Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:41:18 GMT

منوچهر هادی: رحمان ۱۴۰۰ مجوز نمایش خانگی گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۵۵۶۹۰

منوچهر هادی: رحمان ۱۴۰۰ مجوز نمایش خانگی گرفت

منوچهر هادی، سینما تجاری را به خوبی می‏‌شناسد، او که اولین تجربه طنز سینمایی خود را با من سالوادور نیستم، آغاز کرد توانست با رضا عطاران و یکتا ناصر به موفقیت خوبی در گیشه دست پیدا کند. این کارگردان در دومین تجربه طنز خود به سراغ آینه بغل، رفت و با زوج محمدرضا گلزار و جواد عزتی رکورد جدیدی را در سینمای طنز ایران رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی در سومین تجریه سینمای طنز خود به سراغ رحمان ۱۴۰۰ با بازی سعید آقاخانی، یکتا ناصر، محمدرضا گلزار، ساره بیات، مهران مدیری و بهرام افشاری رفت. این فیلم در نوروز ۱۳۹۸ اکران شد و در حالی که با استقبال خوب مخاطبان در گیشه مواجه شده بود به دلیل برخی حواشی تنها یک ماه روی پرده نقره ای را دید و بعد توقیف شد تا جایی که حتی اجازه انتشار نسخه نمایش خانگی هم به آن داده نشد.

هر چند بعد از مدتی نسخه غیرقانونی رحمان ۱۴۰۰ در اینترنت قابل دسترس شد اما حالا و بعد از مدت‌ها توقیف این فیلم در تصمیمی تازه در وزارت ارشاد قرار است نسخه آنلاین یا وی او دی رحمان ۱۴۰۰ روز جمعه ۱۶ اسفند ماه عرضه شود.

انتشار رحمان ۱۴۰۰، بهانه گفت و گو با منوچهر هادی کارگردان و نویسنده این فیلم با ما شد. او که این روزها سریال پرستاره دل را در شبکه نمایش خانگی دارد.

نسخه منتشر شده با نسخه اکران متفاوت است

منوچهر هادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تغییرات نسخه وی او دی رحمان ۱۴۰۰، گفت: پس از گذشت فراز و نشیب بسیار بالاخره نسخه اینترنتی این فیلم مجوز دریافت کرد که نسبت که به نسخه اکران متفاوت است حالا امیدوارم انتشار این فیلم حال مردم را در این شرایط بحرانی خوب کند.

 ۴ دقیقه رحمان ۱۴۰۰ سانسور شد

کارگردان آینه بغل در مورد میزان سانسور نسخه اکران آنلاین رحمان ۱۴۰۰، توضیح داد: اکثرا سکانس‏های سانسوری مربوط به صحنه‌های کمدی و شوخی‏های است که منجر به خنده شده البته با کمی تغییر تلاش کردیم از مفرح بودن فیلم کم نشود.

وی درباره میزان زمان فیلمی که جمعه آنلاین پخش خواهد شد در مقایسه با نسخه اولیه نیز گفت: تقریبا ۴ دقیقه از فیلم سانسور شده است که تقسیم شده در ۱۰۷ دقیقه فیلم است؛ و درواقع این نسخه جدید را برای پخش در وی او دی آماده کردیم.

رحمان و شادی مردم

وی درباره این اقدام ارشاد و انتشار رحمان ۱۴۰۰ در شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: در شرایط موجود و ویروس کرونا، این اقدام ارشاد مثبت بوده است و از آنها ممنونیم که حداقل این فیلم در خانه‏ها باعث شادی و نشاط می‏شود؛ امیدوارم مردم فیلم را از طریق وی او دی‏ها ببینند و در این لحظات غمگین این فیلم بتواند شادی و لبخند را روی لب آنها بیاورد.

الان زمان حمایت از فیلم است

کارگردان فیلم من سالوادور نیستم در ادامه بر تماشای قانونی فیلم رحمان ۱۴۰۰ تاکیدکرد: الان زمان حمایت از فیلم است تا مردم به صورت قانونی فیلم را ببینند و کمک به سازندگان و موسساتی که دارند فیلم را توزیع و پخش می‏کنند شود. خیلی از مردم پیغام دادند که ما فیلم را قاچاق یا از طریق ماهواره دیدیم، حلال کنید از ما راضی باشید ما که راضی هستیم و نمی‌توانیم از ته قلب به مردم بگویم که راضی نیستیم؛ اما ما هم متضرر می‏شویم؛ بنابراین خواهش می‏کنیم از طریق قانونی این فیلم را از طریق پلتفرم‏های آنلاین ببینید.

