Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر گفت: حدود ۴ میلیون حلقه لاستیک با ارز دولتی برای کاهش التهابات بازار تایر وارد کشور شده است. به گزارش پول نیوز، مصطفی تنها سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر، گفت: هم اکنون با توجه به اینکه نزدیک به ایام نوروز هستیم تقاضا برای استفاده از لاستیک زیاد شده است. بیشترین تقاضا برای استفاده از لاستیک مربوط به خودروهای پراید، پژو و سمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه که امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک تولید شده است، گفت: تولیدی لاستیک نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و هم اکنون نیاز داخل را کاملا تامین می کنیم.
سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تایر کشور در داخل  تامین می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون تولید کنندگان تایر توانستند بیش از ۲۰۰ هزار لاستیک تولید کنند که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی را مشمول شده است.
تنها با بیان اینکه ۲۰  درصد از نیاز به تایر وارد می شود، گفت: هم اکنون ۲۰  درصد از نیاز به تایر که مربوط به لاستیک خودروهای سنگین مانند کامیون است وارد و مابقی در داخل کشور تولید می شود. حدود ۳۰ درصد از مواد اولیه تایرسازی (مواد شیمیایی تایر) از طریق واردات و ۷۰ درصد باقیمانده نیز از داخل کشور تامین می‌شود.
به گفته این مقام مسئول بانک مرکزی ۳ ماه ارزی به کارخانه‌های تایرسازی اختصاص نداده است.
این مقام مسئول ادامه داد: تولیدکنندگان تنها ۳۰ درصد ارز می‌گیرند، اما تاجری که یک تایر کامل وارد می‌کند، ۱۰۰ درصد ارز برای واردات دریافت می‌کند. مثلا اگر تایری ۲۰ دلار قیمت داشته باشد، ما فقط ۶ دلار ارز می‌گیریم، در صورتی که وارد کننده تایر تمامی ۲۰ دلار را ارز دریافت می‌کند.
سخنگوی انجمن تولید کنندگان تایر گفت: هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک کامیون در کشور کمبود داریم. اما در این میان حدود ۴ میلیون حلقه لاستیک با ارز دولتی وارد کشور شده است.
رییس انجمن تایرسازان با اشاره به اینکه یک پروژه تایر سازی در کردستان تعریف شده است، گفت: اگر این کارخانه راه‌اندازی شود، کشور از واردات همه تایر‌ها بی‌نیاز خواهد شد. این پروژه حدود ۱۵۰ میلیون ارز نیاز دارد و واردات ماشین‌آلات تایرسازی با ارز آزاد هیچ صرفه‌ای ندارد، چون بالاخره بعد از ۱۰ سال استفاده ماشین‌آلات مستهلک می‌شود و این استهلاک قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.
او با تأکید بر اینکه باید ارز مناسب در اختیار تولیدکننده قرار گیرد، گفت: برخی از تایرسازی‌ها با زیان در حال تولید هستند برای رفع این موضوع به سازمان حمایت اعلام کرده‌ایم که لاستیک برای آن‌ها ۳.۵ میلیون تومان تمام می‌شود، اما قیمت مصوب برای فروش ۲ میلیون تومان است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: لاستیک تولیدی تولید کنندگان تایر کامیون حلقه لاستیک هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید

بهترین ایام سفر در حال نزدیک شدن هستند و ممکن است از حالا برای سفرتان برنامه ریزی کرده باشید. اما این تنها کاری نیست که باید انجام دهید؛ چراکه اگر قصد دارید با خودرو خودتان به سفر بروید، اقدامات مهمی هستند که قبل از آن باید انجام داده شوند. البته آماده کردن ماشین برای سفر کار چندان سختی نبوده و تنها کافیست موارد گفته شده در ادامه را به ترتیب انجام دهید.

اقدامات مهم قبل سفر با خودرو

به گزارش گجت نیوز، برای سفر با خودرو موارد متعددی هستند که حتما باید بررسی شوند اما یکی از مهمترین آنها کسب اطمینان از سالم بودن خودرو است که در صورت عدم توجه می‌تواند سفر را به تجربه تلخی تبدیل کند.

