Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:41:07 GMT

بی‌توجهی برخی دانش‌آموزان مازندرانی به آموزش مجازی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۶۲۳۴۸

بی‌توجهی برخی دانش‌آموزان مازندرانی به آموزش مجازی

مدارس مازندران به دلیل شیوع ویروس کرونا از اول اسفند تعطیل شدند و اکنون نیز با اعلام وزارت بهداشت تعطیلی به پایان ایام نوروز گسترش یافته است.

وزارت آموزش و پرورس و آموزش و پرورش مازندران از یک هفته پیش با توجه به شرایط مدارس و احتمال تداوم تعطیلی ها، آموزش غیر حضوری از طریق رسانه ملی و فضای مجازی را دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس اعلام آموزش و پرورش مازندران مقرر گردید تا برای تداوم تدریس و جبران دروس عقب مانده، معلمان در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کلاس‌های درس خود را برگزار کنند. 

طبق گفته های مسئولان آموزش و پرورش مازندران ، دانش آموزان استان به صورت عمومی می توانند از طریق شبکه ملی آموزش بر روی شبکه آموزش تلویزیون یا همان کانال ۷ سیما برنامه درسی تمامی مقاطع را دنبال کنند ولی از آنجایی که ممکن است برخی از بخش های تدریس شده در شبکه آموزش با سرفصل درصدی دانش آموزان مازندران همخوانی نداشته باشد، به مدیران مدارس و معلمان ابلاغ شده است که از طریق فضای مجازی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند.

طبق برنامه ریزی این روش برای تمامی مقاطع تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم باید اجرا شود و انتخاب حضور در گروه های مجازی در اختیار معلمان و والدین دانش آموزان قرار گرفت تا بر اساس دسترسی آنها هماهنگی صورت گیرد و قرار بر این شد که به ۲ صورت تصویری و زنده یا فایل صوتی ضبط شده کلاس های درس برگزار شود.

حتی در روزهای اخیر آموزش و پرورش مازندران جدول سرفصل های درسی با تقسیم بندی وظایف میان مدارس دوره متوسطه اول و دوم مدارس تیزهوشان یا سمپاد را نیز مشخصی و اعلام کرد. 

لازم به ذکر است که آموزش و پرورش مازندران در پی پیش بینی طولانی شدن تعطیلی کرونایی مدارس برای دسترسی بیشتر سامانه جامع محتواهای الکترونیکی مدارس مازندران را  نیز راه‌اندازی کرد. 

به گفته مسئولان آموزش و پرورش مازندران هدف از راه اندازی سامانه جامع محتوای الکترونیکی استان به دلیل مسائل قانونی و منع فعالیت در پیام‌رسان های خارجی است که با تایید وزیر آموزش و پرورش انجام شده است . 

این سامانه قابلیت بارگذاری فایل‌های تصویری، صوتی، و مکتوب از تولید محتواهای آموزشی را داشته و دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به این سامانه در تمامی مقاطع تحصیلی از دروس بارگذاری شده استفاده کنند.

با تمام این تفسیر برخی از دانش آموزان استان در گفت و گو با ایرنا از سردرگمی برای استفاده از شرایط مجازی تحصیل انتقاد کردند. برخی نیز گفته اند که هنوز معلمان مربوطه و مدرسه با آنها هیچ ارتباطی برقرار نکرده است. 

برخی از دانش آموزان نیز نسبت به نا همخوانی سرفصل های درسی با شرایط آنها گلایه کردند که باید از آنجایی که آنان درس گرفتند تدریس شود. 

تنبلی دانش آموزان از ارتباط گیری 

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی سامانه های مجازی فعال بوده و همگی فرآیند درسی خود را آغاز کردند. 

اسفندیار نظری با بیان اینکه تقریبا بیشتر دانش آموزان مازندران با شیوه های مختلف آموزش از راه دور متصل شدند ، افزود: متاسفانه برخی دانش آموزان به دلیل نبود نظارت خانگی به بهانه های مختلف آموزش مجازی خود را دنبال نمی کنند. 

وی ادامه داد: نباید ارتباط دانش آموز با مدارس یکطرفه باشد و در صورت بروز مشکل دانش آموزان می توانند به ادارات آموزش و پرورش شهرستان و منطقه یا مدارس خود مراجعه یا تماس بگیرند. 

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آموزش مجازی تکلیف همه مدارس است ، گفت: دانش آموزان از این شرایط قانونی باید استفاده کرده و مسئولان مدارس خود را تحت فشار بگذارند. 

به گفته او یکی از معضلات کنونی این است که والدین و دانش آموزان در پیام رسان های داخلی با معلمان همراهی نمی کنند که با سامانه جامع محتوای الکترونیک در صدد رفع آن هستیم. 

مدارس مازندران رصد می شود

نظری همچنی از رصد و بررسی عملکرد مدارس مازندران به صورت محسوس و نا محسوس اشاره کرد و گفت: مسئولان مدارس و معلمان نیز باید تکالیف خود را بدانند و از آن کوتاهی نکنند. 

وی همچنین از والدین و دانش آموزان خواست تا در صورت سهل انگاری و کوتاهی مدارس در آموزش مجازی و ارتباط با دانش آموزان حتما به ادارات آموزش و پرورش شهرستان و یا استان اطلاع دهند. 

به گفته نظری ، آموزش و پرورش مازندران برای آن دسته از دانش آموزانی که به سامانه اینترنت دسترسی ندارند نیز از طریق گنجاندن کلاس درس در لوح فشرده فرآیند تحصیل آنان را تداوم خواهد داد. 

معاون آموزش و پرورش مازندران بیشترین نگرانی را مربوط به دانش آموزان پایه دوازدهم عنوان کرد که به دلیل رویارویی با کنکور نباید از سرفصل درسی خود باز بمانند. 

به گفته نظری در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان مازندارن اکنون در حال طی کردن فرایند تحصیلی از طریق مجازی و آموزش از راه دور هستند و آموزش و پرورش هم در پی آن است تا باقی دانش آموزان را نیز وارد این چرخه کند.

وی از والدین نیز خواست تا پیگیر شرایط تحصیلی دانش اموزان باشند و به بهانه جویی آنها اکتفا نکنند. 

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا مازندران پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا مازندران مدارس ویروس کرونا مازندران آموزش و پرورش مازندران مدارس مازندران دانش آموزان آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۶۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • تصویب یک ماده واحده درباره معلم بلاگرها | تعرض به حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان ممنوع
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • دانش‌آموزان برای انتخاب‌ رشته احساسی تصمیم نگیرند
  • اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت دانش‌آموزان در مدارس همدان