همچنان امیدوار به همکاری ارشاد

هادی در پایان از پیگیری نسخه فیزیکی رحمان ۱۴۰۰ توسط تهیه‌کننده خبر داد و گفت: امیدوارم نسخه فیزیکی هم بیآید، چون خیلی‏ها در شهرستان امکان دیدن فیلم به صورت آنلاین را ندارند، امیدوارم ارشاد که تا اینجا همکاری کرده است در ادامه هم همکاری کند و اجازه دهد نسخه فیزیکی آن نیز وارد باز شود.

برچسب‌ها محمدرضا گلزار سعید آقاخانی شبکه نمایش خانگی ساره بیات منوچهر هادی مهران مدیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدرضا گلزار سعید آقاخانی شبکه نمایش خانگی ساره بیات منوچهر هادی مهران مدیری محمدرضا گلزار سعید آقاخانی شبکه نمایش خانگی ساره بیات منوچهر هادی مهران مدیری منوچهر هادی نمایش خانگی رحمان ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

پرده‌ای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت یک مدیر به اهالی هنر است و البته پرسشی جدی در حوزه اقتصاد صنعت نمایش‌های خانگی و تعاملشان با هنرمندان و مخاطبین: آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-سیدرضا میرجعفری، اظهارات یکی از مدیران پخش فیلم شبکه نمایش خانگی که در بخشی از آن به هزینه‌های تولید پروژه در یکی از مجموعه‌ها اشاره می‌کند پشت پرده‌های جدیدی را در این صنعت را رو می‌کند که مورد توجه همه فعالین رسانه و فرهنگ قرار گرفته‌است. 

این اظهارات واکنش گسترده‌ای نیز در بین اهالی فرهنگ و هنر و به خصوص هنرمندان داشته‌است چرا که این مدیر تابع بازار با مقایسه صنف هنرمندان با سایر صنوف آن‌ها را بی‌اخلاق و غیرمتعهد نامیده‌است.

پرسشی که از این دست مدیران برای افکار عمومی مطرح می‌شود این است که همقطارانش قبل از ورود به این عرصه چقدر با منطق اقتصاد کار فرهنگی آشنا بوده‌اند؟ و در سال آغاز کار هم چشم‌اندازی از آنچه امروز از آن گلایه می‌کنند داشته‌اند؟ 

شبکه نمایش خانگی که امروز بر سر آن جنجال شده یکی از اولین پلتفرم‌های پخش کننده محتواهای سرگرمی از جمله سریال از این دست بوده که در سال 92 یا 93 تأسیس شده و آن سالها نیز به شدت تورم در کشور رقم بالایی را نشان می‌دهد و از نحوه سرمایه‌گذاری کلان روی آن هیچگونه اسناد شفافی وجود ندارد و از همین رو معلوم نیست این بنگاه‌های اقتصادی زیان ده هستند یا بازدهی لازم را دارند؟ و خود این ماجرا باعث ابهامی بزرگ در افکار عمومی و اظهار نظرهای زیادی در این مورد شده‌است. 

پرده‌ای که در این صحنه افتاد طعنه یا به نوعی جسارت مدیر به اهالی هنر است که وقتی مصاحبه کننده از وی در مورد اظهاراتش می‌پرسد آیا از حمله خود به هنرمندان و بایکوت شبکه خانگی مورد بحث نمی‌ترسی؟ پاسخ می‌دهد: «چنین نگرانی‌هایی ندارد چون مساله این افراد فقط پول است و اگر پول باشد هرکاری می‌کنند.» البته از این قبیل اظهارات از طرف مدیران اقتصادی در حوزه‌های دیگر هنر مانند موسیقی هم شنیده‌بودیم و این ماجرا مسبوق به سابقه است که البته هیچگاه باعث موضع گیری عملی فعالین این عرصه نشد و آب هم از آب تکان نخورد. 

طیف واکنشی هنرمندان اما به این ماجرا متفاوت است، برخی واکنش‌های تندی به این ماجرا داشتند مثلا همایون اسعدیان در واکنشی تند اظهار داشته است: «قیاس به نفس می‌فرمایید جناب شانه‌ساز. «حداقل برای منی که در دو پروژه با شما کار کردم و چیزهای بسیاری از شما دیدم این حرف‌ها باعث تاسف است. همایون اسعدیان عضو کوچک این سینما تا زمانی که شما در نماوا حضور داشته باشید در هیچ سمتی با این مجموعه همکاری نخواهم کرد.» یا مازیار میری نیز در واکنشی صریح گفت:«تا زمانی که ایشان رسما از اهالی سینما عذرخواهی نکنند از تمام پروژه‌هایی که قرار به همکاری با این پروژه داشتم رسما انصراف می‌دهم.» رضا کیانیان هم کار را به شکایت از این مدیر نمایش خانگی از طرف انجمن صنفی بازیگران سینمای ایران کشاند که البته مشخص نیست این امر امکان پذیر است یا خیر؟ البته باید منتظر ماند و دید این کشمکش بین هنرمندان و اصحاب این حوزه با این مدیر شبکه نمایش خانگی و البته اظهارات این چنینی چه خواهد شد؟ 

اینکه واکنش‌ها در این مورد تا کجا ادامه دار خواهد شد؟ موضوعیست که باید برایش صبر کرد اما در مقابل این طیف افرادی هستند که یا هنوز واکنشی نشان ندادند یا محافظه کارانه‌تر با مسئله برخورد کرده‌اند  مثلا از نرگس آبیار که پروژه او در این گفت‌وگوی کوتاه نام برده شد هیچ واکنشی سر نزد یا اسماعیل عفیفه که تهیه‌کننده مجموعه «جنگل آسفالت» در همین نمایش خانگی است، با لحنی واکنش نشان داد که نه‌تنها بوی قطع همکاری نمی‌داد، بلکه خیلی متواضعانه بود و مشخص بود صرفا برای دلخوشی عوامل سریال بیان شده است. عفیفه در بخشی از این واکنش در اینستاگرامش نوشت: «علی‌رغم بالا و پایینی که هر پروژه دارد صمیمانه و همراه با اعتماد متقابل مشغول کاریم.»

همه این فضا و آنچه امروز به عنوان یک مسئله رسانه‌ای و دست به دست می‌شود ماجرایی پیچیده به اندازه گره‌های کور یک ماجراست و حجم واکنش‌ها نیز گویای همین است اما آنچه هنوز در فضای افکار عمومی مبهم خواهد ماند فضای غیر شفاف مالی، عدم تنظیم‌گری و رگولاتوری به مفهوم عام و  این پرسش با پاسخ‌های مبهم است که چرا دخل و خرج این حوزه مشخص نیست؟ و آیا واقعا در حوزه فرهنگ پر آسیب حرف اول و آخر را پول می‌زند؟ یا موضوعات دیگری هم مطرح است؟ 

وقتی می‌توان این موضوع را بهتر درک کرد که خود را با این پرسش مواجه کنیم چرا در همه این سال‌ها اقتصاد صنعت سینمای ایران سوای از سرمایه‌گذاری‌های دولتی و بعضا خصوصی سوداگرانه کوچکتر و به سهم شبکه‌های نمایش خانگی اضافه می‌شود چنانچه با فاصله‌ای کوتاه یا حتی همزمان با اکران فیلم روی پرده نقره‌ای به نوعی وادار به اکران آنلاین در این شبکه‌ها می‌شوند؟

آیا زور همین هنرمندان به ستوه آمده طیف اول به مدیران ناآشنای فرهنگی که به قول خودشان حرف اول و آخر را پول می‌زند می‌رسد یا ماجرا با چند بیانیه و شکایت صوری خاتمه خواهد یافت؟

دیگر خبرها

  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • پرده جدیدی از شبکه نمایش‌های خانگی؛ آیا حرف اول و آخر را پول می‌زند؟
  • منوچهر هادی از همنشین جدیدش رونمایی کرد (فیلم)
  • همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر (فیلم)
  • (ویدئو) همدم تازه منوچهر هادی پس ازحواشی اخیر
  • همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • (تصویر) ظاهر جدید مازیار لرستانی در فیلم منوچهر هادی
  • عکس| ظاهر جدید مازیار لرستانی در فیلم منوچهر هادی
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر