Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، بهزاد دهواری اظهار داشت: با گرم شدن هوا و شروع فعالیت تولید مثل تمساح پوزه کوتاه، پایش برکه‌های زیست تمساح در منطقه حفاظت شده «باهوکلات» آغاز شد.

وی گفت: فعالیت تولید مثل تمساح یا گاندو از اواسط اسفند ماه با جفت یابی و لانه گزینی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرباز افزود: تمساح در منطقه سرباز و باهوکلات عموماً از اواسط اردیبهشت اقدام به نقب زدن و تخم گذاری می‌کند و نوزادان نیز بعد از گذشت حدود ۴۵ تا ۶۰ روز از تخم‌ها بیرون می آیند.

وی بیان کرد: سیلاب‌های زمستانی اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان باعث تغییراتی در زیستگاه تمساح یا گاندو شد و با تخریب برکه‌ها و پوشش گیاهی منطقه امسال شاهد جابجایی تمساح‌ها به منظور یافتن مکان‌های جدید برای لانه گزینی و تخم گذاری خواهیم بود.

دهواری تصریح کرد: به همین منظور امسال پایش برکه‌های زیست تمساح در منطقه حفاظت شده گاندو با جدیت و دقت نظر بیشتری توسط محیط بانان منطقه انجام خواهد شد.

کد خبر 4871129

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان گاندو شهرستان سرباز ویروس کرونا انتخابات 98 بوشهر ایلام سیلاب گرگان قزوین شهرکرد بارش باران تعطیلی مدارس مجلس شورای اسلامی ماسک طبی شیراز بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: طرح طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز بود و اکنون برآورده‌شدن آرزوی چندین ساله مردم مغان در احیا و بازگشت آهو و جست‌وخیز آن را در طبیعت شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم‌پور، ظهر امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در بازدید از زیستگاه طرح احیای آهوی مغان اظهار کرد: به دنبال رهاسازی آهو در طبیعت آزاد مغان در تیر ماه ۱۴۰۱ اقدامات گشت و کنترل منطقه با تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و فرهنگ‌سازی طی دو سال اخیر در بین عشایر منطقه مبنی بر حمایت و حفاظت از نسل این آهوان آغاز شد و امروز شادی مردم مغان در بازگشت آهو و جست‌وخیز آن را در طبیعت شاهد هستیم.

قاسم‌پور افزود: پایش‌های دوره‌ای ما نشان می‌دهد که با کمک عشایر منطقه و جوامع محلی طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز بود و خود اهالی کمک کردند تا شاهد تلفات یا شکار آهو نباشیم.

قاسم‌پور ادامه داد: تصاویر و فیلم‌های گرفته شده توسط محیط‌بانان طی پایش‌های دوره‌ای و پایش‌های سال جدید نیز نشان می‌دهد حال آهوان مساعد و در وضعیت مطلوب قرار دارند که این امر نشان می‌دهد این گونه به شرایط زیستی طبیعی بازگشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه رهاسازی آهو در دشت مغان و خارج از فنس جزو سه طرح برتر احیای جمعیت حیات وحش در کشور انتخاب شده است افزود: به‌منظور تکمیل مراحل رهاسازی و مشاهده گله‌های بزرگ آهو در دشت مغان مراحل تکمیلی این طرح با انتقال و رهاسازی آهوان از دیگر مناطق در سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 739729

دیگر خبرها

  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل
  • (ویدئو) مشاهده یک خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در منطقه شکارممنوع ریوند سبزوار