ایجاد و یا بررسی کامل جعبه وسایل ضروری

بررسی های قبل سفر حتما ضروری هستند و باعث می‌شوند تا سفر ایمنی را شروع کنید. اما کسی از اتفاقات ناگهانی که ممکن است در سفر با آنها مواجه شوید اطلاعی ندارد و به همراه داشتن یک جعبه با وسایل ضروری، از الزامات شروع سفر است.

برخی از مواردی که حتما باید در این جعبه لوازم ضروری وجود داشته باشند، عبارتنداز:

کابل جامپر چراغ ها و یا نشانگر خطر لوازم کمک های اولیه آب اضافی تعدادی پتو ابزار های اولیه و لازم مواد غذایی با ماندگاری بالا مانند کنسرو پاوربانک همه کاره برای شارژ انواع دستگاه‌ها

جمع کردن تقریبا تمامی وسایل گفته شده هزینه زیادی را نخواهد طلبید و به راحتی می‌توانید همه آنها را در فروشگاه‌های سطح شهر بیابید.

بررسی کامل ترمزها

هر راننده‌ای می‌داند که ترمزها یکی از حیاتی‌ ترین ویژگی‌های ایمنی یک خودرو است که برای عملکرد صحیح به‌طور دوره‌ای نیاز به بررسی دارند. کارشناسان توصیه می‌کنند که بهتر است لنت ترمزها را در هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کرد. اما قبل از شروع یک سفر خودرویی بررسی کامل سیستم ترمز از لحاظ فرسودگی و آسیب دیدگی، یکی از اساسی ترین فعالیت هاست.

برای شروع می‌توانید میزان روغن ترمز را در بالا بررسی کنید. در مرحله بعد باید لنت ترمزها را از لحاظ ضخامت بررسی کرد تا در صورت کم بودن آن از حد استاندارد، اقدام به تعویض لنت‌ها کرد. برای بررسی ضخامت لنت ترمز می‌توانید با یک چراغ قوه از بین پره‌های چرخ آنها را ارزیابی کنید.

لنت ترمز استاندارد باید حدودا ۱۰ تا ۱۲ میلی متر ضخامت داشته باشد و اگر ضخامت آنها کمتر از ۳ میلی متر باشد، باید آنها را تعویض کرد. البته در برخی خودروها بررسی ضخامت لنت ترمز بدون برداشتن چرخ‌ها ممکن نیست اما به هر حال انجام این کار جزو الزامات است و در غیر اینصورت باید توسط یک کارشناس ارزیابی شوند.

بررسی کامل باتری

باتری خودرو نیز یکی از اساسی ترین بخش ها است که به راننده امکان انجام فعالیت‌های مختلفی مانند استفاده از لوازم جانبی را می‌دهد. باتری خوردهای امروزی ۱۲ ولت بوده که عموما باید در هر سه تا پنج سال تعویض گردند. البته دوام طولانی مدت باتری خودرو بیشتر به خاطر وجود دینام است که با کار کردن باتری، آن را دوباره شارژ می‌کند.

با این حال اگر مشکلی در دینام وجود داشته باشد، می‌تواند باعث از کار افتادن زودهنگام باتری شود. بنابراین چک کردن سلامت باتری خودرو یکی از مهم ترین اقدامات قبل سفر به‌شمار می‌رود.

بهترین و ساده‌ترین راه برای بررسی سلامت خودرو، مراجعه به یک فروشگاه باتری است تا با هزینه بسیار کم، باتری و دینام خودرو شما را تست کنند. اگر مشکلی در سیستم تامین برق خودرو وجود داشته باشد، در تست‌های آنها مشخص شده و می‌توانید قبل از سفر باتری خودرو را تعویض کنید.

البته مراجعه به یک مکانیک نیز می‌تواند با بررسی تمام قطعات اصلی خودرو عیب‌های احتمالی را شناسایی و رفع کند که ممکن است برای این راه حل، هزینه بیشتری را خرج کنید. اما با انجام شدن این تست‌ها توسط مکانیک، دیگر خیالتان در طول سفر از بابت سلامت خودرو راحت خواهد بود.

بررسی عملکرد صحیح لوازم جانبی اصلی

اکثر لوازم جانبی خودرو برقی هستند و نیروی خود را از سیستم الکتریکی و دینام دریافت می‌کنند. بنابراین وجود مشکل در سیستم الکتریکی خودرو می‌تواند باعث شود تا اجزایی مانند شیشه های برقی، رادیو و چراغ های جلو از کار بیفتند. مهم است که همه این لوازم جانبی را قبل از سفر بررسی کنید تا مطمئن شوید که رانندگی شما ایمن و راحت خواهد بود.

