وی با تاکید بر حضور نیافتن در پارک ها نیز گفت: در این صورت رعایت فاصله مناسب بین یک و نیم تا ۲ متر و استفاده از دستکش هنگام ورزش با تجهیزات ورزشی مهم و ضروری است.

دبیر هیات پزشکی ورزشی همدان یادآور شد: هر چند دستور به تعطیلی باشگاه ها صادر شده اما در صورتی که تصمیم به بازگشایی شد، علاوه بر ضدعفونی کردن وسایل و محیط، تهویه هوا نیز بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید به افزایش ایمنی خود توجه کنند، گفت: خواب کافی، حفظ آرامش، فعالیت ورزشی منظم، تعذیه سالم و ماندن در منزل را توصیه می کنیم.

اصله افزود: این ۶ راهکار مبارزه در مقابل ویروس کرونا است که به تمامی ورزشکاران اطلاع رسانی شده است.

 ورزشکاران همگانی از فعالیت بدنی خودداری کنند

رییس هیات ورزشهای همگانی همدان نیز گفت: ورزشکاران همدانی از هرگونه فعالیت بدنی گروهی و انفرادی در فضاهای بسته و روباز تا اطلاع ثانوی خودداری کنند چراکه تبعات سنگین دارد.

هادی سبزواری اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای شیوع ویروس کوید ۱۹ و انتقال آن از طریق هوا و مجاری تنفسی از هرگونه فعالیت ورزشی به صورت گروهی باید خودداری کرد.

سبزواری بیان کرد: همچنین هرگونه تجمع ورزشی در فضاهای باز یا بسته افراد بیشتری را به این بیماری ابتلا می کند.

وی با قدردانی از همکاری باشگاه های ورزشی سطح استان در تعطیلی فعالیت ها گفت: مدیران باشگاه ها اغلب از همان شروع شیوع ویروس همکاری لازم را داشتند و برخی نیز قبل از صدور اطلاعیه، به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی باشگاه کردند.

رییس هیات ورزش های همگانی همدان یادآور شد: این هیات با تشکیل کمیته ستاد پیشگیری در راستای اطلاع رسانی مطلوب در این زمینه فعالیت گسترده خود را از هفته قبل شروع کرده و همه روزه نسبت به موارد مورد تایید ستاد کشوری پیشگیری از کرونا اقدام به نشر مطالب در شبکه های وابسته به هیات در فضای مجازی می کنند.

وی با بیان اینکه تمامی دوره های آموزشی اعم از داوری و مربیگری هیات ورزش های همگانی نیز به سال آینده موکول شد، گفت: این اقدام در راستای پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده است.

سبزواری خاطرنشان کرد: همچنین ایستگاه های ورزش صبحگاهی سطح استان را نیز تعطیل اعلام کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه هیات ورزش های همگانی بیشترین جامعه ورزشکار را در سطح این استان دارا است، گفت: بیش از ۲۵ هزار ورزشکار در قالب رشته های زیرمجموعه این هیات فعالیت می کنند.

طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در مجموع ۹۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و ۵۵۲ مورد از ابتدا تاکنون بهبود یافته‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: هیات ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است گفت: توزیع عادلانه زیرساخت های ورزشی اصلی بسیار مهم و کلیدی است که موجب رشد و توسعه ورزش در سطح استان می شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم،‌ توسعه زمین چمن های مصنوعی در روستاها و نقاط محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم این اداره، ساخت مکان های ورزشی در شهرک های اقماری است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در سال های گذشته به آن توجه نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری برای تامین اعتبار خرید تجهیزات تخصصی هیات های ورزشی اقدام کرده ایم تا شاهد توسعه هیات های ورزشی و عملکرد بهتر آنها باشیم.

این مسوول با اشاره به زیرساخت های موجود در استان، ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ مکان ورزشی در سطح استان فعال است که اغلب در اختیار هیات های ورزشی و بخش خصوصی قرار دارد هرچند این تعداد فضا و مکان ورزشی در سطح استان کافی نیست.

وی با بیان اینکه اغلب این فضاهای ورزشی در مناطق شمالی یا غرب شهر واقع شده است، اضافه کرد: مناطق جنوبی شهر از مکان های مورد نیاز ورزشی بی بهره است که باید چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • جامعه ورزشی نیازمند الگوی تربیت منش پهلوانی است
  • شمار ورزشکاران سازمان‌یافته استان سمنان به بیش از ۴۶ هزار نفر رسید
  • معرفی اسطوره‌های ورزشی حامی فلسطین در «در برابر تاریکی»
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف
  • ورزش زنجان سال گذشته ۳۷۰ مدال رنگارنگ کسب کرد