Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در شورای معادن استان تصمیم گرفته شد تا از بهره برداران غیرفعال سلب صلاحیت شده و معادن از طریق مزایده به بهره برداران واقعی واگذار گردد.

محمودرضا رحمتیان در جلسه شورای معادن استان که با حضور استاندار و سایر اعضا برگزار گردید افزود:مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت هر جامعه را تشکیل داده و بشر نیز در طول تاریخ، برحسب نیازمندیها و شناخت خود از این نوع مواد استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش معدن از عمده‌ترین بخش های تامین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب شده و ذخایر غنی موادمعدنی به عنوان یک امکان بالقوه می تواند نقش اساسی را در توسعه صنعتی استان و کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات خودکفایی صنعتی باشد.

رحمتیان اظهار داشت:بخشی از اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استانها تفویض شده که استاندار به عنوان رییس این شورا و رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت به عنوان دبیر، مسائل مربوط به معادن را پیگیری می نمایند.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان به موضوع انتزاع معادن اشاره کرد و گفت: انتزاع معادن در سه حالت صورت می پذیرد که انصراف بهره بردار، پایان مهلت و اعتبار معدن  و پایان رسیدن ذخیره معدن می باشد.

رحمتیان افزود: در جلسه شورای معادن استان انتزاع ۳ معدن و سلب صلاحیت ۲ معدن با رای قاطع و حداکثری اعضا مورد تصویب قرار گرفت و درخواست برداشت جهت پروژه های عمرانی نیز با موافقت اعضا به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: به چند معدن غیر فعال مهلت فعالیت مجدد داده شد و در صورتی که این معادن نتوانسته اند مجددا فعال شوند خلعیت صادر و معادن از طریق مزایده به بهره برداران و سرمایه گذاران واقعی واگذار گردد.

گفتنی است: سیستان و بلوچستان بیش از ۳۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری دارد و مس، آنتیموان، طلا، سیلیس، سنگ های تزئینی، سنگ آهن، کرومیت، تیتانیوم از جمله مواد معدنی کشف شده در استان  می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان معادن شورای معادن استان بهره برداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۵۸۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، جواد حقیقت‌پور اظهار کرد: تا سه ماه آینده با راه‌اندازی پنج واحد فرآوری معدنی جدید زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اردستان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه اردستان به دلیل قرار گرفتن روی گسل ارومیه دختر، قم- زفره دارای کانی‌زایی‌های بسیاری است و به شهرستان معادن معروف است، افزود: مس، سنگ آهن، باریت، شیل و سنگ لاشه ورقه‌ای از مهمترین ذخایر معدنی اردستان است و این شهرستان از نظر معادن در رتبه نخست استان قرار دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۳۱ معدن در شهرستان اردستان وجود دارد که از این تعداد ۸۰ معدن فعال و ۲۰ معدن پروانه اکتشاف و هشت معدن نیز گواهی کشف دریافت کرده‌اند.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: ۱۲۰۰ نفر مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در معادن اردستان مشغول به کار هستند.

وی اولویت این اداره را تعیین وضعیت معادن غیرفعال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۹ واحد فرآوری در شهرستان اردستان فعال است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 739304

دیگر خبرها

  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • قابل توجه بهره برداران خسارت دیده از سیل فروردین ۱۴۰۳
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید