Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا، بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۳۵۱۳ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۰۷ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند و ۷۳۹ نفر نیز بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. از جمله افرادی که در روز گذشته به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ «حجت‌الاسلام خلفی» معاون قضایی قوه قضاییه، «حسین شیخ‌الاسلام» معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک پرستار دیگر نیز در رشت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد. روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد براساس ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مهدهای کودک، مراکز روزانه بهزیستی، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل هستند و محدودیت تردد در تمامی محورهای مواصلاتی کشور برقرار است. نمکی با گلایه از برخی هموطنانی که به مصوبات وزارت بهداشت بی‌توجهی می‌کنند از مردم خواست تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشده و خود قرنطینگی داشته باشند.

ارائه مطالب درسی صوتی و تصویری به دانش‌آموزان تیزهوش

«بهروز مهری» رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزئیات آموزش از راه دور به تیزهوشان که نیازمند تمرین و آموزش‌های ویژه‌ای هستند، گفت: پس از این که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و موجب تعطیلی کلاس‌های درس شد ما برنامه‌ریزی کردیم در مدارس تیزهوشان به صورت مشترک برنامه‌هایی اجرا کنیم، ولی بین سطح دروس و میزان تدریس شده تفاوت وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیران مدارس ما بیشتر ترجیح دادند هر کدام برنامه‌های مستقلی داشته باشند. هر مدرسه‌ای برای خودش برنامه‌های ویژه‌ای تهیه کردند که عمده‌ترین آنها این است که معلمان در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و  به صورت آنلاین یا آفلاین کار می‌کنند.

رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: عمده مدارس ما یک چارچوب تحت عنوان طرح آموزش‌های غیرحضوری نوشتند که در این طرح به جهت اطلاع اولیاء از یک سری اهداف و ضرورت‌های آموزشی و درسی تهیه و در اختیار آنها گذاشته شده است.

مهری در ادامه افزود: هر مدرسه یک بسته آموزشی مستقل را طراحی کرده و با تمام دانش آموزان در ارتباط هستند. از این رو چندان نگرانی نداریم که دانش آموزان از درس عقب بیافتند. برای فوق برنامه‌ها منتظریم که اگر شرایط مناسب در جامعه ایجاد شد، اقدامات فوق برنامه را با دقت تمام و طبق رویکرد قبلی که داشتیم اجرا کنیم.

 خانواده‌ها باید با دانش‌آموزان همراه باشند

مهری با اشاره به طرح درس آموزش الکترونیک گفت: معلمان ما تقریبا طرح درس آموزش الکترونیک را تنظیم کردند و مهم‌تر از این خود معلمان ملزم و مکلف شدند، هر روز مطابق با برنامه درسی که داشتند نسبت به تدریس درس‌ها اقدام کنند و دروس را در قالب آموزش الکترونیک ارائه دهند، از طرفی خانواده‌ها هم باید با دانش‌آموزان همراه باشند و بدانند مدارس چه برنامه‌هایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: معلمان ما در مدارس محتوای آموزشی را تنظیم می‌کنند و حتی برای این کار کمیته‌هایی در هر یک از مدارس تشکیل شده است. معاونان پژوهشی سامانه‌های مستقل در مدارس ایجاد کردند که کار سامانه‌ها شامل سه بخش انجام شده است؛ اول این که سعی می‌کنند حتما برای تمام دانش‌آموزان پیام‌هایی توسط معلمان ارسال شود، از دانش آموزان سوال می‌پرسند و آنها را مشارکت می‌دهند و نکته دیگر ارائه دروس به صورت صوتی یا تصویری به دانش آموزان است.

رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این طرح که ارائه شد در واقع میز کار معلم است که در آن پرسش و پاسخ بین معلم و دانش آموز وجود دارد و هم تدریس و ارائه درس صورت می‌گیرد. درست است کرونا برایمان تهدید شده و مشکلات زیادی ایجاد کرده، ولی فرصتی ایجاد شده تا به سمت آموزش‌های الکترونیکی که گاهی خیلی بهتر از شرایط عادی و کلاس‌های عادی جوابگوی دانش آموزان است، پیش برویم.

وی اظهار کرد: عمده کار ما این بوده که مدارس با اولیاء و دانش آموزان ارتباط داشته باشند و زمان بندی دروس را اعلام کنند. این برنامه‌ها به صورت آفلاین است و دانش آموزان می‌توانند هر درسی که بخواهند را از سیستم بگیرند و استفاده کنند. در کنار این شبکه‌ها شبکه آموزش هم هست اگر چه برای مدارس ما قدری تفاوت دارد، چون سطح آموزشی که در کلاس‌های شبکه آموزش وجود دارد با سطح آموزش مدارس تیزهوشان خیلی تفاوت دارد به همین خاطر این مدارس تاکید کردند برنامه‌های مستقلی طراحی، تدوین و اجرا شوند.

مهری در پاسخ به این سوال که آموزش‌هایی که گفتید به صورت صوتی و تصویری بارگذاری می‌شود در چه بستری هستند؟ گفت: مدارس ما کارشناسان آی تی دارند و آنها این موارد را طراحی می‌کنند. فایل‌های صوتی عمدتا از طریق پیام‌رسان‌ها بارگذاری می‌شود و کارشناسان آی تی با مدیران و معلمان در این زمینه همکاری دارند.

کودکان کار و خیابان ابتدا قرنطینه و بعد وارد مراکز نگهداری می‌شوند

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات این سازمان در خصوص جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین کودکان کار و خیابان تصریح کرد: ما این کودکان را به صورت غیرمستقیم و از طریق بروشور و کاتالوگ‌هایی که مربوط به این بیماری است، آموزش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اورژانس اجتماعی نیز به همین صورت است و آموزش‌ها به این کودکان به صورت مورد به مورد است. چنانچه ماموران اورژانس اجتماعی کودکی را در خیابان شناسایی کنند، حتما اقدام کرده و این کودک را به یکی از سه مرکز نگهداری کودکان کار منتقل می‌کند. این کودکان نیز در ابتدا قرنطینه می‌شوند و چنانچه مشکلی نداشته باشند وارد مرکز می‌شوند و دیگر اقدامات حمایتی از این کودکان انجام خواهد شد.

وی همچنین درباره طرح جمع‌آوری کودکان کار گفت: از نظر انسانی همه ما متفق‌القول هستیم که جای کودکان در خیابان نیست و سازمان بهزیستی استان تهران در این زمینه فعالیت‌های بسیاری در گذشته داشته است، هم‌اکنون نیز برای اجرای یک طرح پایدار برای کودکان کار و خیابان برنامه‌های بسیار خوب و مفصلی دارد.

وی با بیان اینکه 18 دستگاه در زمینه کودکان کار و خیابان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: برای جمع‌آوری این کودکان اقدامات متعددی انجام شده است، یکی از مواردی که به نوعی تاکنون نتوانسته‌ایم صددرصد در این زمینه موفق باشیم، همین متعدد بودن دستگاه‌های فعال هستند. خوشبختانه در طرح جدیدی که مجددا برای این امر در نظر گرفته شده، انسجام خیلی بیشتر شده است و شهرداری تهران و استانداری و نیروی انتظامی با ما همکاری خوبی دارند و اگر شرایط فراهم باشد این طرح از اواسط اسفندماه دوباره اجرا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: این برنامه با یک فرایند علمی، دقیق و مدبرانه انجام خواهد شد و قرار است، مکان‌هایی برای این کودکان در نظر بگیریم و خانواده‌های آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم تا هم خودشان و هم خانواده‌هایشان تحت پوشش بوده و با این معضل به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم.

اعمال محدودیت در مبادی ورودی مازندران به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا

«سرهنگ نادر رحمانی» رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی گفت: تردد در محور چالوس (مسیر جنوب به شمال) محدوده دهانه شمالی تونل کندوان و آزادراه تهران-شمال مسیر جنوب به شمال تا اطلاع بعدی مسدود است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره ممنوعیت تردد در محورهای مواصلاتی منتهی به استان مازندران، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و طرح پایش و ارزیابی جدی خودروهای ورودی آغاز شد.

سرهنگ رحمانی خاطرنشان کرد: دراین طرح از ورود خوردروهایی که قصد سفر و اقامت درمازندران را دارند، جلوگیری می شود. همچنین تردد وسایل نقلیه ای که تردد آنها درمحورهای استان ضرورت دارد، بلامانع است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا کرونا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۱۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کردستان تعداد ۱۵۷ نفر دانش آموز به مرحله‌ی دوم راه یافته اند که برای ۱۲۷ نفر دانش آموز از این تعداد امکانات آموزش به صورت حضوری با مدرسان کشوری و استانی مهیا و اجرایی شده است.

وی افزود: برای تعداد ۳۰ نفر دیگر از دانش آموزان در ۸ رشته دیگر شامل سلول‌های بنیادی، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، علوم زمین، سواد رسانه‌ای، فیزیک و کامپیوتر کلاس‌ها با استفاده از توان استان خراسان رضوی به صورت مجازی برنامه ریزی و و در حال اجرا است.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی و دعوت از ۸ نفر از مدرسان کشوری و استانی برای آموزش دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیادهای علمی و نانو به صورت حضوری، کلاس‌های مربوطه در دروس ادبیات، جغرافیا، زیست شناسی، شیمی، ریاضی و فناوری نانو در دبیرستان نمونه دولتی مولوی سنندج به صورت مترکز استانی با پذیرش ۱۲۷ دانش‌آموز واجد شرایط از پنجم تا دوازدهم فروردین ماه حتی در روزهای تعطیل نیز در حال اجرا است.

کوهی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اعلام شده به مدرسان و دانش‌آموزان روزانه ۵ جلسه آموزشی برای هر درس در دبیرستان نمونه دولتی مولوی در حال برگزاری است، که با اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان، شرایط رفاهی، اسکان و غذای دانش‌آموزان در خوابگاه مولوی برای پسران و خوابگاه مائده برای دختران مهیا و اجرایی شده است.

کد خبر 6064130

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • اعمال محدودیت تردد در بزرگراه شهید باقری برای ۵ روز