Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم افضلی پور کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، انتخاب همسر را یکی از دغدغه‌های بزرگ و اساسی و از طرفی مهم‌ترین تصمیم دختران و پسران جوان عنوان کرد و گفت: هنگامی که انتخاب همسر به درستی انجام می‌شود برای ۱۰۰ سال آینده زندگی زناشویی با آسودگی خیال بیش تری آماده می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با انتخاب درست و آگاهانه همچنین برای نسل‌ها و آیندگان بعد از خود نیز مشکلات کمتری به ارث می‌گذاریم.

افضلی پور درخصوص ملاک‌های انتخاب همسر اظهار کرد: برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می‌شود که اختلاف سن با همسر چند سال باید باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اختلاف سن بهتر است ۵ تا ۷ سال باشد، البته این بهترین نوع انتخاب از لحاظ سن است، اگرچه ما شاهد ازدواج‌هایی با اختلاف سنی بیش‌تر نیز هستیم که موفق هم بوده اند، اما استثنا هیچ وقت قانون را نقض نمی‌کند.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت بیان داشت: اگر زمان صحبت کردن با فرد موردنظر عیب‌هایی را مشاهده کردید، باید این عیب‌ها را ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر در نظر بگیرید، چراکه ممکن است این عیب‌ها از نظر شما بعد از ازدواج تغییر نکند و همچنان مصر بر این خصلت‌ها بمانند.

او درخصوص شباهت‌ها و تناسب‌ها گفت: طرفین باید برای یکدیگر جذاب باشد و نباید فراموش کرد که زیبایی‌ها عادی می‌شوند، اما زشتی‌ها هیچگاه عادی نمی‌شود، ضمن اینکه جهان بینی‌ها باید شبیه به هم باشند.

افضلی پور، شباهت‌ها در باورها، اعتقادات و فرهنگ ها، وحدت در هدف و مسیر و توانایی ارضای احتیاجات یکدیگر چه از لحاظ جسمی و روانی را از دیگر ملاک‌های مهم در انتخاب همسر مناسب و ایده آل عنوان کرد.

او تصریح کرد: امکان برقراری ارتباط صمیمانه باید با همدیگر داشته باشند، به این معنا که صمیمیت به این صورت است که به دنبال موضوع برای ثبت نمی‌گردند، اغلب و تفاهم سنی نسبی وجود دارد.

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت، داشتن توانایی استدلال در مورد مسائل مختلف و دیدگاه مشابه نسبت به مادیات را دیگر ملاک‌های لازم برای ازدواج دانست و ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که شباهت ۱۰۰ درصدی وجود ندارد، اما اختلافات سلیقه‌ای و عقیده باید حداقل باشد.

مریم افضلی پور اظهار داشت: حداقل ۸۰ درصد در گفتار صداقت و راستگویی باید قابل تشخیص باشد و شباهت در فرآیند تصمیم گیری باید وجود داشته باشد و این امر در صحبت‌ها محرز می‌شود.

او بر دانستن کلیاتی از گذشته یکدیگر تاکید کرد و گفت: جزئیات زندگی انسان‌ها اگر تغییر نکنند، برخی افراد اغلب گذشته خود را در زندگی تکرار می‌کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخاب همسر ازدواج موفق روانشناسی و مشاوره انتخاب همسر افضلی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مراکز هسته‌ای ایران را بزنید، قطعاً مراکز هسته‌ای اسرائیل را می‌زنیم
  • اموزش فرمت کردن فلش مموری، رم و هارد لپ تاپ
  • دو ملاک مهم عمل صالح کدام است؟
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • پرسپولیس و استقلال: گل بزنید و قهرمان شوید!