برای این بررسی بهتر است از قسمت‌های اصلی مانند چراغ‌های جلو و عقب، برف پاکن‌ها، چراغ ترمز و راهنما و سیستم صوتی شروع کنید. همچنین اگر تنظیم آینه هایتان نیز به صورت دستی نیست، باید بررسی آن را نیز در لیست ضروری خود قرار دهید.

بررسی عملکرد بوق و جعبه فیوز نیز از دیگر ضروریات است که در صورت نداشتن آگاهی کافی، بهتر است این بررسی را به عهده یک کارشناس بگذارید.

بررسی فشار، باد و وضعیت لاستیک‌ها

بدون لاستیک باکیفیت عملا مهیا شدن برای یک سفر عالی بیهوده است؛ چراکه یک پنچر شدن در اثر از بین رفتن عاج‌های تایر می‌تواند سریعا لذت سفر را از بین ببرد. البته ذکر این نکته لازم است که اجتناب از پنچر شدن لاستیک‌ها حتی با تایرهای نو و باکیفیت به طور کامل غیرممکن بوده اما انجام اقدامات احتیاطی مناسب می‌تواند در جلوگیری از آسیب‌های شدید تایر کمک کند.

ابتدا باید عاج تایر را بررسی کرده و مطمئن شوید تا لاستیک‌های شما در شرایط مختلف آب و هوایی از چسبندگی کافی در جاده برخوردار خواهند بود. ساده ترین راه هم برای بررسی عاج تایر، خرید یک عمق سنج ارزان قیمت از فروشگاه قطعات خودرو و ارزیابی آن است.

البته روش‌های دیگری نیز مانند استفاده از سکه برای عمق سنجی تایر وجود دارد اما هیچ کدام نمی‌توانند به دقت عمق سنج این کار را انجام دهند.

برای بررسی فشار باد تایر نیز می‌توانید با یک مراجعه ساده با مکانیک، از صحیح بودن آنها نیز مطمئن شوید. به عنوان یک قانون کلی در نظر داشته باشید که فشار باد تایر برای خودروهای معمولی حدود 35 psi است و در صورت بزرگ بودن تایرهایتان این رنج استاندارد نیز افزایش می‌یابد.

بررسی کامل تسمه‌ها، شیلنگ‌ها، اتصالات و سطح مایعات مختلف

محفظه زیر کاپوت خودرو تنها شامل موتور نیست و قطعات زیادی وجود داشته که در عملکرد صحیح هر یک از اجزا، نقش حیاتی دارند. شیلنگ‌ها و تسمه‌ها از جمله مهمترین این قطعات هستند و وظایف مهمی از جمله انتقال مایع خنک کننده و دیگر مایعات خودرو را برعهده دارند.

بنابراین بررسی تک تک این موارد قبل از سفر از ضروریات بوده و همچنین بازبینی مایعات مختلف ماشین و در صورت نیاز پر کردن آنها می‌توانند در داشتن یک سفر فوق‌العاده نقش داشته باشند.

ناگفته نماند که بررسی سایر اتصالات از لحاظ شکستگی و پارگی نیز الزامی است و برای بررسی شیلنگ‌های رادیاتور که از مهمترین قسمت های آن هستند، می‌توانید با فشردن آنها در نوک انگشتان خود ارزیابی کنید. شیلنگ رادیاتور اگر بیش از حد نرم و اسفنجی بود، باید سریعا قبل از سفر به طور کامل تعویض گردند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمام اقداماتی که قبل سفر با خودرو شخصی باید انجام دهید
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟|مهرداد لاهوتی
  • نسل جدید لاستیک هایی که پنچر نمی شود (فیلم)
  • تکذیب خبر سرقت تایر‌های خودرو‌های پارک شده در پارکینگ رازی
  • تکذیب خبر سرقت تایر خودروهای پارک شده در پارکینگ رازی خوی
  • لحظه وحشتناک ترکیدن لاستیک اتوبوس
  • تقویت تایر کامیون‌ها با فناوری نانو
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • چگونه لاستیک های فرسوده را آکبند می کنند؟ خودتان ببینید!
  • ساخت نمونه اولیه تایر‌های تقویت‌شده با فناوری نانو برای کامیون